BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım motivasyonları ile öğrenme stillerinin incelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 49 Sayı: 1, 43 - 64, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001374

Öz

Bu çalışmada, öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım motivasyonları ile öğrenme stilleri incelenmiştir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veriler 302 öğretmen adayından 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde toplanmıştır. Araştırma
verilerini toplamak için üç bölümden oluşan bir araç kullanılmıştır. Aracın birinci bölümünde katılımcıların demografik bilgilerine ilişkin
sorulara yer verilmiştir. İkinci bölümde öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım motivasyonlarını, üçüncü bölümde ise öğrenme stillerini belirlemeye yönelik sorular bulunmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, Kruskal-Wallis H testi, MannWhitney U testi ve kay-kare testi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının
sosyal medya kullanım motivasyonları ölçeği toplam ve alt faktör puanları ile öğrenme stillerinin cinsiyete, yaşa, medeni duruma ve haftalık internet kullanma süresine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı belirlenmiştir. SMKM ölçeğinin Kendini İfade Etme/Gerçekleştirme ve Sosyal Etkileşim alt faktör puanları ile ölçek toplam puanlarının öğretmen adaylarının öğrenme stillerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı ortaya çıkmıştır.

Investigating Teacher Candidates’ Motivation for Social Media Use and Learning Styles

Yıl 2016, Cilt: 49 Sayı: 1, 43 - 64, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001374

Öz

The purpose of this study is to examine teacher candidates’ motivation for social media use and learning styles. The survey method was used for this research. The study group consists of 302 teacher candidates who attended the pedagogical certification programme at a state university during the spring semester in 20142015 academic calendars. The data collection tool consists of three parts: demographic questions and items dealing with teacher candidates’ motivation for social media use and learning styles. The research data were analyzed using descriptive statistics, Kruskal-Wallis H test, Mann-Whitney U test, and Chi-square. Results showed that social media usage motivation and learning styles do not differ significantly according to the gender, age, marital status, and Internet usage per week. On the other hand, there was a significant difference both for the whole scale and for two subscales, namely, self-expression and social interaction, according to the learning styles

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87ZV89FT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Turgay Alakurt

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 49 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alakurt, T. (2016). Investigating Teacher Candidates’ Motivation for Social Media Use and Learning Styles. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 49(1), 43-64. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001374

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License