Bu makalede, zekâ alanlarının belirlenmesi, ortaya çıkarılması ve etkin hale getirilmesinde okulöncesi öğrenme ortamlarının düzenlenmesine ve eğitimcinin rolüne ilişkin bilgiler verildikten sonra “Çoklu Zekâ Kuramı” temel ölçüt alınarak, okulöncesine devam eden bir çocuğun baskın olan ve olmayan zekâ alanları belirlenmeye çalışılmıştır. Özel durum çalışmasıyla yürütülen bu araştırmanın çalışma grubu, bir ilçe merkezindeki anaokuluna devam eden 12 anasınıfı çocuğudur. Ancak bir çocuğun baskın olan ve olmayan zekâ alanları incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak gözlem ve mülakat teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, çocuğun baskın olan ve olmayan zekâ alanlarının gelişiminde genetik etkenlerin yanı sıra çevresel faktörlerin ve ebeveynlerin tutum ve davranışlarının da önemli oranda belirleyici olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2 |