Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mobile Marketing: A Content Analysis On Postgraduate and Doctorate Theses In Türkiye (2007-2022)

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 154 - 175, 30.10.2022
https://doi.org/10.38057/bifd.1182817

Öz

The term Mobile Marketing, which can be summarized as the mobile execution of marketing activities, has become one of the important subjects that attracts the attention of researchers as well as businesses in recent years. Mobile marketing, which has been in the international literature for a relatively long time, has been an academic subject studied at the graduate level especially for the last fifteen years in Türkiye. The aim of this study is to reveal a general profile of postgraduate and doctorate theses on mobile marketing in Türkiye. To achieve this aim, various research questions were developed and then these questions were answered through content analysis. All of the written theses on mobile marketing, which are registered and open to access on the related web page of the Council of Higher Education, were included in the content analysis. A total of 55 written theses between the years of 2007 and 2022 were examined in detail. According to the results, there has been a significant increase in the number of theses on mobile marketing, especially in the last five years. It was revealed that mobile marketing is studied not only by marketing academics but also by researchers from different disciplines. It was also found that the most frequently studied area in these theses has been the field of consumer behavior.

Kaynakça

  • Akbıyık A., Okutan, S. & Altunışık, R. (2009). Mobil Pazarlama Platformlarında İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutum ve Algıları Üzerine Bir Araştırma, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayi 2, s.1-28
  • Akdemir Cengiz, H. (2017). Tüketicilerin Hazcı (Hedonik) ve Materyalist Eğilimlerinin İzinli Mobil Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tutumlarına Etkisinin Araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akın, B. (2010). Usage of Current Mobile Marketing Services and Evaluation of Potential Future Applications. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksoy, N. (2017). Consumer' s Attitudes Toward Mobile Marketing Strategies in Their Decision Making Process. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksu, A. (2007). Mobil Pazarlama ve Piyasa Etkinliğinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alhaj, A. A. A. (2022). Mobil Pazarlama Kapsamında Sosyal Medya Pazarlama Aktivitelerinin Satın Alma Niyetine Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkaya, A. (2007). Mobil Kanallar Yoluyla Pazarlama İletişimi Süreci ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlamaya İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alpay, A. (2019). Mobil pazarlama açısından öğrencilerin satın alma davranışları: Bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Atalar, A. (2015). Mobil Pazarlama Uygulamalarının İnternet Ortamında Gerçekleşen Satışlara Etkilerinin Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Avcı, M. (2017). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Benimsenmesinde Algılanan Eğlence Faktörünün Önemi: QR Kod Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Azımı, M. K. (2021). Factors Affecting Intentions and Attitudes of Afghan and Turkish Consumers Towards Mobile Marketing Applications. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bakır, N.O. (2014). Pazarlama Alaninda Yapilan Doktora Tezlerinin Kategorik Olarak Degerlendirilmesi (1994 - 2012), Öneri Dergisi 10 (40), 1-13
  • Bakır, A. M. (2018). Mobil Pazarlama Faaliyetlerinin E-Memnuniyet ve E-Sadakate Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Başeken, G. (2019). Mobil Pazarlama Uygulama Özelliklerinin Tüketici Tutumuna Yönelik Olası Etkilerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baydemir, E. (2021). Mobil pazarlamanın tüketici davranışlarına etkisi: Y kuşağı örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bozyiğit, S., Yaşa, E. ve Özyörük D., (2011). Y Kuşağı Tüketicilerinin SMS Reklamlarına Yönelik Tutumları: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma”, 16. Ulusal Pazarlama Kongresi, s.122-139
  • Bozyiğit, S. ve Yaşa, E. (2012), Araştırmacıların Pazarlama Alanına Bilimsel Katkıları: Pazarlama Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Araştırma, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiler Kitabı, 18-21 Ekim 2012, Balıkesir
