Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 52, 160 - 180, 18.05.2017

Öz

Bu çalışmada, bir grafik tasarım ürünü olarak düşünülen
faaliyet raporlarının tanımı, içeriğinin nasıl olması gerektiği, kurumsal bir
şirket açısından yeri ve önemi ve grafik tasarım öğelerinin bir faaliyet
raporunda nasıl kullanılması gerektiği araştırılmıştır. Ayrıca
tüm dünyada
yatırımcılar ve tanıtım ajansları tarafından faaliyet raporlarının Oscar’ları
olarak bilinen, alanında yılın en çok tanınan organizasyonu olan Annual Report
Competition (ARC: Yıllık Faaliyet Raporları) Ödüllerine değinilmiştir. 2014
yılında ARC tarafından ödüllendirilen Aspen Sigorta Holding 2013 yılı Faaliyet
Raporu;
konsept, kapak tasarımı, sayfa
tasarımı, fotoğraf, tipografi, illüstrasyon ve bilgilendirme grafiklerinin
kullanımları açısından incelenmiştir.



Günümüz
dünyasında teknolojik olanaklar ve iletişim kanalları birçok alanda yoğun
olarak kullanılmaktadır. Topluma ve izleyenlere ulaşmada gerek içerik gerekse
etkili bir görsel tasarıma sahip olması gereken faaliyet raporları da, bu
anlamda önem kazanmaktadır. Bir grafik tasarım ürünü olan faaliyet raporlarının
önemi bu çalışma aracılığıyla vurgulanmış, ileride yapılacak olan çalışmalara
ışık tutması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • ARC Awards International (2016). 19.03.2016 tarihinde http://www.mercommawards.com/arc.htm, adresinden alındı.
  • Aspen Insurance Annual Reports & Accounts (2014). 05.10.2014 tarihinde https://www.aspen.co/Investors-Media/Investor-Relations/Annual-Reports-and-Accounts/, adresinden alındı.
  • Beattie, V. (2008). Investigating Presentational Change In U.K. Annual Reports: A Longitudinal Perspective. Journal Of Business Communications, 45(2), 181.
  • Becer, E. (2005). İletişim ve Grafik Tasarım.
  • Canadian Institute of Chartered Accountants (CICA) (1993). Using ratios and graphics in financial reporting: Research report. Toronto: Canadian Institute of Chartered Accountants.
  • David, C. (2001). Mythmaking in annual reports. Journal of Business and Technical Communication, 15(2), 195.
  • Deloitte (2009). Yıllık Faaliyet Raporu Hazırlama Rehberi CEO/DFO Serisi. İstanbul: Deloitte Danışmanlık A.Ş., 3
  • Deloitte (2014). Anonim ve Limited Şirketler İçin Yıllık Faaliyet Raporu Hazırlama Kılavuzu. İstanbul: Deloitte Danışmanlık A.Ş., 6
  • Fisher, F. A., & Hu, M. Y. (1989). Does the CEO’s letter to the shareholders have predictive value? Business Forum, 14(1), 22.
  • Harris, P., Ambrose, G. (2013). Grafik Tasarım Temelleri. Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, 6.
  • Herring, J. (1990). Annual Report Design. A Guide to the Annual Report Process for Graphic Designers and Corporate Communicators, 7-45
  • Kaya, H. P., Uzay Ş. (2014). Türkiye’de Faaliyet Raporu Denetimine İlişkin Tespit, Değerlendirme ve Öneriler. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 16-4
  • Kruskal, W. (1975). Vision of maps and graphs. In Auto Carto II: Proceedings, International Symposium on Computer Assited Cartography, 147
  • Lamb, A., Johnson L. (2014). Teacher Librarian. Infographics Part 1: Invitations to Inquiry (4), 54
  • Lohrke, C. F., Fulkerson, C. L. (2001). The Incidence and Quality of Graphics in Annual Reports: An International Comparison. The Journal of Business Communication, 38 (3), 337-358.
  • Moskowitz, E. (2000). Believe it … or not. Money, 28.
  • Özer, Y. (2015). Faaliyet raporlarında trendler: Trend içerik. İletişime Kanat Çırpmak. 20.
  • Sarıkavak, N.K. (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri. 11.
  • Smiciklas, S. (2011). 100 Things Every Designer Needs to Know About People. 1.
  • Trayer, H. (2005) Design and the Annual Report, Accountancy Ireland, 37(5), 33-35
  • Twemlow, Alice (2006). Grafik Tasarım Ne İçindir, 13.
  • Williams, J. (2012). Type Matters.
  • World's Best Annual Reports(2014). 05.10.2014 tarihinde http://www.mercommawards.com/arc/awardWinners/bestOfShow.htm, adresinden alındı.
  • Zeller, T. L., Stanko, B. B., Jin, H. (2012). Investigating Presentational Change in Company Annual Reports: an Extension. Academy of Accounting and Financial Studies Journal, 16 (3), 3

RESEARCH OF CORPORATE ANNUAL REPORTS AS A GRAPHIC DESIGN PRODUCT: SAMPLE OF ASPEN INSURANCE HOLDINGS LIMITED

Yıl 2017, Sayı: 52, 160 - 180, 18.05.2017

Öz

This study, investigates the definition and required content of annual
reports that are considered graphic design products, as well as their
importance for a corporate firm and how to use
graphic design elements in an annual
report. The study also embraces the
Annual
Report Competition (ARC) Rewards, which is recognized as the Oscar of activity
reports by investors and publicity agents worldwide and is the most famous
organization in its field. Being rewarded by ARC in 2014; the Aspen Insurance
Holding Annual Report of 2013 was examined in terms of concept, cover design,
page design, photography, typography, illustration
and infographic.



