Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Son Sayı Arşiv Editör Kurulu İletişim
...
Giriş
ISSN 1303-0493 | e-ISSN 2148-4929 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2000 | Yayıncı Abant İzzet Baysal Üniversitesi | http://efdergi.ibu.edu.tr


YAZARLARIMIZIN BİLGİSİNE : TR DİZİN 2020 KRİTERLERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİK ÜZERİNE, TÜM ALANLARDA YAPILAN ÇALIŞMALAR İÇİN ETİK KURUL İZNİ (Kurul adı, Değerlendirme tarihi, etik izin belgesi sayı numarası) ALINMALIDIR. ALINAN ETİK KURUL İZİNİNE İLİŞKİN BİLGİLER ÇALIŞMANIN YÖNTEM KISMINDA ve İLK/SON SAYFASINDA YER ALMALIDIR. BU DOĞRULTUDA SİSTEMDE BULUNAN ve YÜKLENECEK OLAN TÜM ÇALIŞMALAR İÇİN ETİK KURUL İZİN BİLGİLERİNİN YAZARLAR TARAFINDAN EKSİKSİZ ŞEKİLDE DOLDURULMASI GEREKMEKTEDİR. DERGİ ŞABLONUMUZ BU DÜZENLEME GEREĞİ YENİLENMİŞTİR. TÜM ÇALIŞMALARIN YENİ ŞABLONUMUZA GÖRE DÜZENLENMESİ GEREKMEKTEDİR. YAZIM KURALLARIMIZA ve DERGİ ŞABLONUNA ULAŞMAK İÇİN tıklayınız.

SÜRECİ DEVAM ETMEKTE OLAN VE SÜRECİ TAMAMLANAN MAKALELER İÇİN ETİK KURUL ONAYI SÜRECİ BAŞLATILMALIDIR. ETİK KURUL ONAYI ALDIKTAN SONRA, MAKALENİN SÜRECİ TAMAMLANMASININ ARDINDAN GEREKLİ BİLGİLER SON DÜZENLEME AŞAMASINDA MAKALEYE EKLENECEKTİR. YENİDEN YÜKLEME YAPILMASINA GEREK YOKTUR.
 
 


Önemli bilgilendirme: Dergimiz, Türkiye ve dünyada eğitim alanına katkıda bulunmayı amaçlayan eğitim alanındaki özgün araştırmaların yayımlandığı bilimsel ve hakemli bir dergidir.

Yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) çevrimiçi olarak yayımlanmaktadır. Makaleler yayımlanmak üzere Türkçe ve İngilizce olarak düzenlenebilir. Dergiye gönderilen yazıların daha önce başka bir yerde yayımlanmamış veya başka bir dergide yayımlanmak üzere sunulmuş olmaması gerekmektedir.

Dergimizde derleme niteliği olan çalışmalar kabul edilmemektedir.

Dergimiz şablonu 2020 yılı itibariyle yenilenmiştir. Yeni şablona ulaşmak ve yazım kurallarını görmek için "yazım kuralları" menüsünü inceleyebilirsiniz.

Dergimize yüklenen makaleler için özgünlük raporu alınması zorunludur. Özgünlük raporu kurallarını görmek için tıklayınız.

Hakemler tarafından olumlu rapor verilmeyen yazılar yayımlanmaz ve yazarına iade edilmez. Yazılar yayımlanmak üzere kabul edildiği taktirde A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi bütün yayım haklarına sahiptir.

Dergimize gönderilen makaleler için herhangi bir gönderme veya işlem ücreti alınmamaktadır.

