Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇALGI EĞİTİMCİLERİNİN DERS İÇİ UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ (mevcut ve olması gereken durum)

Yıl 2017, Sayı: 39, 31 - 49, 06.12.2017

Öz



Çalgı
eğitimine ilişkin çalışmalar, birçok araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiş,
sorunlar ortaya koyulmuş, tartışılmış, çözüm önerileri sunulmuştur. Bu
araştırmada ise “ders içi uygulamalar”

başlığı altında olması gereken durum ve mevcut duruma ilişkin eğitim
fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan çalgı eğitimcilerinin
görüşlerini elde etmek amaçlanmıştır.
Evreni
Türkiye’deki üniversitelerin müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan
çalgı eğitimcileri, örneklemi ise ulaşılabilen ve katılım gösteren toplam 94
çalgı eğitimcisi oluşturmuştur.
Çalgı
eğitimine ilişkin görüşler var olan şekli ile betimlenmeye çalışıldığından tarama
modeli tercih edilmiştir. Sonuç olarak; görüşlerini belirten çalgı
eğitimcileri, araştırmanın kapsamında yöneltilen 16 soru üzerinden 12’sinde
Türkiye’de müzik eğitimi anabilim dallarında çalgı eğitiminde ders içi
uygulamaların olması gerektiği gibi ya da buna çok yakın bir şekilde
seyrettiğini ifade etmişlerdir. Diğer 4 soruda ise mevcut durum ve olması
gereken duruma yönelik görüşleri farklılık göstermiştir.
Belirtilen bu görüşler ışığında konuya
ilişkin sonuçlar değerlendirilmiş ve tartışılmıştır.




