Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 24 - 39, 17.01.2024
https://doi.org/10.14686/buefad.1195749

Öz

Kaynakça

  • Akkocaoğlu, N., Albayrak, A., & Kaptan, F. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının toplumsal duyarlılık düzeyleri üzerine nitel bir çalışma (HÜ ilköğretim bölümü örneği). II. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu (16-18 Mayıs). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Alpaslan, M., & Işıksal-Bostan, M. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik tarihi bilgileri ile okul matematiğinde tarih kullanılmasına ilişkin tutum ve inanışları. [Middle school students’ knowledge of history of mathematics and their attitudes and beliefs towards using history in school mathematics]. Hacettepe University Journal of Education, 31(1), 142-162. https://doi.org/10.16986/HUJE.2015014182
  • Arcagök, S., & Şahin, Ç. (2013). Öğretim elemanları ve sınıf öğretmeni adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin görüşleri. [Teacher trainers and pre service teachers views of service learning course]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 21-54.
  • Aykırı, K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi projelerine ilişkin deneyimlerinin belirlenmesi. [Determination of the experiences of social studies teacher candidates on the projects of community service practices]. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 42-55.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Genişletilmiş 4. Basım). Ankara: Harf Eğitim.
  • Baki, A., & Bütüner, S. Ö. (2018). Matematik tarihinin matematik eğitiminde kullanımı üzerine yapılan çalışmaların analizi: Bir meta-sentez çalışması. [A meta-synthesis of the studies using history of mathematics in mathematics education]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 824-845. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018036911
  • Baki, A., & Yıldız, C. (2010). Matematik tarihi etkinlikleriyle zenginleştirilmiş sınıf ortamından yansımalar. II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongre Kitabı (ss. 563-577). Eğitim Araştırmaları Birliği, Antalya.
  • Başıbüyük, K., & Soylu, Y. (2019). Matematik derslerinde matematik tarihi kullanımının matematik tutumuna etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(769), 769-783. https://doi.org/10.17494/ogusbd.554510
  • Bayam, S. B. (2012). İlköğretim Matematik Eğitiminde Öğrencilerin Matematik Tarihi Bilmelerinin Matematiğe Yönelik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. [The Impact of a Knowledge of the History of Mathematics on Primary School Student’ Mathematics Achievement and Attitudes]. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Boran, M., & Karakuş, F. (2017). Topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi. [An investigation of teacher candidates' perceptions on community service practices (CSP) course ]. Erciyes Eğitim Dergisi, 1(1), 22-41.
  • Burns, B. A. (2010). Pre-service teachers' exposure to using the history of mathematics to enhance their teaching of high school mathematics. Issues in the Undergraduate Mathematics Preparation of School Teachers, 4, 1-9.
  • Bütüner, S. Ö. (2014). Matematik Tarihi Etkinlikleriyle Zenginleştirilmiş Sınıf Ortamlarından Yansımalar: Bir Aksiyon Araştırması. [Reflections from Classroom Environments Enriched with the Mathematics Historical Activities: An Action Research]. Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Creswell, J. W., & Creswell, D. (2021). Araştırma Tasarımı. Engin Karadağ (Çev). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çetinkaya, M. (2018). Topluma Hizmet Uygulamaları etkinliklerinin öğretmen adaylarının sosyal becerileri ve öz yeterlik inanç düzeylerine etkisi. [The effect of the events aiming at community service applications to the social skills and self-efficacy of teacher candidates]. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(3), 623-635.
  • Deliveli, K. (2021). Topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında sınıf öğretmeni adaylarıyla yürütülen yankılayıcı okuma projesinin çıktılarının incelenmesi. [Investigating the outputs of echo reading project conducted with classroom teacher candidates within community service practices course]. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(42), 1409-1497. https://doi.org/10.46928/iticusbe.883903
  • Demir, B. (2019). Prospective english language teachers’ opinions about community service practices. Journal of Theory and Practice in Education, 15(1), 11-23. https://doi.org/10.17244/eku.488171
  • Dewey, J. (1933). How We Think: A Restatement of the Relation of Reflective Thinking to the Educative Process. Boston: Houghton Mifflin.
  • Dündar, S., & Çakıroğlu, M. (2014). Matematik tarihi matematik eğitiminde neden kullanılmalı? [Why should the mathematics history be used in mathematics education?]. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 522-534.
  • Erdoğan, A., Eşmen, E., & Fındık, S. (2015). Ortaokul matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri: Ekolojik bir analiz. [History of mathematics in secondary school textbooks: an ecological analysis]. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42, 239-259. https://doi.org/10.15285/ebd.67242
  • Ersoy, E., & Öksüz, C. (2016). İlkokul 4. Sınıflarda matematik tarihi kullanımının öğrenciler üzerindeki etkileri. [Effect of using history of mathematics on elementary 4th grade students]. İlköğretim Online, 15(2), 408-420. https://doi.org/10.17051/io.2016.16857
  • Ersözlü, Z. N., & Kazu, H. (2011). İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde uygulanan yansıtıcı düşünmeyi geliştirme etkinliklerinin akademik başarıya etkisi. [The effects of reflective thinking activities on the academic successes of fifth grade primary social studies students]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 141-159.
  • Fauvel, J. (1991). Using history in mathematics education. For the Learning of Mathematics, 11(2), 3-6.
  • Fried, M. N. (2008). History of mathematics and the future of mathematics education. In G. Leder & L. Radford (Co-Chairs), Mathematics education: An ICMI perspective, Symposium conducted at the meeting of the 100th Anniversary of ICMI, Rome.
  • Galante, D. (2014). The use of the history of mathematics in the teaching of preservice teachers. Journal of Research in Mathematics Education, 3(2), 110-120. http://dx.doi.org/10.4471/redimat.2014.45
  • İdikut, N. (2007). Matematik Öğretiminde Tarihten Yararlanmanın Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumlarına ve Matematik Başarılarına Etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • İncikabı, L., Kepçeoğlu, İ., & Küçükoğlu, U. (2019). Ortaokul matematik ders kitaplarında yer verilen matematik tarihi içeriklerinin incelenmesi. [Examination of mathematical history contents in middle school mathematics textbooks]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(45), 144-158. https://doi.org/10.9779/PUJE.2018.226
