Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eleştirel Düşünmenin Problem Çözme ve Algılanan Stres Düzeyine Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 272 - 289, 27.03.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1423629

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin eleştirel düşüncelerini, problem çözme yetilerini ve algılanan stres düzeyini belirlemektir. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri de araştırmaya konu olmuştur. Değişkenler arasındaki ilişkiler Çoklu Korelasyon Analizi ve hipotezlerin test edilmesi ise Regresyon Analiziyle yapılmıştır. Araştırmada Korelasyon ve Regresyon analizleri gizil değişkenler üzerinden yapılmış olduğundan alt değişkenler analizlere eklenmiştir. Bulgular; eleştirel düşünme ile problem çözme arasında pozitif yönlü, eleştirel düşünme ile algılanan stres düzeyi arasında negatif yönlü ve algılanan stres düzeyi ve problem çözme arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu üç değişkenin ele alındığı herhangi bir çalışmaya literatürde rastlanmaması bu çalışmanın önemini ortaya koymakla birlikte sonraki çalışmalar için de ışık tutacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Arrivillaga, C., Rey, L., & Extremera, N. (2022). The chain-mediating role of perceived stress and problematic smartphone use in the link between critical thinking and academic engagement among Spanish adolescents. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 16(4).
  • Aydın, G. (2017). Su topu sporcularının stres düzeyi ve problem çözme becerilerinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Baltaş, Z., Atakuman, Y & Duman, Y. (1998). ‘‘Standardization of the Perceived Stress Scale: Perceived Stress in Turkish Middle Managers’’, Stress and Anxiety Research Society, 19th International Conference: İstanbul.

The Effect of Critical Thinking on Problem-Solving and Perceived Stress Level

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 272 - 289, 27.03.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1423629

Öz

The purpose of this study is to determine university students' critical thinking, problem-solving abilities and perceived stress level. Demographic characteristics of the university students participating in the research were also subject to the research. Relationships between variables were made by Multiple Correlation Analysis and testing of hypotheses was done by Regression Analysis. Since the Correlation and Regression analyzes in the research were conducted on latent variables, sub-variables were added to the analyses. Results; It shows that there is a positive relationship between critical thinking and problem-solving, a negative relationship between critical thinking and perceived stress level, and a positive relationship between perceived stress level and problem-solving. The fact that no study addressing these three variables has been found in the literature demonstrates the importance of this study and is thought to shed light on future studies.

Kaynakça

  • Arrivillaga, C., Rey, L., & Extremera, N. (2022). The chain-mediating role of perceived stress and problematic smartphone use in the link between critical thinking and academic engagement among Spanish adolescents. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 16(4).
  • Aydın, G. (2017). Su topu sporcularının stres düzeyi ve problem çözme becerilerinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Baltaş, Z., Atakuman, Y & Duman, Y. (1998). ‘‘Standardization of the Perceived Stress Scale: Perceived Stress in Turkish Middle Managers’’, Stress and Anxiety Research Society, 19th International Conference: İstanbul.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İş ve Örgüt Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Nihan Arıbaş 0000-0002-5142-874X

Yavuz Sezer Oğuzhan 0000-0002-1097-9094

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 22 Ocak 2024
Kabul Tarihi 7 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arıbaş, A. N., & Oğuzhan, Y. S. (2024). Eleştirel Düşünmenin Problem Çözme ve Algılanan Stres Düzeyine Etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 272-289. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1423629