Technological
opportunities and communication channels are used widely in today's World. The
annual reports, which should have both an efficient visual design and content
in order to reach society and audience, gain importance in this sense. In this
study, by highlighting the importance of annual reports as a graphic design
product, it is aimed to provide an insight to other studies, which will be
carried out in future. 

Kaynakça

  • ARC Awards International (2016). 19.03.2016 tarihinde http://www.mercommawards.com/arc.htm, adresinden alındı.
  • Aspen Insurance Annual Reports & Accounts (2014). 05.10.2014 tarihinde https://www.aspen.co/Investors-Media/Investor-Relations/Annual-Reports-and-Accounts/, adresinden alındı.
  • Beattie, V. (2008). Investigating Presentational Change In U.K. Annual Reports: A Longitudinal Perspective. Journal Of Business Communications, 45(2), 181.
  • Becer, E. (2005). İletişim ve Grafik Tasarım.
  • Canadian Institute of Chartered Accountants (CICA) (1993). Using ratios and graphics in financial reporting: Research report. Toronto: Canadian Institute of Chartered Accountants.
  • David, C. (2001). Mythmaking in annual reports. Journal of Business and Technical Communication, 15(2), 195.
  • Deloitte (2009). Yıllık Faaliyet Raporu Hazırlama Rehberi CEO/DFO Serisi. İstanbul: Deloitte Danışmanlık A.Ş., 3
  • Deloitte (2014). Anonim ve Limited Şirketler İçin Yıllık Faaliyet Raporu Hazırlama Kılavuzu. İstanbul: Deloitte Danışmanlık A.Ş., 6
  • Fisher, F. A., & Hu, M. Y. (1989). Does the CEO’s letter to the shareholders have predictive value? Business Forum, 14(1), 22.
  • Harris, P., Ambrose, G. (2013). Grafik Tasarım Temelleri. Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, 6.
  • Herring, J. (1990). Annual Report Design. A Guide to the Annual Report Process for Graphic Designers and Corporate Communicators, 7-45
  • Kaya, H. P., Uzay Ş. (2014). Türkiye’de Faaliyet Raporu Denetimine İlişkin Tespit, Değerlendirme ve Öneriler. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 16-4
  • Kruskal, W. (1975). Vision of maps and graphs. In Auto Carto II: Proceedings, International Symposium on Computer Assited Cartography, 147
  • Lamb, A., Johnson L. (2014). Teacher Librarian. Infographics Part 1: Invitations to Inquiry (4), 54
  • Lohrke, C. F., Fulkerson, C. L. (2001). The Incidence and Quality of Graphics in Annual Reports: An International Comparison. The Journal of Business Communication, 38 (3), 337-358.
  • Moskowitz, E. (2000). Believe it … or not. Money, 28.
  • Özer, Y. (2015). Faaliyet raporlarında trendler: Trend içerik. İletişime Kanat Çırpmak. 20.
  • Sarıkavak, N.K. (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri. 11.
  • Smiciklas, S. (2011). 100 Things Every Designer Needs to Know About People. 1.
  • Trayer, H. (2005) Design and the Annual Report, Accountancy Ireland, 37(5), 33-35
  • Twemlow, Alice (2006). Grafik Tasarım Ne İçindir, 13.
  • Williams, J. (2012). Type Matters.
  • World's Best Annual Reports(2014). 05.10.2014 tarihinde http://www.mercommawards.com/arc/awardWinners/bestOfShow.htm, adresinden alındı.
  • Zeller, T. L., Stanko, B. B., Jin, H. (2012). Investigating Presentational Change in Company Annual Reports: an Extension. Academy of Accounting and Financial Studies Journal, 16 (3), 3
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Civelek Bu kişi benim

Armağan Gökçearslan

Yayımlanma Tarihi 18 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 52

Kaynak Göster

APA Civelek, H., & Gökçearslan, A. (2017). KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(52), 160-180.
AMA Civelek H, Gökçearslan A. KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2017;(52):160-180.
Chicago Civelek, Hüseyin, ve Armağan Gökçearslan. “KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 52 (Mayıs 2017): 160-80.
EndNote Civelek H, Gökçearslan A (01 Mayıs 2017) KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 52 160–180.
IEEE H. Civelek ve A. Gökçearslan, “KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 52, ss. 160–180, Mayıs 2017.
ISNAD Civelek, Hüseyin - Gökçearslan, Armağan. “KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 52 (Mayıs 2017), 160-180.
JAMA Civelek H, Gökçearslan A. KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017;:160–180.
MLA Civelek, Hüseyin ve Armağan Gökçearslan. “KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 52, 2017, ss. 160-8.
Vancouver Civelek H, Gökçearslan A. KURUMSAL FAALİYET RAPORLARININ GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK İNCELENMESİ: ASPEN SİGORTA HOLDİNG ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017(52):160-8.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.