  • Çapraz, S. (2015). Mobil Pazarlamanın Tüketicilerin Marka Algıları Üzerine Etkileri ve Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çavuş, M. (2017). Türkiye'de Mobil Pazarın Gelişiminin Mobil Pazarlama ve Mecra Tüketimlerine Etkisi: Turkcell Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çınar, G. (2015). Using Micro Location-Based Technologies in Mobile Marketing: Integration of SMS with Mass, Segmented and Location-Based Customer Data. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Demir. A. (2013). Factors Effecting Turkish Customers' Mobile Marketing Services Adoption. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahcesehir Universitesi
  • Dur, R. (2019). Bankacılık Sektöründe Mobil Pazarlama Kampanyalarına Yönelik Hedef Kitle Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Duran, Z. Z. (2019). Firmaların Mobil Pazarlama Uygulamalarını Benimsemesinin Firma ve Pazar Performansına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durlanık, S. (2014). Mobil Pazarlamanın Türkiye İnşaat Sektörü Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eldem, S. (2020). Mobil Pazarlama Stratejilerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi Bağlamında Mobil Alışveriş Aplikasyonlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Ercan, E. E. (2022). Covid-19 Döneminde Mobil Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eren, G. (2008). Advertising Value of Mobile Marketing Activities and Consumer Attitudes. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Eru, O. (2013). Süpermarket Sektöründeki Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Aydın Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ertemel, A. V. (2011). Müşteri İlişkileri Yönetiminin Yaygın Bilişim ve Ortam Duyarlı Mobil Pazarlama Perspektifinden İncelenmesi ve Bir Uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eşiyok, S. S. (2019). Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Mobil Pazarlamanın Sağlık Sektöründe Kullanımı: Doktorların Mobil Sağlık Hizmetlerine Yaklaşımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Farız, M. (2017). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi ve Beşiktaş İlçesinde Yaşayanlar Üzerinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gider, A. (2014). Mobil Pazarlama ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlama Algısı: Nazilli'deki Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Google Akademik (2022), https://scholar.google.com/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q=mobil+pazarlama&btnG=, Erisim Tarihi: 25.09.2022
  • Gülden, Ö. (2018). Mobil Pazarlamanın Müşteri Satın Alma Davranışına Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güleç, U. (2019). Oyunlaştırma (Gamification) ve Mobil Pazarlama Etkinliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü.
  • Gülerhocaoğlu, T. (2017). Mobil Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutumları: Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gülmez, M. , Yalçıntaş, D , Kurtulgan, A. & Özbay, M. (2019). Türkiye’de Pazarlama Alanında Yazılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 16 (1) , 59-69
  • Güven, A. G. (2019). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Turizm Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güven Yeşildağ, G. N. (2016). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Pazarlama Performansı ve Müşteri Memnuniyetine Etkisi: Seyahat Acentaları Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hacıhasanoğlu, P. (2015). Bankacılıkta Mobil Pazarlama ve Tüketici Satın Alma Kararı Üzerine Etkisi: Yozgat Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bozok Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İnce, E. (2014). Mobil pazarlama uygulamalarının markaya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İnce, M., Gul, H. & Bozyigit, S. (2017). Türkiye'de Turizm Pazarlaması Konusunda Yazılan Lisansüstü Tezlerin Incelenmesi:1990-2016, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6/5 s.113-130
  • Karaca, Ş. ve Gülmez, M. (2010). Mobil Pazarlama: Kavramsal Bir Değerlendirme, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), s.69-81
