Bu çalışmanın amacı, öğretmen
adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile bilimsel araştırmaya yönelik
tutumlarının incelenmesi ve aralarındaki ilişkinin belirlenmesidir. İlişkisel
tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırma toplam 867 öğretmen adayının
katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Adıgüzel (2011) tarafından
geliştirilen “Bilgi Okuryazarlığı Ölçeği (BOY)” ile Korkmaz, Şahin ve Yeşil
(2011) tarafından geliştirilen “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği
(BAYTO)” araştırmaya katılan öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Elde edilen
verilerin analizinde öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ile bilimsel
araştırmaya yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesi için; betimsel
istatistiklerden yararlanılmıştır. Karşılaştırmalarda ise Mann Whitney-U testi
ve Kruskal Wallis H-testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen
adaylarının bilgi okuryazarlık düzeylerinin genel olarak gelişmiş olduğu,
bilimsel araştırmaya yönelik tutum düzeylerinin ise alt boyutlara göre değişim
gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ile
bilimsel araştırmaya yönelik tutum düzeylerini; cinsiyet, sınıf düzeyi ve
öğrenim görülen bölüm değişkenlerinin etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca
öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilimsel araştırmaya yönelik tutum
düzeyleri arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.
Bilgi okuryazarlık düzeyi bilimsel araştırmaya yönelik tutum öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 47 |