Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yerel Firmaların Markalama Sürecinde Dijital Reklamcılık Deneyimi: Vavin Örneği

Yıl 2018, Sayı: 29. Özel Sayısı, 374 - 392, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.454353

Öz

Dijitalleşme
ve yeni iletişim teknolojileri insanların fikirlerini, duygularını ve düşüncelerini
içeren resim, görüntü ve yazı paylaşmalarını sağlayan sosyal medya ortamını
sunmaktadır. Günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya,
tüketicilerin eğlenme, öğrenme, alışveriş ve iletişim ihtiyaçlarını karşılamak
üzere kullanılmasının yanı sıra birbirleriyle iletişim kurmalarını, markalar
hakkında rahatlıkla bilgi edinebilmelerini, deneyimlerini ve şikâyetlerini
paylaşmalarını sağlayan popüler çevrimiçi araçlar sunmaktadır. Çift yönlü
iletişime imkân veren ve içerik üretimleriyle tüketicilerin katılımını arttıran
bu araçlar birer iletişim ve reklam kanalı olarak hedef kitlenin
belirlenmesinde ve doğrudan tüketiciye ulaşmada markalar açısından stratejik rol
oynamaktadır.



Sosyal
medya pazarlama stratejileri açısından, özellikle küçük ölçekli/yerel
işletmeler için düşük maliyetler, müşteriye yönelik içerik üretiminde esneklik
ve hız avantajı sağlaması, kişiselleştirmeye imkan vermesi ile rekabet avantajı
yaratmaktadır. Bu çerçevede, üretilen dijital reklamlar, özel günlere yönelik
kampanyalar, viral reklamlar, sanal vitrin uygulamaları, oyunlaştırmalar ve deneyimsel
reklamlar gibi uygulamalar markalama sürecinde kullanılmaktadır.



Araştırmada,
tekstil sektöründe faaliyet gösteren yerel bir firmanın markalama sürecinde
kullandığı dijital reklam stratejileri incelenmiştir. Bu bağlamda, kullanılan
sosyal medya araçları, bu araçlar için üretilmiş olan tanıtım materyalleri,
takipçi sayıları, güncelleme süreleri, alınan geri bildirimler, reklam
bütçeleri çerçevesinde firmadan görüşme yöntemiyle elde edilen bilgilere içerik
çözümlemesi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular firmanın uyguladığı dijital
reklam stratejilerinin markalama sürecine olumlu katkı sağladığını işaret
etmektedir. 

