Bu
çalışmanın amacı kimlik stilleri, süreçleri ve statülerinin beş kimlik işlevi
ile olan ilişkilerini incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını 114 kadın ve 94
erkek olmak üzere toplam 208 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.
Katılımcıların yaş aralığı 18-22, yaş ortalaması 19.36±0.94 yıldır. Kimlik stillerini
belirlemek amacıyla Kimlik Stili Ölçeği, kimlik gelişimi süreçlerini ve kimlik
statülerini belirlemek amacıyla Utrecht Kimlik Bağlanma Ölçeği ve son olarak da
kimlik işlevlerini belirlemek amacıyla Kimlik İşlevleri Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular
kimlik stilleri ve süreçlerinin kimlik işlevleriyle ilişkili olduğunu
göstermiştir. Kimlik statüleri açısından sonuçlara bakıldığında başarılı ve
ipotekli kimlik statülerinde yer alan bireylerin neredeyse tüm kimlik işlev
boyutlarında en yüksek puanlara sahip oldukları, dağınık ve moratoryum kimlik
statüsünde yer alan bireylerin ise en düşük puanlara sahip oldukları
görülmüştür. Sonuçlar tutarlı ve sürekli bir kimlik duygusunun bireylerin ruh
sağlığı için önemli olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın sonuçları ergenler ve
beliren yetişkinlerle çalışan ruh sağlığı uzmanlarının olumlu ruh sağlığı
özelliklerini artırmak için kimlik gelişimini göz önünde buldurmaları
gerektiğini ortaya koymuştur.
Kimlik stilleri kimlik gelişimi süreçleri kimlik statüleri kimlik işlevleri
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.