  • Karakuş, F. (2009). Matematik tarihinin matematik öğretiminde kullanılması: karekök hesaplamada Babil metodu. [Using history of mathematics in tathematics teaching: Babylonian square root method]. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 195-206.
  • Kesten, A. (2012). Öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 2125-2148.
  • Kocadere, S., & Seferoğlu, S. (2013). Topluma hizmet uygulamaları dersinin işlenişi: Uygulama örnekleri ve sürece ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. [Implementing the community services course: Practice examples and evaluation of students’ perceptions]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 75-89. https://doi.org/10.9779/PUJE504
  • Küçükoğlu U., & İncikabı, L. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik tarihi bağlamında hazırladıkları dijital öyküler üzerine bir araştırma. [An investigation on digital stories in the context of mathematic history of secondary school students]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 140-162.
  • Küçükoğlu, A., Ozan, C. ve Taşgın, A. (2016). Topluma Hizmet Uygulamaları dersi sürecinin yansıtıcı günlükler yoluyla incelenmesi. [Examining community service-learning process through reflective journals]. İlköğretim Online, 15(3), 787-803.
  • MEB. (2005). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2009). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim matematik dersi 6-8.sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2018). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim matematik dersi (1,2,3,4,5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Mersin, N., & Durmuş, S. (2018). Matematik tarihinin ortaokul matematik ders kitaplarındaki yeri. [Place of mathematics history in middle school mathematics textbooks]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 997-1019. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018..-400746
  • Mersin, N., & Durmuş, S. (2020). Matematik öğretmen adaylarının matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolüne yönelik algıları üzerine bir inceleme. [Prospective mathematics teachers' perceptions of the history of mathematics on the role of mathematics education]. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 258-317.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. California: Sage Publications. NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.
  • Siu, M. K., & Tzanakis, C. (2004). The role of the history of mathematics in mathematics education. Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education, 3.
  • Tanrıseven, I., & Yelken, Y. T. (2011). Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. [Evaluation of community service practices course according to prospective teachers’ opinion]. Education Sciences, 6(1), 415-428.
  • Tan-Şişman, G., & Gençkaya, Ş. (2021). Matematik tarihinin öğrenme-öğretme sürecinde kullanılmasına yönelik ortaokul öğrencilerinin görüşleri. [Middle school students’ opinions about the use of the history of mathematics in teaching-learning process]. Milli Eğitim, 50(230), 359-384. https://doi.org/10.37669/milliegitim.869635
  • Taşkın D., Yıldız, C., & Selahattin, A. (2010, Ekim). Lisansüstü öğrencilerinin matematiksel kavramların tarihsel gelişimi dersine yönelik düşünceleri. 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri. Trabzon, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Tokay, E. (2019). Sayılar ve İşlemler ile Bazı Geometrik Kavramların Öğretiminde Matematik Tarihi Kullanımının İilkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. [The effect of the use of the history of mathematics on the academic achievement of 4th class students in the teaching of numbers and operations with some geometric concepts]. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Karaman.
  • Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi. (2011). Öğretmen Yetiştirme Türk Milli Komitesi.
  • Uğurlu, Z., & Kıral, E. (2012). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin işleyiş süreci ve kazanımlarına ilişkin görüşleri. [The process of teacher candidates service-learning and the views relating with the attainments]. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 59-93.
  • Ulusoy, F., & Girit-Yıldız, D. (2019). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının sahip oldukları matematik tarihi bilgileri ile ilgili değişen algıları: Pedagojik deneyimlerin rolü. [The changing perceptions of prospective middle school mathematics teachers on their own knowledge of history of mathematics: The role of pedagogical experiences]. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(6), 2729-2746. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3736
  • Ülger, A. (2016). Matematiğin Kısa Bir Tarihi. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Yenilmez, K. (2011). Matematik öğretmeni adaylarının matematik tarihi dersine ilişkin düşünceleri. [Prospective mathematics teachers’ opinions about the history of mathematics course]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 79-90. Yıldız, C. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik derslerinin kadın matematikçilerle zenginleştirilmesine ilişkin görüşleri. [Middle school mathematics teachers’ opinions about enriching mathematics lessons with female mathematicians]. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 10(5), 342-352.
  • Yıldız, C., & Baki, A. (2016). Matematik tarihinin derslerde kullanımını etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri. [Teachers’ views about factors which affect history of mathematics usage in lessons]. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 451-472.
  • Yıldız, C., & Baki, A. (2017). Öğretmenlerin matematik tarihinin derslerde kullanımına yönelik hizmet içi eğitime ihtiyaç durumlarının belirlenmesi: Trabzon örneği. [Determining the in-service training needs of teachers about using history of mathematics in Lessons: The sample of Trabzon]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 62-77. https://doi.org/10.21764/efd.48961
  • Yıldız, C., Kanbolat, O., & Baki, A. (2010). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik tarihine yönelik düşünceleri. 9. Matematik Sempozyumu. Trabzon, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yıldız, C., & Taşkın D. (2011). What does history talk about mathematics case of composition study. International Journal On New Trends In Education And Their Implications, 2(3).
  • Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: Nitel bir araştırma. [Social responsibility of aeducation faculties and the lessons of community service practices: A qualitative study]. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(2), 86-108.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). Kanun No: 2547, Kabul Tarihi: 4/11/1981, RG: 6/11/1981, Sayı: 17506.
  • YÖK. (2018). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı.
  • Wilson, P. S., & Chauvot, J. B. (2000). Who? How? What? A strategy for using history to teach mathematics. Mathematics Teacher, 93(8), 642-645.

