İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik İçerikli Hikâye Kitaplarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumlarına Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 4, 2542 - 2565, 15.12.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1453295

Öz

Araştırmalar, hikâye kitaplarının öğrencilerin derslerine yönelik tutumları üzerinde olumlu etkisinin olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, özellikle matematik içerikli hikâye kitaplarının beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları üzerindeki etkisini incelemeye odaklanmıştır. Çalışmaya 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Mudurnu/Bolu'daki bir devlet okulundan 11 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Durum çalışması olarak tasarlanan bu nitel araştırmanın temel amacı, beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarını incelemek ve matematik içerikli hikâye kitaplarının bu tutumlar üzerindeki etkilerini belirlemektir. Öğrencilerin hikâye kitaplarını okumadan önce ve okuduktan sonra matematik dersine karşı tutumları ile ilgili bilgi toplamak için araştırmacılar tarafından tasarlanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu birincil veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Görüşmeler ön ve son görüşme olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları, matematik içerikli hikâye kitaplarının öğrencilerin matematiğe karşı bakış açılarını değiştirmede önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Bu hikâye kitapları aracılığıyla matematiğin eğlenceli yönleriyle karşılaşan öğrencilerin, matematik dersine ilişkin önyargılarını aştıkları, özgüven duygusu geliştirdikleri, matematiğe olan ilgilerinin arttığı ve derse karşı daha olumlu bir tutum geliştirdikleri gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Albano, G., & Pierri, A. (2017). Digital storytelling in mathematics: A competence-based methodology. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, 8(2), 301-312. https://doi.org/10.1007/s12652-016-0398-8
  • Altındal, G. (2019). İlkokul 3. sınıf matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi [Yüksek lisans tezi, Aksaray Üniversitesi]. https://hdl.handle.net/20.500.12451/6421
  • Altunbay, M., & Soylu, Ş. (2020). Çocuk edebiyatının disiplinler arası öğrenmeye etkisi: Hikaye ile matematik öğrenimi ve bir kitap incelemesi. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 5(1), 17-24.
  • Ayvaz, A. (2010). 4. Sınıf matematik dersi bölme işlemi alt öğrenme alanının edebi ürünlerle işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. https://hdl.handle.net/20.500.12619/93042
  • Barnaby, D. (2015). The use of children’s literature to teach mathematics to improve confidence and reduce math anxiety [Yüksek lisans tezi, Toronto Üniversitesi].
  • Baykul, Y. (2011). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5. Sınıflar). Pegem Akademi.
  • Brady, P., & Bowd, A. (2005). Mathematics anxiety, prior experience and confidence to teach mathematics among pre-service education students. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 11(1), 37–46. https://doi.org/10.1080/1354060042000337084
  • Brinson, K. (2012). Mathematically-based stories in junior classes: do stories change attitudes toward mathematics? [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Lakehead Üniversitesi.
  • Bruun, C. F. (2004). A Mixed Methods Investigation of The Effect of Literature-Enhanced Mathematics Instruction on Student Achievement, Attitudes and Instructor Implemented Pedagogy in Selected South Texas Sixth Grades [Doktora tezi, Texas Üniversitesi].
  • Burnet, S. J. & Wichman, A. M. (1997). Mathematics and Literature: An Approach to Success [Yüksek lisans tezi, Saint Xavier Üniversitesi].
  • Burns, M. (2005). Lessons by marilyn burns using storybooks to teach math. Scholastıc Instructor, 114(7), 27-30.
  • Burns, M. (2010). As easy as pi: Picture books are perfect for teaching math. School Library Journal, 56(5), 32- 41.
  • Burns, M., & Silbey, R. (2000). So You have to teach math?: Sound advice for K-6 teachers. Sausalito, CA: Math Solutions Pablications.
  • Clark, J. (2007). Mathematics saves the day. Australian Primary Mathematics Classroom, 12(2), 21-24.
  • Columba, L., Kim, C., & Moe, A. (2005). The power of picture books in teaching math and science: Grades preK-8. Holcomb Hathaway Publishers Inc.
  • Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2).
  • Demir, M. K. (2004). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik tutumlarının incelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research, (14), 162-170.
  • Demircioğlu, G., Kurnaz, B., & Erol, T. (2017). Bağlam temelli yaklaşımın lise öğrencilerinin gazlar konusunu anlamaları üzerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 161-174.
  • Dinçer, M. (2008). İlköğretim Okullarında Müziklendirilmiş Matematik Oyunlarıyla Yapılan Öğretimin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi [Yüksek lisans tezi, 18 Mart Üniversitesi].
  • Gömleksiz, M. N. (2003). İngilizce duyuşsal alana ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-226.
  • Greenlaw, M. J., & Tipps, S. (1997). A literature approach to middle grade math. The Clearing House, 71(1), 9-13.
  • Green, S. (2013). Improving comprehension in middle school math by incorporating children's literature in the instruction of mathematics [Doktora tezi, Walden University].
  • Güler, H.K. (2010). Karikatür kullanılarak yapılan öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi doğal sayılar alt öğrenme alanındaki akademik başarılarına ve matematik dersine karşı tutumlarına etkisi [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Güney, S. Y. (2019). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde öykü temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarı, öğrenmenin kalıcılığı ve derse ilişkin tutumlar üzerindeki etkisi [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi].