  • Karaçizmeli Güzeler, A. (2010). Mobil Pazarlama ve SMS (kısa mesaj) ile Yapılan Reklam ve Kampanyaların Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Uygulama: Şanlıurfa Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karagöz, B. ve Çağlar, B. (2011). Perakende Sektöründe Mobil Pazarlama Uygulamalarına Karşı Tüketici Davranışlarının İncelenmesi, Academic Journal of Information Technology, 1-17.
  • Kılıç, İ. (2019). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Destinasyon Seçimine Etkileri (Marmaris İlçesi Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kır, B. (2016). Targeting Consumers in Mobile Era: Factors Affecting Adoption to Location Based Mobile Marketing in Turkey. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçak, A. (2013). Mobil Pazarlama Aracı Olarak Mobil Uygulamalar ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlamaya Karşı Tutumu Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurnaz, A. (2012). Mobil Pazarlama Kapsamında İzinli Uygulamaların Tüketicilerin Tutumları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurtagıc, H. (2019). Tüketicilerin Mobil Pazarlama Uygulamalarını Kabullenmelerinde Etkili Olan Faktörler: Balkan Ülkelerindeki Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurtaran, B. (2019). Lokasyon Bazlı Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışları ile İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kuş, Ö. A. (2016). Bir Pazarlama Aracı Olarak Mobil Pazarlama: İstanbul İli Kapsamında Y Kuşağının Mobil Pazarlamaya Bakış Açısı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • MMA (2009), MMA Updates Definition of Mobile Marketing, https://www.mmaglobal.com/news/mma-updates-definition-mobile-marketing, Erisim Tarihi: 26.09.2022
  • Özmüş, E. (2019). Effects of New Generation Mobile Marketing Strategies on Consumer Behavior by Business Directors. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pir, E. O. (2018). Mobil Pazarlama Uzerine Yapilan Lisansustu Tezlerine Yonelik Icerik Analizi, International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR). Vol 1, s.4833-4840
  • Pousttchi, K. ve D. G. Wiedemann (2007), “Success Factors in Mobile Viral Marketing: A Multi-Case Study Approach”, International Conference on the Management of Mobile Business (ICMB 2007), 34
  • Scharl, A., Dickinger, A. ve Murphy, J. (2005). Diffusion and Success Factors of Mobile Marketing, Electronic Commerce Research and Applications, 4(2), 159-173.
  • Secerbegovic, N. (2017). Effect of Mobile Marketing Services on Customer's Mobile Marketing Acceptance. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shehada, Y. N. A. (2018). Mobil Pazarlama Kapsamında İzinli Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Surucu, O. & Bayram, A.T. (2016). Mobil Pazarlama ve Turizmde Mobil Teknolojilerin Kullanimi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 9 Sayı: 42 Volume: 9 Issue: 42, s.2024-2032
  • Şenyuva, B. (2009). Reklamlı SMS Modeliyle Çalışan Web Tabanlı Mobil Pazarlama Uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Tekin, M., Gobenez, Y. & Tekin, E. (2021). Mobil Pazarlamanın Reklam İçerik Kalitesine Etkisi: Çalışanlar Üzerine Bir Araştırma, Ordu Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi, 11 (1), s.159-172
  • Terzi, O. (2017). Mobil Pazarlamanın Y Kuşağı Tüketici Davranışları Üzerine Etkileri: Muğla İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toptaş, D. (2016). The Impact of Mobile Marketing on Young Consumer Attitudes and Permission Marketing Effect. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uysal, H. M. (2020). Mobil Pazarlamanın Tüketici Davranışlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Varnalı, K. (2010). Exploring Drivers of Success in Push-Type Mobile Marketing. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Varnali, K. ve Toker, A. (2010). Mobile Marketing Research: The State Of The Art. International Journal of Information Management, s. 144-151.
  • Yeşilöz, M. (2020). Mobil Pazarlamanın Turistlerin Satın Alma Niyeti Açısından Değerlendirilmesi: Kuşadası Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldız, T. (2020). Mobil Pazarlamanın Kabul Edilmesini Etkileyen Etkenler: Tüketici Yenilikçiliği ve Kullanım Amacının Düzenleyici Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yılmaz, E. (2016). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Pazarlama Etiği Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yükseköğretim Kurumu (2022), www.tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/,Erişim Tarihi: 20.09.2022

