The relationship between “racism” and “religion” goes back to the depths of past when racism and religion were a kind of xenophobia involving the fear of persons labeled as “foreign.” John Bunyan has said, “Religion is the best armor that a man can have, but it is the worst cloak,” because in religious interactions through marriages it is up to the couples to use their religion as a cloak or an armor against each other and their offspring. How ever religion may be used, religious intersections can be another form of xenophobia or altruism for the sake of the organization of culture, racial and national identity that has begun to be reshaped by the intersections and interactions between different cultures, races and countries. This paper aims to focus on the race and religious interactions and intermarriages between different ethnic and racial groups, by discussing the possible diversities that will come with race and religious intersections through marriages
Xenophobia Racism Religion Religious Intersections Racial Marriages
Irkçılık ve din arasındaki ilişki, ırkçılığın ve dinin “yabancı" diye adlandırılan insanlara karşı korku olarak bilinen ksenofobi (yabancı düşmanlığı) olarak sayıldığı zamanın derinliklerine kadar gider. John Bunyan, “Din bir insanın sahip olabileceği en iyi zırhtır, ama aynı zamanda en kötü pelerindir,” demiştir, çünkü evlilik yoluyla gerçekleşen dini etkileşimlerde dinlerini birbirlerine ve evlatlarına karşı bir pelerin ya da bir zırh olarak kullanmak çiftlerin bileceği bir iştir. Din nasıl kullanılırsa kullanılsın, dini kesişmeler; ksenofobinin başka bir şekli olabilir veya bu kesişmeler farklı kültür, ırk ve ülkeler arasındaki kesişim ve etkileşimlerle yeniden şekil almaya başlayan kültür, ırk ve milli kimlik uğruna başkacılık yaratabilir. Bu yazıda, evlilik yoluyla ırk ve dini kesişmelerle gelen olası çeşitliliği tartışarak farklı etnik ve ırksal grupların arasındaki ırksal ve dini etkileşim ile milletler arası evlenme üzerine odaklanmayı amaçlamaktadır.
Diğer ID | JA39RD77GE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 11 |