Kaynakça

  • Alhabas, S.,MundedJ. ve Syed, H.A. (2017).Social Media Advertising: Unraveling The Mystery Box, Shelly Rodgers, Esther Thorson(Ed.).Dijital Advertising Theory and Research Third Edition içinde (s. 285-300). New York: Routledge.
  • Aslan, A. (2017). Sosyal Ağlar ve Online (Çevrimiçi) Reklam Üzerine Bir Değerlendirme.1. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı,230-235, İstanbul:
  • Aslantaş, A. (2013).Seo ve Sem, İstanbul: Pusula Yayıncılık,
  • Babacan, M. (2015). Nedir Bu Reklam?,İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Barışkan, G. (2015). SEO 2015, İstanbul: Dikeyeksen Yayıncılık.
  • Berman, S.J. (2012). Digital Transformation: Opportunities To Create New Business Models. Strategy and Leadership, 40(2), 16-24.
  • Brown,D. ve Hayes, N. (2008). Influencer Marketing:Who Really Influences Your Customers?, Amsterdam, Netherlands: Routledge,
  • Chaffey, D. ve Smith, P.R. (2013). E-Marketing Excellence: Planning and Optimizing YourDigital Marketing. Routledge.
  • Çıvgın, A. (2018). “Dijital Reklamcılık” https://www.ruzgardijital.com/blog/dijital-reklamciligin-onemi-gun-gectikce-artiyor/ (Erişim tarihi: 02.08.2018).
  • Deloitte (2018). Medya ve Reklam Yatırımları Reklamcılar Derneği Raporu 2017,https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/technology-mediatelecommunications/RD%20Medya%20ve%20Reklam%20Yatirimlari%202017%20Raporu.pdf (Erişim Tarihi: 10.08.2018)
  • Elden, M. ve Makal D. (2014).Alex Bogusky: Dijital Çağda Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden ve Uğur Batı (Ed.), Reklam Ustaları 1 içinde (s.437-466). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ertemel, A.V. (2016). Dijital Çağda İllüzyonel Pazarlama, İstanbul: Abaküs Yayınları.
  • Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Temelleri, İstanbul: Abaküs Yayınları.
  • Hopkins, J. ve TurnerJ. (2012). Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey, Çev: Başak Gündüz, İstanbul: Optimist Yayıncılık.
  • Kuş, O. (2016). İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikaye Yaratma Stratejileri, İstanbul: Pales Yayınları.
  • Lombard, M. ve Synder-Duch J.(2017).Digital Advertising in the Digital Age: The Power of (Tele) Presence, Shelly Rodgers and Esther Thorson (Ed.).Digital Advertising Theory and Research, içinde (s.169-188) . New York: Routledge.
  • MeermanScott, D. (2010). Global Tezahürat, Çev: Levent Göktem, İstanbul:Mediacat.
  • Mestçi, A. (2013). İnternette Reklamcılık, İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Özdem, O.Ö (2010).Web Tasarımı Teknolojisinin İnternet Reklamcılığına Yansımaları, Sinem Yeygel Çakır(Ed.), Teknolojinin Pazarlama İletişimine Etkileri içinde (s. 165-183). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özkundakçı, M. (2012).Üçü Bir Arada, İstanbul:Hayat Yayıncılık.
  • Öztürk, R. G. (2013).Dijital Reklamcılık ve Gençlik, İstanbul:Beta Yayıncılık.
  • Ryan D. andJonesC. (2009).Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies For Engaging The Digital Generation, London:KoganPage.
  • Sevinç, S.S. (2012). Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Sutherland, M. ve Sylvester, A. (2004). Reklam ve Tüketici Zihni, Çev: İ. Kalın Yazgan, İstanbul: Mediacat.
  • Taylor,C.R. (2015).The Six Principles of Digital Advertising, International Journal of Advertising The Quarterly Review of Marketing Communications, 28(3).
  • Thorson, E.,Rodgers, S. ve Tham, S. M. (2017). Trends and Opportunities for Digital Advertising Research: A Content Analysis of Advertising Age, 2000–2015,Digital Advertising içinde(s.61-74), New York: Routledge.
  • Truong, Y. Ve Simmons, G. (2010). Perceived Intrusiveness in Digital Advertising: Strategic Marketing Implications. Journal of Strategic Marketing, 18(3), 239-256.TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) (2016). Kişisel Kullanım Amacıyla Bireylerin İnternet Üzerinden Sipariş Verdiği ya da Satın Aldığı Mal ve Hizmet Türlerinden İnternet Kullanımı http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028 (Erişim Tarihi: 02.08. 2018).
  • Varnalı, K., Toker A. ve Yılmaz C. (2011). Mobile Marketing Fundamentals and Strategy, USA: McGraw Hill.
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Tutulma: Pazarlama İletişimi ve İnsan, İstanbul:Mediacat Yayınları.
  • Yılmaz, R. ve Erdem M.N. (2016). 150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, İstanbul:Umuttepe Yayınları.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilgün Tuzcu Bu kişi benim

Şefika Özdemir

Hatice Baysal

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 23 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Tuzcu, N., Özdemir, Ş., & Baysal, H. (2018). Yerel Firmaların Markalama Sürecinde Dijital Reklamcılık Deneyimi: Vavin Örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29. Özel Sayısı), 374-392. https://doi.org/10.31123/akil.454353