Mobil Pazarlama: Türkiye’deki Lisansüstü Tezlere İlişkin İçerik Analizi (2007–2022)

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 154 - 175, 30.10.2022
https://doi.org/10.38057/bifd.1182817

Öz

Pazarlama faaliyetlerinin mobil olarak icra edilmesi olarak özetlenebilecek mobil pazarlama, son yıllarda işletmelerin olduğu kadar özellikle araştırmacıların da ilgisini çeken konulardan biri haline gelmiştir. Uluslararası literatürde görece uzun zamandır kendine yer bulan mobil pazarlama, Türkiye’de özellikle son on beş yıldır lisansüstü düzeyde akademik olarak çalışılan bir konu olmuştur. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de mobil pazarlama alanında yazılan lisansüstü tezlerinin genel bir profilinin ortaya çıkartılmasıdır. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için çeşitliaraştırma soruları sorulmuş ve bu sorulara içerik analizi yöntemiyle yanıtlar aranmıştır. Gerçekleştirilen içerik analizine günümüze kadar mobil pazarlama üzerine yazılan ve Yükseköğretim Kurulunun Tez Tarama sayfasına kayıtlı ve erişime açık bütün tezler dahil edilmiştir. 2007–2022 yılları arasında yazılmış toplam 55 tezin detaylıca incelendiği bu çalışma sonucunda özellikle son beş yılda mobil pazarlama üzerine yapılan tez sayısında belirgin artış olduğu görülmektedir. Mobil pazarlama konusunun sadece pazarlama akademisyenlerince değil farklı bilim dallarından araştırmacılar tarafından da çalışıldığı oraya çıkmıştır. Mobil pazarlama üzerine yazılan tezlerde en çok çalışılan alan ise tüketici davranışları olmuştur.