  • Hong, H. (1996). Effects of mathematics learning through children’s literature on math achievement and dispositional outcomes. Early Childhood Research Quarterly, 11, 477-494.
  • Işık, A., Çiltaş, A., & Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 174-184.
  • Jennings, C. M., Jennings, J. E., Richey, J., & Dixon-Krauss, L. (1992). Increasing interest and achievement in mathematics through children's literature. Early Childhood Research Quarterly, 7(2), 263-276.
  • Katipoğlu, S. N. (2019). Hikaye yoluyla matematik öğretiminin öğrencilerin matematik başarısına etkisi [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40141
  • Kır, D. (2011). Hikâyelerle matematik öğretiminin ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin toplama ve çıkarmaya ilişkin sözel problem çözme becerileri üzerindeki etkileri [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi].
  • Kramarski, B., Weisse, I., & Kololshi-Minsker, I. (2010). How can self-regulated learning support the problem solving of third-grade students with mathematics anxiety?. ZDM, 42, 179-193.
  • Kurz, T. L., & Bartholomew, B. (2012). Supporting Math Skills with Children's Stories. Kappa Delta Pi Record, 48(4), 184-188.
  • McNett, G. (2016). Using stories to facilitate learning. College Teaching, 64(4), 184-193.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2005). "İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı". MEB Yayınları.
  • Moore, K. E. (2008). Integrating children's literature and mathematics. [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Rowan University.
  • Munro, S. (2013). Integrating literature in an elementary school mathematics classroom.[Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. East Tennessee State University.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston: Author.
  • National Association for the Education of Young Children and National Council of Teachers of Mathematics (NAEYC and NCTM). (2002). Position statement. Early childhood mathematics: Promoting good beginnings. http://www.naeyc.org/positionstatements/mathematics
  • Özdoğan, E., & Uyar, M. (2012). TÜBİTAK projesi: Aranızda matematiği sevmeyen var mı? Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 64-69.
  • Öztürk, C., & Otluoğlu, R. (2002). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve yazili materyaller. Pegem Yayınları.
  • Peker, M. & Şentürk, B. (2012). İlköğretim 5.sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34, 21-32.
  • Peterson, P. L., Fennema, E., & Carpenter, T. (1989). Using knowledge of how students think about mathematics. Educational Leadership, 46(4), 42-46.
  • Radebaugh, M. R. (1981). Using children's literature to teach mathematics. The Reading Teacher, 34(8), 902-906.
  • Rubin, J. (2009). Connecting Literature With Mathematics, Fort Pitt Elementary School, http://www.chatham.edu/pti/curriculum/units/
  • Sakal, M. (2015). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bazı psiko-sosyal değişkenlere göre matematik kaygısının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Shatzer, J. (2008). Picture book power: Connecting children's literature and mathematics. The Reading Teacher, 61(8), 649-653.
  • Süngü, E. (2011). Milli Eğitim Bakanlığının tavsiye ettiği 100 temel eserdeki hikaye kitaplarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin zihinsel becerilerini geliştirmedeki işlevleri [Yüksek lisans tezi, Başkent Üniversitesi].
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Thomas, N., Mulligan, J.T. & Goldin, G. A. (2002). Childrens representations and cognitive structural development of the counting sequence 1-100. Journal of Mathematıcal Behavior, 21, 117-133.
  • Tobias, S. (1991). What‟s wrong with the process?. Change, 24 (3), 13-19.
  • Tobias, S. (1993). Overcoming math anxiety. WW Norton & Company.
  • Tucker, C., Boggan, M., & Harper, S. (2010). Using children’s literature to teach measurement. Reading Improvement, 47(3), 154-161.
  • Tuncer, M., & Yılmaz, Ö. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygılarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2).
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi].
  • Umay, A. (1996). Matematik eğitimi ve ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(21), 145-149.
  • Uusimaki, L., & Nason, R. (2004). Causes Underlying Pre-Service Teachers' Negative Beliefs and Anxieties about Mathematics. International Group for the Psychology of Mathematics Education, 4, 369-376.
  • Ünüvar, E. (2019). Matematik öğretiminde karikatürlerle zenginleştirilmiş eğitsel matematik hikayelerinin kullanılmasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Vygotsky, L. S., & Cole, M. (1978). Mind in society: Development of higher psychological processes. Harvard University Press.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatili öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132-146.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1994). Discovering the future of the case study. Method in evaluation research. Evaluation practice, 15(3), 283-290.
  • Whitin, P., & Whitin, D. (2004). New Visions for Linking Literature and Mathematics. The National Council of Teachers of English, 1111 W. Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096.
  • White-Fuller, A. D. (2006). The Effect Of Literature-Based Mathematics Instruction On Achievement And Attitude Of Secand Grade Student [Doktora tezi, Mississippi Üniversitesi].

