Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

İstanbul İtalyan Okulu hazırlık sınıfı

Yıl 2017, Sayı: 10, 67 - 73, 02.12.2017
https://doi.org/10.29000/rumelide.360629

Öz

İstanbul'daki İtalyan Devlet Lisesi "IMI",
yurtdışındaki sekiz İtalyan devlet orta öğretim okullarından biridir. IMI,
1888'de kurulmuştur ve bu okulların en büyüğü olmuştur. Türk öğrenciler, IMI
Fen Lisesi'ne kaydolmak için, İtalyanca
da akıcı
olmayı hedefleyen bir yıllık bir hazırlık sınıfına katılırlar. Her hazırlık
sınıfı, iki İtalyan öğretmen tarafından yönetilir. Daha doğrusu hazırlık
sınıfları, öğrencilerin liseye devam edebilmek için İtalyanca akademik
yeterliliğe ulaşması için tasarlanmıştır. Tercih edilen dil eğitimi yaklaşımı
örtük ve tümevarımlıdır. Hazırlık sınıflarının her biri akıllı tahta ile
donatılmıştır ve öğrencilere sınıflarda kullanılacak özel didaktik materyaller
içeren bir iPad verilir. Öğrenciler, yaklaşık on dört yaşında hazırlık sınıfına
başlarlar, ki bu yaş, yeni bir dili öğrenmek için geç bir yaştır. Bu ve pek çok
diğer dilsel ve dil dışı faktör, dil ediniminin sonucunu etkiler. Öğrenciler
hazırlık sınıfını tamamladıktan sonra, hem Türk hem de İtalyan müfredatlarını
izleyerek dört yıllık orta öğretim programlarına başlarlar, bu da ağır bir ders
yüküne neden olur.

Kaynakça

  • Gözlem

La Classe preparatoria nella scuola Italiana di Istanbul

Yıl 2017, Sayı: 10, 67 - 73, 02.12.2017
https://doi.org/10.29000/rumelide.360629

Öz

La Scuola Italiana
"IMI" di Istanbul è una delle otto scuole italiane statali all'estero. Fondata nel 1888 è
anche la più antica. Per potersi iscrivere al Liceo scientifico della Scuola
italiana di Istanbul gli studenti turchi frequentano per un anno scolastico una
apposita "classe preparatoria" finalizzata all'apprendimento
dell'italiano. La lingua italiana è insegnata in ogni classe preparatoria da
due docenti di italiano collocati temporaneamente fuori ruolo. Nello specifico,
la classe preparatoria si pone anche l'obiettivo linguistico del raggiungimento
da parte degli studenti delle competenze accademiche necessarie per proseguire
gli studi. L'approccio didattico è prevalentemente di tipo integrato. Viene
preferito un metodo implicito e induttivo volto a favorire l'efficacia
comunicativa e la conoscenza della cultura italiana. Tutte le aule delle classi
preparatorie sono attrezzate con LIM e gli studenti ricevono un tablet in
comodato d'uso contenente specifici materiali didattici. La scuola organizza
viaggi in Italia, scambi con scuole italiane e campus estivi. L'avvicinamento
alla lingua italiana nella classe preparatoria inizia intorno all'età di
quattordici anni, quindi ben oltre il periodo critico, inoltre una serie di
altri fattori sia linguistici che extra-linguistici influisce sugli esiti.
Terminato il periodo di studio nella classe preparatoria lo studente turco
inizia il percorso liceale quadriennale con il doppio curricolo italiano e
turco caratterizzato da un notevole carico di contenuti disciplinari.

Kaynakça

  • Gözlem
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Türk dili, kültürü ve edebiyatı
Yazarlar

Angelo Del Russo Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Del Russo, A. (2017). İstanbul İtalyan Okulu hazırlık sınıfı. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(10), 67-73. https://doi.org/10.29000/rumelide.360629