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 1303-0493 | e-ISSN 2148-4929 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2000 | Yayıncı Abant İzzet Baysal Üniversitesi | http://efdergi.ibu.edu.tr
Kapak Resmi


YAZARLARIMIZIN BİLGİSİNE : TR DİZİN 2020 KRİTERLERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİK ÜZERİNE, TÜM ALANLARDA YAPILAN ÇALIŞMALAR İÇİN ETİK KURUL İZNİ (Kurul adı, Değerlendirme tarihi, etik izin belgesi sayı numarası) ALINMALIDIR. ALINAN ETİK KURUL İZİNİNE İLİŞKİN BİLGİLER ÇALIŞMANIN YÖNTEM KISMINDA ve İLK/SON SAYFASINDA YER ALMALIDIR. BU DOĞRULTUDA SİSTEMDE BULUNAN ve YÜKLENECEK OLAN TÜM ÇALIŞMALAR İÇİN ETİK KURUL İZİN BİLGİLERİNİN YAZARLAR TARAFINDAN EKSİKSİZ ŞEKİLDE DOLDURULMASI GEREKMEKTEDİR. DERGİ ŞABLONUMUZ BU DÜZENLEME GEREĞİ YENİLENMİŞTİR. TÜM ÇALIŞMALARIN YENİ ŞABLONUMUZA GÖRE DÜZENLENMESİ GEREKMEKTEDİR. YAZIM KURALLARIMIZA ve DERGİ ŞABLONUNA ULAŞMAK İÇİN tıklayınız.

SÜRECİ DEVAM ETMEKTE OLAN VE SÜRECİ TAMAMLANAN MAKALELER İÇİN ETİK KURUL ONAYI SÜRECİ BAŞLATILMALIDIR. ETİK KURUL ONAYI ALDIKTAN SONRA, MAKALENİN SÜRECİ TAMAMLANMASININ ARDINDAN GEREKLİ BİLGİLER SON DÜZENLEME AŞAMASINDA MAKALEYE EKLENECEKTİR. YENİDEN YÜKLEME YAPILMASINA GEREK YOKTUR.
 
 


Önemli bilgilendirme: Dergimiz, Türkiye ve dünyada eğitim alanına katkıda bulunmayı amaçlayan eğitim alanındaki özgün araştırmaların yayımlandığı bilimsel ve hakemli bir dergidir.

Yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) çevrimiçi olarak yayımlanmaktadır. Makaleler yayımlanmak üzere Türkçe ve İngilizce olarak düzenlenebilir. Dergiye gönderilen yazıların daha önce başka bir yerde yayımlanmamış veya başka bir dergide yayımlanmak üzere sunulmuş olmaması gerekmektedir.

Dergimizde derleme niteliği olan çalışmalar kabul edilmemektedir.

Dergimiz şablonu 2020 yılı itibariyle yenilenmiştir. Yeni şablona ulaşmak ve yazım kurallarını görmek için "yazım kuralları" menüsünü inceleyebilirsiniz.

Dergimize yüklenen makaleler için özgünlük raporu alınması zorunludur. Özgünlük raporu kurallarını görmek için tıklayınız.

Hakemler tarafından olumlu rapor verilmeyen yazılar yayımlanmaz ve yazarına iade edilmez. Yazılar yayımlanmak üzere kabul edildiği taktirde A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi bütün yayım haklarına sahiptir.

Dergimize gönderilen makaleler için herhangi bir gönderme veya işlem ücreti alınmamaktadır.

