Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN TEK CİNSİYETLİ EĞİTİM MODELİNE BAKIŞI (SİİRT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 121 - 150, 30.06.2019

Öz

Bu çalışma Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri üzerine yapılmıştır.
Amaç, tek cinsiyetli eğitim modelinin ilahiyat öğrencileri tarafından nasıl görüldüğüdür.
Basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile fakülte öğrencileri arasından
rastgele farklı sınıflardan örneklemler alınmıştır. Buna göre Siirt Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi öğrencileri çoğunlukla tek cinsiyetli eğitim modelinden
yana olduklarını ifade etmişlerdir. Bu modelin fakülte öğrencileri açısından
yararları olduğu gibi sınırlılıkları da tespit edilmiştir. Fakat genel görüş, karma
eğitimin tek cinsiyetli eğitim modeline göre sınırlılıklarının daha fazla olduğu
yönündedir. Tek cinsiyetli eğitim modelinin öğrencilerin akademik, duygusal
ve kişilik gelişimine katkısı anlamlı bir veri sunmamakla birlikte öğrencilerin
kendilerini bu modelde daha rahat ifade ettikleri bir gerçek olarak ortaya çıkmıştır.
Tek cinsiyetli veya karma modelin öğrencilerin psiko-sosyal gelişimi
ve akademik başarısına katkısını ölçme anlamında Siirt Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi örneğinde yapılması alanında özgün sayılabilecek bir çalışma girişimidir. Bu çalışma ile hem Siirt hem de ilahiyat fakültelerinin tek cinsiyetli
modele bakış açısı bir ölçüde ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Ay, Mehmet Emin. Yükseköğretimde Rehberlik. 2. Baskı. Bursa: Düşünce Yayınevi, 2005. Bulut, Aytekin. Din Eğitiminde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. 1. Baskı. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2002. Cebeci, Suat. Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’nin Din Eğitimi. 3. Baskı. Ankara: Akçağ Yayınları, 2015. Ev, Halit. Din Eğitimi.Edt. Mustafa Köylü-Nurullah Altaş. 4. Baskı. İstanbul: Ensar Yayınları, 2015. Fırat, Erdoğan. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problem Olarak Değerlendirdikleri Eğitimleriyle İlgili Konular”, D.E.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, VI: 1989. Fırat, Erdoğan, Bir Eğitim Problemi Olarak Cinsiyet Eğitimi, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 3,1986. Gençtanırım, Dilek. Eğitim Psikolojisi. Edt. Şerife Işık. 4. Baskı. Ankara: Pegem Akademi, 2016. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf Erişim (23-09-2018). Okumuş, Ejder, “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problemleri – Dicle Üniversitesi Örneği-” Değerler Eğitimi Dergisi, 5 (13), 2007. Özkal, N., Çetingöz, D., Akademik Başarı, Cinsiyet, Tutum ve Öğrenme Stratejilerinin Kullanımı, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı 46, 2006. Özenç, Ali. “Son Sınıf Öğrencilerine Göre Beklentileri Karşılama ve Mesleki Hayata Hazırlamada İlahiyat Fakültelerinde Eğitim (Dicle Üniversitesi Örneği)”. International Journal of Kurdish Studies 3/January (2017): 1-30. T.C. Kalkınma Bakanlığı, İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırmasına (SEGE-2011) http://www3.kalkinma.gov.tr/Portal- Design/PortalControls/WebContentGosterim.aspx?Enc=51C9D1B0208 6EAFB13C239EE2D6723BE Erişim (24-10-2018). Uçar, Recep. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Profili, Akademik Eğilimleri ve Aldıkları Eğitime İlişkin Memnuniyet Algıları (İnönü Üniversitesi Örneği).”İ. Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi. 8(2), 2017.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlyas Erpay

Necati Sümer

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Erpay, İlyas - Sümer, Necati. “İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN TEK CİNSİYETLİ EĞİTİM MODELİNE BAKIŞI (SİİRT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”. Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6/1 (Haziran 2019), 121-150.

                                                                                                                     DERGİ TARİHÇESİ

Derginin Önceki AdıISSNYIL
Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2148-385X
 2014-2021


Yayımlanacak Makalelerin iThenticate İntihal Taraması Zorunludur. 

17364