The Impact of Math-Themed Storybooks on The Attitudes of Fifth Grade Students Towards Mathematics Lesson

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 4, 2542 - 2565, 15.12.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1453295

Öz

Research has indicated storybooks have a beneficial influence on students’ attitudes towards their subjects. This study specifically focused on examining the impact of math-themed storybooks on the attitudes of fifth-grade students towards their mathematics lessons. Eleven fifth-grade students from a public school in Mudurnu/Bolu participated in the study over the 2022-2023 academic year. The primary purpose of this qualitative research, designed as a case study, was to examine the attitudes of fifth-grade students towards mathematics and to determine the effects of math-themed storybooks on these attitudes. To gather insights into students' attitudes both before and after reading the storybooks, a semi-structured interview form, designed by the researchers, served as the primary data collection tool. Two distinct semi-structured interviews were employed in the data generation process, including pre- and post-interview stages. Content analysis was applied to analyze the data. The findings of the study reveal that math-themed storybooks had a significant impact on changing students' viewpoints about mathematics. It was observed that students who encountered the enjoyable aspects of mathematics through these storybooks overcame their prejudices about the subject, developed a sense of self-confidence, increased their interest in mathematics, and fostered a more positive attitude towards the discipline.

Kaynakça

  • Albano, G., & Pierri, A. (2017). Digital storytelling in mathematics: A competence-based methodology. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, 8(2), 301-312. https://doi.org/10.1007/s12652-016-0398-8
  • Altındal, G. (2019). İlkokul 3. sınıf matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi [Yüksek lisans tezi, Aksaray Üniversitesi]. https://hdl.handle.net/20.500.12451/6421
  • Altunbay, M., & Soylu, Ş. (2020). Çocuk edebiyatının disiplinler arası öğrenmeye etkisi: Hikaye ile matematik öğrenimi ve bir kitap incelemesi. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 5(1), 17-24.
  • Ayvaz, A. (2010). 4. Sınıf matematik dersi bölme işlemi alt öğrenme alanının edebi ürünlerle işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. https://hdl.handle.net/20.500.12619/93042
  • Barnaby, D. (2015). The use of children’s literature to teach mathematics to improve confidence and reduce math anxiety [Yüksek lisans tezi, Toronto Üniversitesi].
  • Baykul, Y. (2011). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5. Sınıflar). Pegem Akademi.
  • Brady, P., & Bowd, A. (2005). Mathematics anxiety, prior experience and confidence to teach mathematics among pre-service education students. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 11(1), 37–46. https://doi.org/10.1080/1354060042000337084
  • Brinson, K. (2012). Mathematically-based stories in junior classes: do stories change attitudes toward mathematics? [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Lakehead Üniversitesi.
  • Bruun, C. F. (2004). A Mixed Methods Investigation of The Effect of Literature-Enhanced Mathematics Instruction on Student Achievement, Attitudes and Instructor Implemented Pedagogy in Selected South Texas Sixth Grades [Doktora tezi, Texas Üniversitesi].
  • Burnet, S. J. & Wichman, A. M. (1997). Mathematics and Literature: An Approach to Success [Yüksek lisans tezi, Saint Xavier Üniversitesi].
  • Burns, M. (2005). Lessons by marilyn burns using storybooks to teach math. Scholastıc Instructor, 114(7), 27-30.
  • Burns, M. (2010). As easy as pi: Picture books are perfect for teaching math. School Library Journal, 56(5), 32- 41.
  • Burns, M., & Silbey, R. (2000). So You have to teach math?: Sound advice for K-6 teachers. Sausalito, CA: Math Solutions Pablications.