Kaynakça

  • Ayhan, A. (2012). “Sosyal ağların kuşattığı bir dünyada çalgı eğitiminde eğitsel videonun kullanımının önemi”. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (8), 171-178.
  • Bilgütay, S. (2004). Müzisyenlerde Kas İskelet Sistemi İle İlgili Risk Faktörleri ve Çalışma Kapasitesinin Değerlendirilmesi. (Bilim Uzmanlığı Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi
  • Burwell, K. (2013). “Apprenticeship in music: A contextual study for instrumental teaching and learning”. International Journal of Music Education, 31(3), 276-291.
  • Cronbach, L. J. (1951). “Coefficient alpha and the internal structure of tests”. Psychometrika, 16(3), 297-334.
  • Çilden, Ş. (2006). “Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İrdelenmesi”. Ulusal Müzik Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Çilden, Ş., Şendurur, Y. (2003). Keman İçin Piyano Eşlikli Albüm-1. Ankara.
  • Çoban, S. (2011). “Müzik öğretmenliği adaylarının bireysel çalgı eğitimi dersi dönem sonu sınavları ile ilgili düşünceleri (Marmara Üniversitesi örneği)”. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 115-127.
  • Dalkıran, E. (2011). “Keman eğitiminde deşifre becerisi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 54-63.
  • Demirci, B. (2013). “Viyolonsel eğitiminde geleneksel Türk müziğine yönelik bir çalışma modeli”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1), 117- 129.
  • Duranoğlu, N. E. (2015). “Çalgı eğitiminde görülen kas ve iskelet rahatsızlıkları ve performansa etkileri üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleri”. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 3, 87-97. Ercan, H. ve Orhan, Ş. (2016). “Bireysel Çalgı ve Öğretimi Dersinde Akran Öğretimine Dayalı Öğrenme Öğretme Yaklaşımı Uygulaması”. MÜZED Uluslararası 2. İpek Yolu Müzik Konferansı Sözlü Bildiri.
  • Ercan, H. ve Orhan, Ş. (2016). “Kişiselleştirilmiş öğrenme-öğretme yaklaşımının bireysel çalgı dersiyle ilişkisi: gazi üniversitesi örneği”. Journal of Research in Education And Society 2016, 3(1), 130-144.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Matbaacılık ve Teknik Sanayi A.Ş
  • GALAMİAN, Ivan. (1999). “Öğreticilere birkaç söz”. Orkestra Dergisi, Sayı: 306.
  • Girgin, D. (2015). “Bireysel çalgı dersi motivasyon ölçeği: geçerlik güvenirlik analizi”. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (4), 1723-1736.
  • Juntunen, M. L. (2014). “Teacher educators' visions of pedagogical training within instrumental higher music education. A case in Finland”. British Journal of Music Education, 31(2), 157-177.
  • Karasar, N. (2016). “Bilimsel araştırma yöntemi. kavramlar: kavramlar ilkeler teknikler”. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd.Şti.
  • Karlsson, J., Patrik N. “Musical expression: an observational study of instrumental teaching.” Psychology of Music, 36(3), 309-334.
  • Nielsen, S. (2008). “Achievement goals, learning strategies and instrumental performance”. Music Education Research, 10(2), 235-247.
  • Norris, R. (1993). “The Musician’s Survival Manual: A Guide To Preventing And Treating Injuries In Instrumentalists”. USA: ICSOM (International Conference of Symphony and Opera Musicians), 2-99.
  • Özay, S. (2013). Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Sorunları (Gazi Üniversitesi Örneği). (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özmenteş, S. (2008). “Çalgı eğitiminde öndüzenlemeli öğrenme taktikleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 157-175.
  • Parasız, G. (2009). Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Olarak Oluşturulan Hazırlayıcı Alıştırmaların İşgörüsellik ve Etkililik Yönünden İncelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Rodriquez. C. X. (1995). “Children’s perception, production, and description of musical expression.” Yayımlanmamış doktora tezi, USA: Northwestern University. Web: ProQuest. 01.07.2017.
  • Sternberg, R. J., Williams, W.M. (2002). Educational Psychology. USA: Allyn and Bacon.
  • Tan, L. (2016). “A Transcultural Theory of Thinking for Instrumental Music Education: Philosophical Insights from Confucius and Dewey”. Philosophy of Music Education Review, 24(2), 151-169.
  • Tanrıverdi, A. (1997). “Güzel sanatlar liselerinin müzik bölümlerinde uygulanan çalgı eğitimi ve viyolanın çalgı eğitimi içerisindeki yeri”. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi. 16.
  • Uszler, M. (1992). “Research on the teaching of keyboard music. In R. Colwell (Ed.), Handbook of research on music teaching and learning”. A project of the music educators national conference (pp. 584-93). New York: Schirmer.
  • Yalçınkaya, B., Eldemir, C., Sönmezöz, F. (2014). “Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi”. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1583-1595.
  • YÖK. (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı. YÖK: Ankara.
  • Zhukov, K. (2012). “Teaching strategies and gender in higher education instrumental studios”. International Journal of Music Education, 30(1), 32-45.
Yıl 2017, Sayı: 39, 31 - 49, 06.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Ayhan, A. (2012). “Sosyal ağların kuşattığı bir dünyada çalgı eğitiminde eğitsel videonun kullanımının önemi”. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (8), 171-178.