Cilt 19 - Sayı 4 - 31 Ara 2019
  1. ÖĞRENME ORTAMLARININ FİZİKSEL DÜZENİ AÇISINDAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR
    Sayfalar 1177 - 1189
    Duygu KOZAN , Ayçin EMEKSEVER , Gönül ONUR SEZER
  2. YÖNETİCİ VE LİDER KAVRAMLARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: BİR METAFOR ÇALIŞMASI
    Sayfalar 1190 - 1216
    Kaya YILDIZ , Ramazan ERTÜRK
  3. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA BAĞLILIKLARININ OKULUN ÖZELLİKLERİ VE ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1217 - 1231
    Emel TÜZEL İŞERİ , Burcu YAVUZ TABAK
  4. OTANTİK LİDERLİĞİN PSİKOLOJİK SERMAYE, İŞE KAPILMA VE OKUL BAŞARISIYLA İLİŞKİSİ
    Sayfalar 1232 - 1254
    Özge ÖZTEKİN BAYIR , Ayhan AYDIN
  5. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA FARKINDALIKLARI
    Sayfalar 1255 - 1271
    Melike FAİZ , Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
  6. BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜHENDİS VE MÜHENDİSLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
    Sayfalar 1272 - 1287
    Emine ÇİL , Sona ÖZLEN
  7. MERKEZİ SINAV VE ÖĞRETMEN YAPIMI SINAVLARIN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI ÖRNEĞİ
    Sayfalar 1288 - 1305
    Mücahit Çağlar , Abdurrahman KILIÇ
  8. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİ VELİLERİNİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNDEN BEKLENTİLERİ VE KARŞILANMA DÜZEYLERİ
    Sayfalar 1306 - 1321
    Serkan ÜNSAL , Abdullah ÇETİN , Mustafa YOĞURTÇU
  9. ORTAÖĞRETİM KİMYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARININ TOULMİN ARGÜMAN MODELİ BİLEŞENLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
    Sayfalar 1322 - 1333
    Ümmüye Nur TÜZÜN , Volkan BİLİR , Gülseda EYCEYURT TÜRK
  10. İMAM HATİP ORTAOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1334 - 1346
    Sitki AKARSU
  11. ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARINA DÖNÜŞÜMSEL ÖĞRENME KURAMI UYGULAMALARININ ETKİSİ
    Sayfalar 1347 - 1361
    Nilgün YENİCE , Gizem ALPAK TUNÇ
  12. TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETİM PROGRAMINDA ÖN OKUMA KAZANIMI STRATEJİLERİ VE BU STRATEJİLERİN 10. SINIF DERS KİTABI METİNLERİNDEKİ YETERLİLİĞİ
    Sayfalar 1362 - 1372
    Şenel GERÇEK , Gürkan YAVAŞ , Hülya ÇEVİRME
  13. A metaphorical analysis of EFL writers’ views about writing in English
    Sayfalar 1373 - 1392
    Osman DÜLGER
  14. ÖĞRETMENLERİN EŞLİ RUMİNASYON VE ÖZ- DUYARLIK DÜZEYLERİ İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1393 - 1408
    Begüm TOPRAK , Sakine Gülfem ÇAKIR
  15. EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİN OKULLARDA KULLANIMINA İLİŞKİN OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOLOJİK BİR ARAŞTIRMA
    Sayfalar 1409 - 1422
    Erdem TİRİTOĞLU , Derya KILIÇOĞLU
  16. AN INVESTIGATION OF LEARNER AUTONOMY IN LANGUAGE LEARNING IN TERTIARY EDUCATION: FROM THE PERCEPTIONS OF STUDENTS AND TEACHERS
    Sayfalar 1423 - 1440
    Ali ÖZTÜFEKÇİ , Enisa MEDE
  17. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DUYGU DURUMLARININ FARKLI SINIFLAMALARA GÖRE İNCELENMESİ
    Sayfalar 1441 - 1457
    Kamil YILDIRIM , Hasan TABAK
  18. DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1458 - 1471
    Perihan ŞARA HÜRSOY , Ceyda GÜNEŞ
  19. OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLARININ GİZLİLİK, ÇOKLU İLİŞKİLER VE MESLEKİ YETERLİK KONULARINDAKİ ETİK İKİLEMLERİ
    Sayfalar 1472 - 1486
    Evrim ÇETİNKAYA YILDIZ
  20. MATEMATİK ÖĞRETİMİNDEKİ EKSİKLİKLER: SAYMA ve SAYI KAVRAMI İLE İLGİLİ FARKINDALIKLAR
    Sayfalar 1487 - 1498
    Mustafa ALBAYRAK , Nurullah YAZICI , Mertkan ŞİMŞEK
