The aim of this study was to examine the views of science teachers
with regard to Argumentation-Based Science Learning (ABSL). The research was
designed using a phenomenographic research approach. The research data were
obtained from a sample of science teachers in in the eastern Mediterranean
region. in the 2017-2018 academic year. Seven science teachers participated in
the study. Data were obtained through an open-ended questionnaire and a semi-structured
interview. The data were analyzed in the follow-up using open and axial coding.
Based on the findings, it was determined that teachers' perceptions of ABSL
mostly consist of components of Toulmin’s argument model. In addition, most of
the science teachers who participated in the research stated that they applied
ABLS, while some stated that they did not. However, in general, science
teachers, teachers who are both practicing and not practicing, find ABSL
useful, and think that it contributes to development of students. In addition,
it was determined that there is a difference in the teachers' opinions with
regard to which grade levels ABLS is most appropriate for. Morover, with regard
to the ABSL process, in the beginning of the problems caused by teachers,
teachers have shown that they need to be prepared, among the problems caused by
the students, teachers have shown that the students' being hardliner and that
they were not cognitively ready. The teachers also stated that it was difficult
to apply ABSL in classrooms with large numbers of students. In addition, problems
arose among students due to the negativity resulting from the misrepresentation
of the “discussion” culture in social media programs.
Argumentation-based science learning science education phenomenography
Bu araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenmeye (ATBÖ) ilişkin görüşleri incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırma fenomenografik araştırma desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Akdeniz bölgesindeki bir il merkezinde görev yapan yedi fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri açık uçlu anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler açık kodlama ve takibinde eksenel kodlama ile çözümlenmiştir. Sonuç olarak öğretmenlerin ATBÖ algılarının büyük ölçüde Toulmin (1958)’in argüman modelindeki bileşenlerden oluştuğu belirlenmiştir. Bunun yanında araştırmaya katılan çoğu fen bilimleri öğretmeni ATBÖ’yü uyguladığını belirtirken, az sayıda öğretmen ise uygulamadığını belirtmiştir. Uygulamayan öğretmenler de dahil olmak üzere genel olarak öğretmenler; ATBÖ’yü yararlı bulmakta ve öğrencilerin bilimsel süreç, analitik düşünme, takım çalışması ve iletişim becerilerine katkısı olduğunu düşünmektedirler. Bunların yanısıra ATBÖ’nün hangi sınıf düzeylerinde daha kullanışlı bir yaklaşım olduğuna yönelik görüşlerde farklılık olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan öğretmenler; ATBÖ sürecinde öğretmen kaynaklı sorunların başında ön hazırlıklı olmayı gerektirmesini belirtirken, öğrenci kaynaklı sorunlar arasında; sınıf düzeyleri ve öğrenci özelliklerine bağlı olarak öğrencilerin sabit fikirli olduğunu ve bilişsel hazırbulunuşluklarının yeterli olmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler sınıf içi ve dışı faktörler olarak ATBÖ’nün sınıf mevcudu fazla olan dersliklerde uygulanmasının zor olduğunu ve sosyal medyada yer alan programlarda "tartışma" kültürünün öğrencilere yanlış yansıtılmasının olumsuzluklarını dile getirmişlerdir.
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme fenomenografi fen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 |