  • Bilgütay, S. (2004). Müzisyenlerde Kas İskelet Sistemi İle İlgili Risk Faktörleri ve Çalışma Kapasitesinin Değerlendirilmesi. (Bilim Uzmanlığı Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi
  • Burwell, K. (2013). “Apprenticeship in music: A contextual study for instrumental teaching and learning”. International Journal of Music Education, 31(3), 276-291.
  • Cronbach, L. J. (1951). “Coefficient alpha and the internal structure of tests”. Psychometrika, 16(3), 297-334.
  • Çilden, Ş. (2006). “Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İrdelenmesi”. Ulusal Müzik Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Çilden, Ş., Şendurur, Y. (2003). Keman İçin Piyano Eşlikli Albüm-1. Ankara.
  • Çoban, S. (2011). “Müzik öğretmenliği adaylarının bireysel çalgı eğitimi dersi dönem sonu sınavları ile ilgili düşünceleri (Marmara Üniversitesi örneği)”. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 115-127.
  • Dalkıran, E. (2011). “Keman eğitiminde deşifre becerisi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 54-63.
  • Demirci, B. (2013). “Viyolonsel eğitiminde geleneksel Türk müziğine yönelik bir çalışma modeli”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1), 117- 129.
  • Duranoğlu, N. E. (2015). “Çalgı eğitiminde görülen kas ve iskelet rahatsızlıkları ve performansa etkileri üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleri”. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 3, 87-97. Ercan, H. ve Orhan, Ş. (2016). “Bireysel Çalgı ve Öğretimi Dersinde Akran Öğretimine Dayalı Öğrenme Öğretme Yaklaşımı Uygulaması”. MÜZED Uluslararası 2. İpek Yolu Müzik Konferansı Sözlü Bildiri.
  • Ercan, H. ve Orhan, Ş. (2016). “Kişiselleştirilmiş öğrenme-öğretme yaklaşımının bireysel çalgı dersiyle ilişkisi: gazi üniversitesi örneği”. Journal of Research in Education And Society 2016, 3(1), 130-144.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Matbaacılık ve Teknik Sanayi A.Ş
  • GALAMİAN, Ivan. (1999). “Öğreticilere birkaç söz”. Orkestra Dergisi, Sayı: 306.
  • Girgin, D. (2015). “Bireysel çalgı dersi motivasyon ölçeği: geçerlik güvenirlik analizi”. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (4), 1723-1736.
  • Juntunen, M. L. (2014). “Teacher educators' visions of pedagogical training within instrumental higher music education. A case in Finland”. British Journal of Music Education, 31(2), 157-177.
  • Karasar, N. (2016). “Bilimsel araştırma yöntemi. kavramlar: kavramlar ilkeler teknikler”. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd.Şti.
  • Karlsson, J., Patrik N. “Musical expression: an observational study of instrumental teaching.” Psychology of Music, 36(3), 309-334.
  • Nielsen, S. (2008). “Achievement goals, learning strategies and instrumental performance”. Music Education Research, 10(2), 235-247.
  • Norris, R. (1993). “The Musician’s Survival Manual: A Guide To Preventing And Treating Injuries In Instrumentalists”. USA: ICSOM (International Conference of Symphony and Opera Musicians), 2-99.
  • Özay, S. (2013). Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Sorunları (Gazi Üniversitesi Örneği). (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özmenteş, S. (2008). “Çalgı eğitiminde öndüzenlemeli öğrenme taktikleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 157-175.
  • Parasız, G. (2009). Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Olarak Oluşturulan Hazırlayıcı Alıştırmaların İşgörüsellik ve Etkililik Yönünden İncelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Rodriquez. C. X. (1995). “Children’s perception, production, and description of musical expression.” Yayımlanmamış doktora tezi, USA: Northwestern University. Web: ProQuest. 01.07.2017.
  • Sternberg, R. J., Williams, W.M. (2002). Educational Psychology. USA: Allyn and Bacon.
  • Tan, L. (2016). “A Transcultural Theory of Thinking for Instrumental Music Education: Philosophical Insights from Confucius and Dewey”. Philosophy of Music Education Review, 24(2), 151-169.
  • Tanrıverdi, A. (1997). “Güzel sanatlar liselerinin müzik bölümlerinde uygulanan çalgı eğitimi ve viyolanın çalgı eğitimi içerisindeki yeri”. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi. 16.
  • Uszler, M. (1992). “Research on the teaching of keyboard music. In R. Colwell (Ed.), Handbook of research on music teaching and learning”. A project of the music educators national conference (pp. 584-93). New York: Schirmer.
  • Yalçınkaya, B., Eldemir, C., Sönmezöz, F. (2014). “Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi”. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1583-1595.
  • YÖK. (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı. YÖK: Ankara.
  • Zhukov, K. (2012). “Teaching strategies and gender in higher education instrumental studios”. International Journal of Music Education, 30(1), 32-45.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Demirci

Gökalp Parasız

Ozan Gülüm

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Demirci, B., Parasız, G., & Gülüm, O. (2017). ÇALGI EĞİTİMCİLERİNİN DERS İÇİ UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ (mevcut ve olması gereken durum). Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(39), 31-49.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.