  • Clark, J. (2007). Mathematics saves the day. Australian Primary Mathematics Classroom, 12(2), 21-24.
  • Columba, L., Kim, C., & Moe, A. (2005). The power of picture books in teaching math and science: Grades preK-8. Holcomb Hathaway Publishers Inc.
  • Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2).
  • Demir, M. K. (2004). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik tutumlarının incelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research, (14), 162-170.
  • Demircioğlu, G., Kurnaz, B., & Erol, T. (2017). Bağlam temelli yaklaşımın lise öğrencilerinin gazlar konusunu anlamaları üzerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 161-174.
  • Dinçer, M. (2008). İlköğretim Okullarında Müziklendirilmiş Matematik Oyunlarıyla Yapılan Öğretimin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi [Yüksek lisans tezi, 18 Mart Üniversitesi].
  • Gömleksiz, M. N. (2003). İngilizce duyuşsal alana ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-226.
  • Greenlaw, M. J., & Tipps, S. (1997). A literature approach to middle grade math. The Clearing House, 71(1), 9-13.
  • Green, S. (2013). Improving comprehension in middle school math by incorporating children's literature in the instruction of mathematics [Doktora tezi, Walden University].
  • Güler, H.K. (2010). Karikatür kullanılarak yapılan öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi doğal sayılar alt öğrenme alanındaki akademik başarılarına ve matematik dersine karşı tutumlarına etkisi [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Güney, S. Y. (2019). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde öykü temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarı, öğrenmenin kalıcılığı ve derse ilişkin tutumlar üzerindeki etkisi [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi].
  • Hong, H. (1996). Effects of mathematics learning through children’s literature on math achievement and dispositional outcomes. Early Childhood Research Quarterly, 11, 477-494.
  • Işık, A., Çiltaş, A., & Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 174-184.
  • Jennings, C. M., Jennings, J. E., Richey, J., & Dixon-Krauss, L. (1992). Increasing interest and achievement in mathematics through children's literature. Early Childhood Research Quarterly, 7(2), 263-276.
  • Katipoğlu, S. N. (2019). Hikaye yoluyla matematik öğretiminin öğrencilerin matematik başarısına etkisi [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40141
  • Kır, D. (2011). Hikâyelerle matematik öğretiminin ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin toplama ve çıkarmaya ilişkin sözel problem çözme becerileri üzerindeki etkileri [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi].
  • Kramarski, B., Weisse, I., & Kololshi-Minsker, I. (2010). How can self-regulated learning support the problem solving of third-grade students with mathematics anxiety?. ZDM, 42, 179-193.
  • Kurz, T. L., & Bartholomew, B. (2012). Supporting Math Skills with Children's Stories. Kappa Delta Pi Record, 48(4), 184-188.
  • McNett, G. (2016). Using stories to facilitate learning. College Teaching, 64(4), 184-193.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2005). "İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı". MEB Yayınları.
  • Moore, K. E. (2008). Integrating children's literature and mathematics. [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Rowan University.
  • Munro, S. (2013). Integrating literature in an elementary school mathematics classroom.[Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. East Tennessee State University.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston: Author.
  • National Association for the Education of Young Children and National Council of Teachers of Mathematics (NAEYC and NCTM). (2002). Position statement. Early childhood mathematics: Promoting good beginnings. http://www.naeyc.org/positionstatements/mathematics