Reflections from the Experiences of Elementary Mathematics Teaching Undergraduate Students within the scope of Mathematicians Who Left a Mark on History Project: A Project of CSP Course

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 24 - 39, 17.01.2024
https://doi.org/10.14686/buefad.1195749

Öz

This study aimed to examine the experiences of the second year undergraduate students of Elementary Mathematics Teaching (EMT) within the scope of the Mathematicians Who Left a Mark in History (MWLMH) Project carried out within the scope of the Community Service Practices (THU) course. The case study method, one of the qualitative research designs, was used in the study. The participants of the research consist of 14 undergraduate students studying in the second year of the EMT program of a state university in the Western Black Sea region in the spring semester of the 2021-2022 academic year. The data of the research were obtained from the reflective diaries that the students kept regularly every week from the beginning to the end of the project process, and from the focus group interviews held with the students after the process was over. The obtained data were subjected to content analysis. As a result of the research; it has been determined that the MWLMH project contributes to PEMT undergraduate students in different aspects such as gaining teaching experience, experiencing designing materials and how to integrate MH into lessons and strengthening their communication skills. In addition, EMT undergraduate students were determined mostly pre-service teacher-related challenges as designing materials, also administrator-related challenges as being unwilling/indifferent. Lastly, EMT students emphasized that the activities/materials they developed were useful, interesting and entertaining for students and contributed to their awareness towards MH. Based on the results of the research, various recommendations were provided.