  21. “BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK VE KORUNMASI” KONUSUNUN ÖĞRETİLMESİNDE İSTASYON TEKNİĞİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ
    Sayfalar 1499 - 1513
    Ali Derya ATİK , Duygu KARA EKEMEN , Figen ERKOÇ
  22. COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1514 - 1525
    Ziya İNCE , Vedat ŞAHİN
  23. VİDEO-BLOG KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ
    Sayfalar 1526 - 1537
    Elif TAŞLIBEYAZ
  24. YENİ NESİL ÖLÇME ARACI FLİPQUİZ
    Sayfalar 1538 - 1549
    șeyma TAȘLIÇAY ARSLAN
  25. ÖĞRENCİLERİN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASA İLİŞKİN FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİ
    Sayfalar 1550 - 1560
    Çağrınur SAĞ , Fatma ÜNAL
  26. YENİ RESİM İŞ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMININ (2018) UYGULAMAYA DAYALI DERSLER AÇISINDAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DÜŞÜNME GELİŞİMLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1561 - 1573
    Kani ÜLGER
  27. ÇOCUKLARDA YARATICILIĞIN GELİŞİMİNE İLİŞKİN BOYLAMSAL BİR ARAŞTIRMA
    Sayfalar 1574 - 1589
    Güneş SALI
  28. SOSYAL GEÇERLİĞİN TÜRKİYE’DE ÖZEL EĞİTİM TEZ ÇALIŞMALARINA YANSIMASI
    Sayfalar 1589 - 1601
    Zehra ATBAŞI , M.abdulbaki KARACA , Necdet KARASU
  29. ÖĞRETMEN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNE İLİŞKİN SENDİKA SÖYLEMLERİ
    Sayfalar 1602 - 1619
    Şeyma ŞAHİN , Burcu ÖKMEN , Abdurrahman KILIÇ
  30. SORGULAMA TEMELLİ MATEMATİK YAKLAŞIMININ, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL DÜŞÜNME SÜREÇLERİNİ GELİŞTİRMELERİNE ETKİSİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
    Sayfalar 1620 - 1636
    Baki SAHİN
  31. ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK ALGILARI İLE YÖNETİCİLERİNİN HİZMETKÂR LİDERLİK DAVRANIŞ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
    Sayfalar 1637 - 1653
    Ayhan KANDEMİR , Nuri AKGÜN
  32. TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
    Sayfalar 1654 - 1666
    Ayşegül Karabay , Bilge KUŞDEMİR KAYIRAN , Ayten Pınar BAL
  33. ORTAOKUL TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTAPLARININ KULLANILMASI VE KULLANILMAMASINA İLİŞKİN BİR DURUM ÇALIŞMASI
    Sayfalar 1667 - 1681
    Üzeyir SÜĞÜMLÜ , Hasan Hüseyin MUTLU , Enes ÇİNPOLAT
  34. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 1682 - 1699
    Derya Özlem YAZLIK
  35. ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN İŞ YAŞAMINA GEÇİŞ SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1700 - 1723
    Mihriban SÖNMEZ , Elif SAZAK
  36. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRİMİÇİ BİLGİ ARAMA STRATEJİLERİ İLE EĞİTSEL İNTERNET KULLANIM ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1724 - 1736
    Kevser HAVA
  37. İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERE KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA UYGULANAN AKICI OKUMA ÇALIŞMALARINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1737 - 1759
    Tüncay TUTUK , Macid Ayhan MELEKOĞLU
  38. 2009-2013-2017 ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ SAYI DUYUSU BİLEŞENLERİNE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI
    Sayfalar 1760 - 1774
    Burak KARABEY , Ceren TUNALI , Sinan OLKUN , Gülünay ERGUT
  39. ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİN DOĞRU ORANTI VE TERS ORANTI BİLGİSİNİ OLUŞTURMA SÜRECİNİN RBC+C MODELİNE GÖRE İNCELENMESİ: BİR ÖĞRETİM DENEYİ
    Sayfalar 1775 - 1790
    Özlem KALAYCI , Recai AKKAYA
  40. ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİNİN KÜLTÜREL ÖRÜNTÜSÜ
    Sayfalar 1791 - 1803
    Hülya ÇEVİRME , Dilek ÜNVEREN
Dizinler