  • Özdoğan, E., & Uyar, M. (2012). TÜBİTAK projesi: Aranızda matematiği sevmeyen var mı? Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 64-69.
  • Öztürk, C., & Otluoğlu, R. (2002). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve yazili materyaller. Pegem Yayınları.
  • Peker, M. & Şentürk, B. (2012). İlköğretim 5.sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34, 21-32.
  • Peterson, P. L., Fennema, E., & Carpenter, T. (1989). Using knowledge of how students think about mathematics. Educational Leadership, 46(4), 42-46.
  • Radebaugh, M. R. (1981). Using children's literature to teach mathematics. The Reading Teacher, 34(8), 902-906.
  • Rubin, J. (2009). Connecting Literature With Mathematics, Fort Pitt Elementary School, http://www.chatham.edu/pti/curriculum/units/
  • Sakal, M. (2015). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bazı psiko-sosyal değişkenlere göre matematik kaygısının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Shatzer, J. (2008). Picture book power: Connecting children's literature and mathematics. The Reading Teacher, 61(8), 649-653.
  • Süngü, E. (2011). Milli Eğitim Bakanlığının tavsiye ettiği 100 temel eserdeki hikaye kitaplarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin zihinsel becerilerini geliştirmedeki işlevleri [Yüksek lisans tezi, Başkent Üniversitesi].
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Thomas, N., Mulligan, J.T. & Goldin, G. A. (2002). Childrens representations and cognitive structural development of the counting sequence 1-100. Journal of Mathematıcal Behavior, 21, 117-133.
  • Tobias, S. (1991). What‟s wrong with the process?. Change, 24 (3), 13-19.
  • Tobias, S. (1993). Overcoming math anxiety. WW Norton & Company.
  • Tucker, C., Boggan, M., & Harper, S. (2010). Using children’s literature to teach measurement. Reading Improvement, 47(3), 154-161.
  • Tuncer, M., & Yılmaz, Ö. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygılarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2).
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi].
  • Umay, A. (1996). Matematik eğitimi ve ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(21), 145-149.
  • Uusimaki, L., & Nason, R. (2004). Causes Underlying Pre-Service Teachers' Negative Beliefs and Anxieties about Mathematics. International Group for the Psychology of Mathematics Education, 4, 369-376.
  • Ünüvar, E. (2019). Matematik öğretiminde karikatürlerle zenginleştirilmiş eğitsel matematik hikayelerinin kullanılmasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Vygotsky, L. S., & Cole, M. (1978). Mind in society: Development of higher psychological processes. Harvard University Press.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatili öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132-146.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1994). Discovering the future of the case study. Method in evaluation research. Evaluation practice, 15(3), 283-290.
  • Whitin, P., & Whitin, D. (2004). New Visions for Linking Literature and Mathematics. The National Council of Teachers of English, 1111 W. Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096.
  • White-Fuller, A. D. (2006). The Effect Of Literature-Based Mathematics Instruction On Achievement And Attitude Of Secand Grade Student [Doktora tezi, Mississippi Üniversitesi].
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Güler 0009-0004-1058-3008

Elif Nur Akkaş 0000-0002-8286-8203

Erken Görünüm Tarihi 9 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2024
Kabul Tarihi 21 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Güler, E., & Akkaş, E. N. (2024). Matematik İçerikli Hikâye Kitaplarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumlarına Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(4), 2542-2565. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1453295