Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 456 - 470, 01.03.2010

Öz

OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 456 - 470, 01.03.2010

Öz

Bu makalede, zekâ alanlarının belirlenmesi, ortaya çıkarılması ve etkin hale getirilmesinde okulöncesi öğrenme ortamlarının düzenlenmesine ve eğitimcinin rolüne ilişkin bilgiler verildikten sonra “Çoklu Zekâ Kuramı” temel ölçüt alınarak, okulöncesine devam eden bir çocuğun baskın olan ve olmayan zekâ alanları belirlenmeye çalışılmıştır. Özel durum çalışmasıyla yürütülen bu araştırmanın çalışma grubu, bir ilçe merkezindeki anaokuluna devam eden 12 anasınıfı çocuğudur. Ancak bir çocuğun baskın olan ve olmayan zekâ alanları incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak gözlem ve mülakat teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, çocuğun baskın olan ve olmayan zekâ alanlarının gelişiminde genetik etkenlerin yanı sıra çevresel faktörlerin ve ebeveynlerin tutum ve davranışlarının da önemli oranda belirleyici olduğu saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ramazan Gürbüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürbüz, R. (2010). OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences, 5(2), 456-470.
AMA Gürbüz R. OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME. NWSA. Mart 2010;5(2):456-470.
Chicago Gürbüz, Ramazan. “OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences 5, sy. 2 (Mart 2010): 456-70.
EndNote Gürbüz R (01 Mart 2010) OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences 5 2 456–470.
IEEE R. Gürbüz, “OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME”, NWSA, c. 5, sy. 2, ss. 456–470, 2010.
ISNAD Gürbüz, Ramazan. “OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences 5/2 (Mart 2010), 456-470.
JAMA Gürbüz R. OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME. NWSA. 2010;5:456–470.
MLA Gürbüz, Ramazan. “OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences, c. 5, sy. 2, 2010, ss. 456-70.
Vancouver Gürbüz R. OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE BASKIN OLAN VE OLMAYAN ZEKÂ ALANLARININ BELİRLENMESİ: NİTEL BİR DEĞERLENDİRME. NWSA. 2010;5(2):456-70.