Kaynakça

  • Akbıyık A., Okutan, S. & Altunışık, R. (2009). Mobil Pazarlama Platformlarında İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutum ve Algıları Üzerine Bir Araştırma, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayi 2, s.1-28
  • Akdemir Cengiz, H. (2017). Tüketicilerin Hazcı (Hedonik) ve Materyalist Eğilimlerinin İzinli Mobil Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tutumlarına Etkisinin Araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akın, B. (2010). Usage of Current Mobile Marketing Services and Evaluation of Potential Future Applications. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksoy, N. (2017). Consumer' s Attitudes Toward Mobile Marketing Strategies in Their Decision Making Process. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksu, A. (2007). Mobil Pazarlama ve Piyasa Etkinliğinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alhaj, A. A. A. (2022). Mobil Pazarlama Kapsamında Sosyal Medya Pazarlama Aktivitelerinin Satın Alma Niyetine Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkaya, A. (2007). Mobil Kanallar Yoluyla Pazarlama İletişimi Süreci ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlamaya İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alpay, A. (2019). Mobil pazarlama açısından öğrencilerin satın alma davranışları: Bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Atalar, A. (2015). Mobil Pazarlama Uygulamalarının İnternet Ortamında Gerçekleşen Satışlara Etkilerinin Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Avcı, M. (2017). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Benimsenmesinde Algılanan Eğlence Faktörünün Önemi: QR Kod Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Azımı, M. K. (2021). Factors Affecting Intentions and Attitudes of Afghan and Turkish Consumers Towards Mobile Marketing Applications. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bakır, N.O. (2014). Pazarlama Alaninda Yapilan Doktora Tezlerinin Kategorik Olarak Degerlendirilmesi (1994 - 2012), Öneri Dergisi 10 (40), 1-13
  • Bakır, A. M. (2018). Mobil Pazarlama Faaliyetlerinin E-Memnuniyet ve E-Sadakate Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Başeken, G. (2019). Mobil Pazarlama Uygulama Özelliklerinin Tüketici Tutumuna Yönelik Olası Etkilerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baydemir, E. (2021). Mobil pazarlamanın tüketici davranışlarına etkisi: Y kuşağı örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bozyiğit, S., Yaşa, E. ve Özyörük D., (2011). Y Kuşağı Tüketicilerinin SMS Reklamlarına Yönelik Tutumları: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma”, 16. Ulusal Pazarlama Kongresi, s.122-139
  • Bozyiğit, S. ve Yaşa, E. (2012), Araştırmacıların Pazarlama Alanına Bilimsel Katkıları: Pazarlama Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Araştırma, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiler Kitabı, 18-21 Ekim 2012, Balıkesir
  • Çapraz, S. (2015). Mobil Pazarlamanın Tüketicilerin Marka Algıları Üzerine Etkileri ve Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çavuş, M. (2017). Türkiye'de Mobil Pazarın Gelişiminin Mobil Pazarlama ve Mecra Tüketimlerine Etkisi: Turkcell Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çınar, G. (2015). Using Micro Location-Based Technologies in Mobile Marketing: Integration of SMS with Mass, Segmented and Location-Based Customer Data. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Demir. A. (2013). Factors Effecting Turkish Customers' Mobile Marketing Services Adoption. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahcesehir Universitesi
  • Dur, R. (2019). Bankacılık Sektöründe Mobil Pazarlama Kampanyalarına Yönelik Hedef Kitle Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Duran, Z. Z. (2019). Firmaların Mobil Pazarlama Uygulamalarını Benimsemesinin Firma ve Pazar Performansına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durlanık, S. (2014). Mobil Pazarlamanın Türkiye İnşaat Sektörü Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eldem, S. (2020). Mobil Pazarlama Stratejilerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi Bağlamında Mobil Alışveriş Aplikasyonlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Ercan, E. E. (2022). Covid-19 Döneminde Mobil Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eren, G. (2008). Advertising Value of Mobile Marketing Activities and Consumer Attitudes. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Eru, O. (2013). Süpermarket Sektöründeki Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Aydın Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ertemel, A. V. (2011). Müşteri İlişkileri Yönetiminin Yaygın Bilişim ve Ortam Duyarlı Mobil Pazarlama Perspektifinden İncelenmesi ve Bir Uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eşiyok, S. S. (2019). Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Mobil Pazarlamanın Sağlık Sektöründe Kullanımı: Doktorların Mobil Sağlık Hizmetlerine Yaklaşımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Farız, M. (2017). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi ve Beşiktaş İlçesinde Yaşayanlar Üzerinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gider, A. (2014). Mobil Pazarlama ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlama Algısı: Nazilli'deki Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Google Akademik (2022), https://scholar.google.com/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q=mobil+pazarlama&btnG=, Erisim Tarihi: 25.09.2022
  • Gülden, Ö. (2018). Mobil Pazarlamanın Müşteri Satın Alma Davranışına Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güleç, U. (2019). Oyunlaştırma (Gamification) ve Mobil Pazarlama Etkinliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü.
  • Gülerhocaoğlu, T. (2017). Mobil Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutumları: Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gülmez, M. , Yalçıntaş, D , Kurtulgan, A. & Özbay, M. (2019). Türkiye’de Pazarlama Alanında Yazılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 16 (1) , 59-69
