BibTex RIS Kaynak Göster

RACE AND RELIGIOUS INTERSECTIONS THROUGH MARRIAGES

Yıl 2012, Sayı: 11, 169 - 176, 01.03.2012

Öz

The relationship between “racism” and “religion” goes back to the depths of past when racism and religion were a kind of xenophobia involving the fear of persons labeled as “foreign.” John Bunyan has said, “Religion is the best armor that a man can have, but it is the worst cloak,” because in religious interactions through marriages it is up to the couples to use their religion as a cloak or an armor against each other and their offspring. How ever religion may be used, religious intersections can be another form of xenophobia or altruism for the sake of the organization of culture, racial and national identity that has begun to be reshaped by the intersections and interactions between different cultures, races and countries. This paper aims to focus on the race and religious interactions and intermarriages between different ethnic and racial groups, by discussing the possible diversities that will come with race and religious intersections through marriages

EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER

Yıl 2012, Sayı: 11, 169 - 176, 01.03.2012

Öz

Irkçılık ve din arasındaki ilişki, ırkçılığın ve dinin “yabancı" diye adlandırılan insanlara karşı korku olarak bilinen ksenofobi (yabancı düşmanlığı) olarak sayıldığı zamanın derinliklerine kadar gider. John Bunyan, “Din bir insanın sahip olabileceği en iyi zırhtır, ama aynı zamanda en kötü pelerindir,” demiştir, çünkü evlilik yoluyla gerçekleşen dini etkileşimlerde dinlerini birbirlerine ve evlatlarına karşı bir pelerin ya da bir zırh olarak kullanmak çiftlerin bileceği bir iştir. Din nasıl kullanılırsa kullanılsın, dini kesişmeler; ksenofobinin başka bir şekli olabilir veya bu kesişmeler farklı kültür, ırk ve ülkeler arasındaki kesişim ve etkileşimlerle yeniden şekil almaya başlayan kültür, ırk ve milli kimlik uğruna başkacılık yaratabilir. Bu yazıda, evlilik yoluyla ırk ve dini kesişmelerle gelen olası çeşitliliği tartışarak farklı etnik ve ırksal grupların arasındaki ırksal ve dini etkileşim ile milletler arası evlenme üzerine odaklanmayı amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39RD77GE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meryem Ayan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Ayan, M. (2012). EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 169-176.
AMA Ayan M. EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER. PAUSBED. Mart 2012;(11):169-176.
Chicago Ayan, Meryem. “EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 11 (Mart 2012): 169-76.
EndNote Ayan M (01 Mart 2012) EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 169–176.
IEEE M. Ayan, “EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER”, PAUSBED, sy. 11, ss. 169–176, Mart 2012.
ISNAD Ayan, Meryem. “EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 (Mart 2012), 169-176.
JAMA Ayan M. EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER. PAUSBED. 2012;:169–176.
MLA Ayan, Meryem. “EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 11, 2012, ss. 169-76.
Vancouver Ayan M. EVLİLİK YOLUYLA IRKSAL VE DİNİ KESİŞMELER. PAUSBED. 2012(11):169-76.