Kaynakça

  • Akkocaoğlu, N., Albayrak, A., & Kaptan, F. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının toplumsal duyarlılık düzeyleri üzerine nitel bir çalışma (HÜ ilköğretim bölümü örneği). II. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu (16-18 Mayıs). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Alpaslan, M., & Işıksal-Bostan, M. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik tarihi bilgileri ile okul matematiğinde tarih kullanılmasına ilişkin tutum ve inanışları. [Middle school students’ knowledge of history of mathematics and their attitudes and beliefs towards using history in school mathematics]. Hacettepe University Journal of Education, 31(1), 142-162. https://doi.org/10.16986/HUJE.2015014182
  • Arcagök, S., & Şahin, Ç. (2013). Öğretim elemanları ve sınıf öğretmeni adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin görüşleri. [Teacher trainers and pre service teachers views of service learning course]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 21-54.
  • Aykırı, K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi projelerine ilişkin deneyimlerinin belirlenmesi. [Determination of the experiences of social studies teacher candidates on the projects of community service practices]. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 42-55.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Genişletilmiş 4. Basım). Ankara: Harf Eğitim.
  • Baki, A., & Bütüner, S. Ö. (2018). Matematik tarihinin matematik eğitiminde kullanımı üzerine yapılan çalışmaların analizi: Bir meta-sentez çalışması. [A meta-synthesis of the studies using history of mathematics in mathematics education]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 824-845. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018036911
  • Baki, A., & Yıldız, C. (2010). Matematik tarihi etkinlikleriyle zenginleştirilmiş sınıf ortamından yansımalar. II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongre Kitabı (ss. 563-577). Eğitim Araştırmaları Birliği, Antalya.
  • Başıbüyük, K., & Soylu, Y. (2019). Matematik derslerinde matematik tarihi kullanımının matematik tutumuna etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(769), 769-783. https://doi.org/10.17494/ogusbd.554510
  • Bayam, S. B. (2012). İlköğretim Matematik Eğitiminde Öğrencilerin Matematik Tarihi Bilmelerinin Matematiğe Yönelik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. [The Impact of a Knowledge of the History of Mathematics on Primary School Student’ Mathematics Achievement and Attitudes]. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Boran, M., & Karakuş, F. (2017). Topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi. [An investigation of teacher candidates' perceptions on community service practices (CSP) course ]. Erciyes Eğitim Dergisi, 1(1), 22-41.
  • Burns, B. A. (2010). Pre-service teachers' exposure to using the history of mathematics to enhance their teaching of high school mathematics. Issues in the Undergraduate Mathematics Preparation of School Teachers, 4, 1-9.
  • Bütüner, S. Ö. (2014). Matematik Tarihi Etkinlikleriyle Zenginleştirilmiş Sınıf Ortamlarından Yansımalar: Bir Aksiyon Araştırması. [Reflections from Classroom Environments Enriched with the Mathematics Historical Activities: An Action Research]. Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Creswell, J. W., & Creswell, D. (2021). Araştırma Tasarımı. Engin Karadağ (Çev). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çetinkaya, M. (2018). Topluma Hizmet Uygulamaları etkinliklerinin öğretmen adaylarının sosyal becerileri ve öz yeterlik inanç düzeylerine etkisi. [The effect of the events aiming at community service applications to the social skills and self-efficacy of teacher candidates]. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(3), 623-635.
  • Deliveli, K. (2021). Topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında sınıf öğretmeni adaylarıyla yürütülen yankılayıcı okuma projesinin çıktılarının incelenmesi. [Investigating the outputs of echo reading project conducted with classroom teacher candidates within community service practices course]. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(42), 1409-1497. https://doi.org/10.46928/iticusbe.883903
  • Demir, B. (2019). Prospective english language teachers’ opinions about community service practices. Journal of Theory and Practice in Education, 15(1), 11-23. https://doi.org/10.17244/eku.488171
  • Dewey, J. (1933). How We Think: A Restatement of the Relation of Reflective Thinking to the Educative Process. Boston: Houghton Mifflin.
  • Dündar, S., & Çakıroğlu, M. (2014). Matematik tarihi matematik eğitiminde neden kullanılmalı? [Why should the mathematics history be used in mathematics education?]. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 522-534.