  • Güven, A. G. (2019). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Turizm Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güven Yeşildağ, G. N. (2016). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Pazarlama Performansı ve Müşteri Memnuniyetine Etkisi: Seyahat Acentaları Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hacıhasanoğlu, P. (2015). Bankacılıkta Mobil Pazarlama ve Tüketici Satın Alma Kararı Üzerine Etkisi: Yozgat Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bozok Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İnce, E. (2014). Mobil pazarlama uygulamalarının markaya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İnce, M., Gul, H. & Bozyigit, S. (2017). Türkiye'de Turizm Pazarlaması Konusunda Yazılan Lisansüstü Tezlerin Incelenmesi:1990-2016, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6/5 s.113-130
  • Karaca, Ş. ve Gülmez, M. (2010). Mobil Pazarlama: Kavramsal Bir Değerlendirme, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), s.69-81
  • Karaçizmeli Güzeler, A. (2010). Mobil Pazarlama ve SMS (kısa mesaj) ile Yapılan Reklam ve Kampanyaların Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Uygulama: Şanlıurfa Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karagöz, B. ve Çağlar, B. (2011). Perakende Sektöründe Mobil Pazarlama Uygulamalarına Karşı Tüketici Davranışlarının İncelenmesi, Academic Journal of Information Technology, 1-17.
  • Kılıç, İ. (2019). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Destinasyon Seçimine Etkileri (Marmaris İlçesi Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kır, B. (2016). Targeting Consumers in Mobile Era: Factors Affecting Adoption to Location Based Mobile Marketing in Turkey. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçak, A. (2013). Mobil Pazarlama Aracı Olarak Mobil Uygulamalar ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlamaya Karşı Tutumu Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurnaz, A. (2012). Mobil Pazarlama Kapsamında İzinli Uygulamaların Tüketicilerin Tutumları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurtagıc, H. (2019). Tüketicilerin Mobil Pazarlama Uygulamalarını Kabullenmelerinde Etkili Olan Faktörler: Balkan Ülkelerindeki Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurtaran, B. (2019). Lokasyon Bazlı Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışları ile İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kuş, Ö. A. (2016). Bir Pazarlama Aracı Olarak Mobil Pazarlama: İstanbul İli Kapsamında Y Kuşağının Mobil Pazarlamaya Bakış Açısı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • MMA (2009), MMA Updates Definition of Mobile Marketing, https://www.mmaglobal.com/news/mma-updates-definition-mobile-marketing, Erisim Tarihi: 26.09.2022
  • Özmüş, E. (2019). Effects of New Generation Mobile Marketing Strategies on Consumer Behavior by Business Directors. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pir, E. O. (2018). Mobil Pazarlama Uzerine Yapilan Lisansustu Tezlerine Yonelik Icerik Analizi, International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR). Vol 1, s.4833-4840
  • Pousttchi, K. ve D. G. Wiedemann (2007), “Success Factors in Mobile Viral Marketing: A Multi-Case Study Approach”, International Conference on the Management of Mobile Business (ICMB 2007), 34
  • Scharl, A., Dickinger, A. ve Murphy, J. (2005). Diffusion and Success Factors of Mobile Marketing, Electronic Commerce Research and Applications, 4(2), 159-173.
  • Secerbegovic, N. (2017). Effect of Mobile Marketing Services on Customer's Mobile Marketing Acceptance. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shehada, Y. N. A. (2018). Mobil Pazarlama Kapsamında İzinli Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Surucu, O. & Bayram, A.T. (2016). Mobil Pazarlama ve Turizmde Mobil Teknolojilerin Kullanimi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 9 Sayı: 42 Volume: 9 Issue: 42, s.2024-2032
  • Şenyuva, B. (2009). Reklamlı SMS Modeliyle Çalışan Web Tabanlı Mobil Pazarlama Uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Tekin, M., Gobenez, Y. & Tekin, E. (2021). Mobil Pazarlamanın Reklam İçerik Kalitesine Etkisi: Çalışanlar Üzerine Bir Araştırma, Ordu Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi, 11 (1), s.159-172
  • Terzi, O. (2017). Mobil Pazarlamanın Y Kuşağı Tüketici Davranışları Üzerine Etkileri: Muğla İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toptaş, D. (2016). The Impact of Mobile Marketing on Young Consumer Attitudes and Permission Marketing Effect. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uysal, H. M. (2020). Mobil Pazarlamanın Tüketici Davranışlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Varnalı, K. (2010). Exploring Drivers of Success in Push-Type Mobile Marketing. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Varnali, K. ve Toker, A. (2010). Mobile Marketing Research: The State Of The Art. International Journal of Information Management, s. 144-151.
  • Yeşilöz, M. (2020). Mobil Pazarlamanın Turistlerin Satın Alma Niyeti Açısından Değerlendirilmesi: Kuşadası Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldız, T. (2020). Mobil Pazarlamanın Kabul Edilmesini Etkileyen Etkenler: Tüketici Yenilikçiliği ve Kullanım Amacının Düzenleyici Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yılmaz, E. (2016). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Pazarlama Etiği Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yükseköğretim Kurumu (2022), www.tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/,Erişim Tarihi: 20.09.2022
Toplam 72 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Geçti 0000-0001-9753-0662

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2022
Kabul Tarihi 13 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Geçti, F. (2022). Mobil Pazarlama: Türkiye’deki Lisansüstü Tezlere İlişkin İçerik Analizi (2007–2022). Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 5(2), 154-175. https://doi.org/10.38057/bifd.1182817