Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 276 - 285, 28.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, A. (2011). Sakarya’da çok kültürlülük. Hemşehri Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Şubat, 10.
  • Aktaş, A. (2011). Sakarya’da yaşayan etnik grupların nüfusu ve oranı. Hemşehri Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Şubat, 14.
  • Aydın, S. (1999). Kimlik Sorunu Ulusallık ve Türk Kimliği, Öteki Yayınevi, Ankara,ss.54.
  • Baum, W. K. (1987). Oral history for the local historical society (3. basım). Kaliforniya: Altamira Press.
  • Beşirli, H. (2010). Yemek, kültür ve kimlik. Milli Folklor, 11, 159.
  • Çavuş, A. (2014). Kültürel miras olarak Köprübaşı ilçesine (Trabzon) geleneksel tahta kaşık üretimi. Marmara coğrafya dergisi, 29 (Ocak), 425.
  • Dündar, S. (2009). Kürtler ve Azınlık Tartışmaları. Doğan Kitap, İstanbul, 19.
  • Fıeldhouse, P. (1996). Community Shared Agriculture. Agriculture and Human Values, 13, 43-47.
  • Fırat, M. (2014). Yemeğin ideolojisi ya da ideolojinin yemeği: Kimlik bağlamında yemek kültürü. Folklor/Edebiyat. 20(80), 137.
  • Güler, S. (2010). Türk mutfak kültürü ve yeme içme alışkanlıkları, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26. 25.
  • K. Açıcı, F., Ertaş, Ş., Sönmez, E. (2017). Sürdürülebilir Turizm: Kültür Turizmi ve Kültürel Miras, Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 3 (1), 52-66, S.65.
  • Kwon, D.Y. (2015). What is ethnic food?. Journal of Ethnic Foods, 2, 1.
  • Küçük, O.(2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. basım). Ekin Basım Yayın.
  • Özlem, D. (2012). Kültür felsefesi, Kültür bilimleri ve kültür felsefesi, İstanbul, 158.
  • Özlem, D. (2012). Doğalcı ve insancı yaklaşımlar altında kültür kavramı. Kültür bilimleri ve kültür felsefesi. İstanbul, 218.
  • Şahin, H.İ. (2009). Dalyan ve Köyceğiz çevresinde gelenek, turizm ve folklorizm. Milli folklor, 21. 52.
  • Thompson, P. (2000). The voice of the past (3. basım). New York: Oxford University Press.
  • Uggıonı, P.L.; Proenca, R.P.C.; Zenı, L.A.Z.R. (2010). Assessment of gastronomic heritage quality in traditional restaurants. Campinas, 23. 7-18, 8.
  • Yılmaz, H. (Ed.). (2016). Kültürel miras olarak gastronomi. Bir iletişim biçimi olarak gastronomi 1. Baskı, Ankara, Detay yayıncılık, 2.
  • www.adatavir.com (Erişim Tarihi: 25.12.2017).
  • www.bitkiler.gen.tr (Erişim Tarihi: 28.01.2018).
  • www.turkishcuisine.org (Erişim Tarihi: 14.01.2018).
  • www.wikizero.info (Erişim Tarihi: 20.01.2018).

Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 276 - 285, 28.06.2018

Öz

Yeme içme
kültürü insanların yaşam amacını oluşturmaktadır. İnsanların yeme içme
ihtiyacını karşılaması, yaşadıkları yörenin, bölgenin, ülkenin coğrafi
koşullarından etkilenmektedir. Böylelikle her yörede yaşayan insanlar, o yörede
yetişen toprağın, iklimin, suyun yiyeceklere de etki yapması sonucu yöresel
yemeklerin oluşmasına katkı sağlamaktadır. Yöresel yemekler de, bir ülkede bir
şehir de ya da yörede insanların uzun yıllar birlikte yaşayarak ve bir olay
sonucunda gelenek haline getirip herkes tarafından benimsenmesi sonucunda
ortaya çıkan yöre yemekleridir. Bu çalışmada Sakarya ilinde yaşayıp; göç
neticesinde ülkemize gelen etnik grupların yemek kültürleri araştırılmıştır.
Araştırmanın amacı Sakarya ilinin sahip olduğu çok kültürlülükten beslenmiş
olan zengin mutfak kültürüne dikkat çekerek bu yöre mutfağını kültürel miras
olarak ortaya çıkarmak ve korumaya çalışmaktır. Sakarya da yaşayan bu etnik
grupların yemek kültürleri ve özel günlerdeki yemek merasimleri aktarılacaktır.
Bu bağlamda nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak Sakarya
halkının yapmış olduğu hamur işlerinin, ara sıcak yemeklerinin, sebze ve ot
yemeklerinin, et yemeklerinin ve tatlılarının neler olduğu, nasıl yapıldığı ve
sunulduğu çalışmamızın ana konusunu oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Aktaş, A. (2011). Sakarya’da çok kültürlülük. Hemşehri Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Şubat, 10.
  • Aktaş, A. (2011). Sakarya’da yaşayan etnik grupların nüfusu ve oranı. Hemşehri Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Şubat, 14.
  • Aydın, S. (1999). Kimlik Sorunu Ulusallık ve Türk Kimliği, Öteki Yayınevi, Ankara,ss.54.
  • Baum, W. K. (1987). Oral history for the local historical society (3. basım). Kaliforniya: Altamira Press.
  • Beşirli, H. (2010). Yemek, kültür ve kimlik. Milli Folklor, 11, 159.
  • Çavuş, A. (2014). Kültürel miras olarak Köprübaşı ilçesine (Trabzon) geleneksel tahta kaşık üretimi. Marmara coğrafya dergisi, 29 (Ocak), 425.
  • Dündar, S. (2009). Kürtler ve Azınlık Tartışmaları. Doğan Kitap, İstanbul, 19.
  • Fıeldhouse, P. (1996). Community Shared Agriculture. Agriculture and Human Values, 13, 43-47.
  • Fırat, M. (2014). Yemeğin ideolojisi ya da ideolojinin yemeği: Kimlik bağlamında yemek kültürü. Folklor/Edebiyat. 20(80), 137.
  • Güler, S. (2010). Türk mutfak kültürü ve yeme içme alışkanlıkları, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26. 25.
  • K. Açıcı, F., Ertaş, Ş., Sönmez, E. (2017). Sürdürülebilir Turizm: Kültür Turizmi ve Kültürel Miras, Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 3 (1), 52-66, S.65.
  • Kwon, D.Y. (2015). What is ethnic food?. Journal of Ethnic Foods, 2, 1.
  • Küçük, O.(2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. basım). Ekin Basım Yayın.
  • Özlem, D. (2012). Kültür felsefesi, Kültür bilimleri ve kültür felsefesi, İstanbul, 158.
  • Özlem, D. (2012). Doğalcı ve insancı yaklaşımlar altında kültür kavramı. Kültür bilimleri ve kültür felsefesi. İstanbul, 218.
  • Şahin, H.İ. (2009). Dalyan ve Köyceğiz çevresinde gelenek, turizm ve folklorizm. Milli folklor, 21. 52.
  • Thompson, P. (2000). The voice of the past (3. basım). New York: Oxford University Press.
  • Uggıonı, P.L.; Proenca, R.P.C.; Zenı, L.A.Z.R. (2010). Assessment of gastronomic heritage quality in traditional restaurants. Campinas, 23. 7-18, 8.
  • Yılmaz, H. (Ed.). (2016). Kültürel miras olarak gastronomi. Bir iletişim biçimi olarak gastronomi 1. Baskı, Ankara, Detay yayıncılık, 2.
  • www.adatavir.com (Erişim Tarihi: 25.12.2017).
  • www.bitkiler.gen.tr (Erişim Tarihi: 28.01.2018).
  • www.turkishcuisine.org (Erişim Tarihi: 14.01.2018).
  • www.wikizero.info (Erişim Tarihi: 20.01.2018).
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kübra Erbil 0000-0002-9343-4064

Gül Yılmaz 0000-0002-1882-867X

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 13 Haziran 2018
Kabul Tarihi 28 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erbil, K., & Yılmaz, G. (2018). Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 276-285.
AMA Erbil K, Yılmaz G. Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi. Haziran 2018;5(1):276-285.
Chicago Erbil, Kübra, ve Gül Yılmaz. “Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları”. Turizm Akademik Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2018): 276-85.
EndNote Erbil K, Yılmaz G (01 Haziran 2018) Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi 5 1 276–285.
IEEE K. Erbil ve G. Yılmaz, “Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları”, Turizm Akademik Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 276–285, 2018.
ISNAD Erbil, Kübra - Yılmaz, Gül. “Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları”. Turizm Akademik Dergisi 5/1 (Haziran 2018), 276-285.
JAMA Erbil K, Yılmaz G. Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5:276–285.
MLA Erbil, Kübra ve Gül Yılmaz. “Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları”. Turizm Akademik Dergisi, c. 5, sy. 1, 2018, ss. 276-85.
Vancouver Erbil K, Yılmaz G. Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5(1):276-85.