  • Erdoğan, A., Eşmen, E., & Fındık, S. (2015). Ortaokul matematik ders kitaplarında matematik tarihinin yeri: Ekolojik bir analiz. [History of mathematics in secondary school textbooks: an ecological analysis]. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42, 239-259. https://doi.org/10.15285/ebd.67242
  • Ersoy, E., & Öksüz, C. (2016). İlkokul 4. Sınıflarda matematik tarihi kullanımının öğrenciler üzerindeki etkileri. [Effect of using history of mathematics on elementary 4th grade students]. İlköğretim Online, 15(2), 408-420. https://doi.org/10.17051/io.2016.16857
  • Ersözlü, Z. N., & Kazu, H. (2011). İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde uygulanan yansıtıcı düşünmeyi geliştirme etkinliklerinin akademik başarıya etkisi. [The effects of reflective thinking activities on the academic successes of fifth grade primary social studies students]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 141-159.
  • Fauvel, J. (1991). Using history in mathematics education. For the Learning of Mathematics, 11(2), 3-6.
  • Fried, M. N. (2008). History of mathematics and the future of mathematics education. In G. Leder & L. Radford (Co-Chairs), Mathematics education: An ICMI perspective, Symposium conducted at the meeting of the 100th Anniversary of ICMI, Rome.
  • Galante, D. (2014). The use of the history of mathematics in the teaching of preservice teachers. Journal of Research in Mathematics Education, 3(2), 110-120. http://dx.doi.org/10.4471/redimat.2014.45
  • İdikut, N. (2007). Matematik Öğretiminde Tarihten Yararlanmanın Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumlarına ve Matematik Başarılarına Etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • İncikabı, L., Kepçeoğlu, İ., & Küçükoğlu, U. (2019). Ortaokul matematik ders kitaplarında yer verilen matematik tarihi içeriklerinin incelenmesi. [Examination of mathematical history contents in middle school mathematics textbooks]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(45), 144-158. https://doi.org/10.9779/PUJE.2018.226
  • Karakuş, F. (2009). Matematik tarihinin matematik öğretiminde kullanılması: karekök hesaplamada Babil metodu. [Using history of mathematics in tathematics teaching: Babylonian square root method]. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 195-206.
  • Kesten, A. (2012). Öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 2125-2148.
  • Kocadere, S., & Seferoğlu, S. (2013). Topluma hizmet uygulamaları dersinin işlenişi: Uygulama örnekleri ve sürece ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. [Implementing the community services course: Practice examples and evaluation of students’ perceptions]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 75-89. https://doi.org/10.9779/PUJE504
  • Küçükoğlu U., & İncikabı, L. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik tarihi bağlamında hazırladıkları dijital öyküler üzerine bir araştırma. [An investigation on digital stories in the context of mathematic history of secondary school students]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 140-162.
  • Küçükoğlu, A., Ozan, C. ve Taşgın, A. (2016). Topluma Hizmet Uygulamaları dersi sürecinin yansıtıcı günlükler yoluyla incelenmesi. [Examining community service-learning process through reflective journals]. İlköğretim Online, 15(3), 787-803.
  • MEB. (2005). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2009). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim matematik dersi 6-8.sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2018). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim matematik dersi (1,2,3,4,5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Mersin, N., & Durmuş, S. (2018). Matematik tarihinin ortaokul matematik ders kitaplarındaki yeri. [Place of mathematics history in middle school mathematics textbooks]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 997-1019. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018..-400746
  • Mersin, N., & Durmuş, S. (2020). Matematik öğretmen adaylarının matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolüne yönelik algıları üzerine bir inceleme. [Prospective mathematics teachers' perceptions of the history of mathematics on the role of mathematics education]. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 258-317.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. California: Sage Publications. NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.
  • Siu, M. K., & Tzanakis, C. (2004). The role of the history of mathematics in mathematics education. Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education, 3.
  • Tanrıseven, I., & Yelken, Y. T. (2011). Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. [Evaluation of community service practices course according to prospective teachers’ opinion]. Education Sciences, 6(1), 415-428.
  • Tan-Şişman, G., & Gençkaya, Ş. (2021). Matematik tarihinin öğrenme-öğretme sürecinde kullanılmasına yönelik ortaokul öğrencilerinin görüşleri. [Middle school students’ opinions about the use of the history of mathematics in teaching-learning process]. Milli Eğitim, 50(230), 359-384. https://doi.org/10.37669/milliegitim.869635
  • Taşkın D., Yıldız, C., & Selahattin, A. (2010, Ekim). Lisansüstü öğrencilerinin matematiksel kavramların tarihsel gelişimi dersine yönelik düşünceleri. 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri. Trabzon, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Tokay, E. (2019). Sayılar ve İşlemler ile Bazı Geometrik Kavramların Öğretiminde Matematik Tarihi Kullanımının İilkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. [The effect of the use of the history of mathematics on the academic achievement of 4th class students in the teaching of numbers and operations with some geometric concepts]. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Karaman.
  • Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi. (2011). Öğretmen Yetiştirme Türk Milli Komitesi.
  • Uğurlu, Z., & Kıral, E. (2012). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin işleyiş süreci ve kazanımlarına ilişkin görüşleri. [The process of teacher candidates service-learning and the views relating with the attainments]. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 59-93.
  • Ulusoy, F., & Girit-Yıldız, D. (2019). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının sahip oldukları matematik tarihi bilgileri ile ilgili değişen algıları: Pedagojik deneyimlerin rolü. [The changing perceptions of prospective middle school mathematics teachers on their own knowledge of history of mathematics: The role of pedagogical experiences]. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(6), 2729-2746. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3736
  • Ülger, A. (2016). Matematiğin Kısa Bir Tarihi. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Yenilmez, K. (2011). Matematik öğretmeni adaylarının matematik tarihi dersine ilişkin düşünceleri. [Prospective mathematics teachers’ opinions about the history of mathematics course]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 79-90. Yıldız, C. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik derslerinin kadın matematikçilerle zenginleştirilmesine ilişkin görüşleri. [Middle school mathematics teachers’ opinions about enriching mathematics lessons with female mathematicians]. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 10(5), 342-352.
  • Yıldız, C., & Baki, A. (2016). Matematik tarihinin derslerde kullanımını etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri. [Teachers’ views about factors which affect history of mathematics usage in lessons]. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 451-472.
  • Yıldız, C., & Baki, A. (2017). Öğretmenlerin matematik tarihinin derslerde kullanımına yönelik hizmet içi eğitime ihtiyaç durumlarının belirlenmesi: Trabzon örneği. [Determining the in-service training needs of teachers about using history of mathematics in Lessons: The sample of Trabzon]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 62-77. https://doi.org/10.21764/efd.48961
  • Yıldız, C., Kanbolat, O., & Baki, A. (2010). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik tarihine yönelik düşünceleri. 9. Matematik Sempozyumu. Trabzon, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yıldız, C., & Taşkın D. (2011). What does history talk about mathematics case of composition study. International Journal On New Trends In Education And Their Implications, 2(3).
  • Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: Nitel bir araştırma. [Social responsibility of aeducation faculties and the lessons of community service practices: A qualitative study]. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(2), 86-108.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). Kanun No: 2547, Kabul Tarihi: 4/11/1981, RG: 6/11/1981, Sayı: 17506.
  • YÖK. (2018). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı.
  • Wilson, P. S., & Chauvot, J. B. (2000). Who? How? What? A strategy for using history to teach mathematics. Mathematics Teacher, 93(8), 642-645.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Arabacı 0000-0001-9972-3644

Gülşade Savaş 0000-0002-9900-2924

Erken Görünüm Tarihi 17 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 17 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arabacı, D., & Savaş, G. (2024). Reflections from the Experiences of Elementary Mathematics Teaching Undergraduate Students within the scope of Mathematicians Who Left a Mark on History Project: A Project of CSP Course. Bartın University Journal of Faculty of Education, 13(1), 24-39. https://doi.org/10.14686/buefad.1195749
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png