Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Contact Level between Top Management Sub-Departments at Furniture Enterprises

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 222 - 230, 15.12.2016

Öz

Efficient management is the most important component to reach enterprises’ aims productively. One of the important sources which are used at enterprises is work force. The enterprises split up to departments for better managing work force, material, and machines. By means of the conjugate efficient communication with these departments, it will be easy to follow works planned and complete timely. Besides, right decisions are made and the enterprises are managed efficiently after it is going well communication between top managements and sub-departments.

In this study, it has been researched that is mutual interaction among 302 numbers furniture top managements and sub-departments. These enterprises take place at 24 numbers industry regions (Bursa, İstanbul, Kayseri, etc.). The data was evaluated by using SPSS program. According to work items of the enterprise, it was calculated that were differences and percental distributions between top managements and sub-departments. It was determined that the top managements were mostly involved in an interaction with purchasing department. Also, it was determined that the purchasing department has communication with approximately 75,5% of sofa set producing enterprises and 76% of bed set, dining room set, and kitchen furniture producing enterprises were respectively high and very high.


Kaynakça

  • Acuner, T. ve Şebnem A. A. 2001. Toplam Hizmet Kalitesi Yönetimi ve Müşteri Memnuniyetini Sağlamadaki Rolü, Pazarlama Dünyası, 4, 61-64.
  • Akıncı, Z. B. 1998. Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, 1. Baskı, İletişim Yayınları, 160s. İstanbul.
  • Aşkun, İ. C. 1982. İşletmecilik ve İletişim, Eskişehir İktisadi Ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 18 (1): 1-19.
  • Bakan, İ. ve Büyükbeşe, T. 2004. “Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler için Bir Alan Araştırması”, Akdeniz Üniversitesi, İİBF Dergisi, 4(7): 1-30.
  • Berberoğlu, G. 1997. Yönetsel Başarıda İletişim Davranışının Önemi, A.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, 13 (1–2):71–80.
  • Berberoğlu, G. N. 1990. Örgüt Kültürü ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı, AÜ İİBF Dergisi, 8(1-2): 153-161.
  • Durgun, M., Serin, H., Şahin, Y. 2015. Strategic Management Process at Furniture Firms (A sample of Mersin province). Forthcoming, 3. Ulusal Mobilya Kongresi (UMK-2015) Konya, Turkey.
  • Ergun, T. 2004. Kamu Yönetimi Kuram/Siyasa/Uygulama, TODAİE, Ankara.
  • Geçikli F. 2004. Örgütsel İletişimin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi ve Örgütsel İletişimin Yönetimi, Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 20 (1): 107-116.
  • Gökçe, O. 2007. İletişim Bilimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.

Mobilya İşletmelerinde Üst Yönetim ile Alt Bölümler Arasindaki İlişki Düzeyinin Belirlenmesi

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 222 - 230, 15.12.2016

Öz

İşletmelerin verimli bir şekilde hedeflerine ulaşmalarında en önemli unsur etkili yönetimdir.  Yönetimin işletme içerisinde kullandığı önemli kaynaklardan bir tanesi de işgücüdür.    İşletmeler işgücünün malzemenin ve makinelerin daha iyi yönetilmesi için bölümlere ayrılmışlardır. Bu bölümler ile karşılıklı etkili iletişim planlanan işlerin takip edilmesi ve zamanında tamamlanmasını kolaylaşmaktadır. Ayrıca, üst yönetimler ile bölümler arasında iletişimin iyi olması uygun kararların alınmasına ve işletmenin etkili yönetilmesine de katkı sağlamaktadır.
Bu çalışmada ülkemizde mobilya işletmelerinin yoğun olduğu (Bursa, İstanbul, Kayseri, Ankara vb.)  24 organize sanayi bölgesinde yer alan 302 adet mobilya işletmesinin üst yönetimi ile bölümler arasındaki karşılıklı etkileşim araştırılmıştır. Veriler SPSS programında değerlendirilmiştir. İşletme çalışma konularına göre üst yönetim ile alt bölümler arasında farklıklar ve yüzdesel dağılımlar hesaplanmıştır. Üst yönetimlerin en çok satın alma bölümü ile etkileşim içinde oldukları tespit edilmiştir. Oturma grubu üreten işletmelerin yaklaşık %75,5'nin, yatak, yemek, mutfak mobilyası üretimi yapan işletmelerin yaklaşık %76'sında satın alma bölümüyle iletişimin yüksek ve çok yüksek olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Acuner, T. ve Şebnem A. A. 2001. Toplam Hizmet Kalitesi Yönetimi ve Müşteri Memnuniyetini Sağlamadaki Rolü, Pazarlama Dünyası, 4, 61-64.
  • Akıncı, Z. B. 1998. Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, 1. Baskı, İletişim Yayınları, 160s. İstanbul.
  • Aşkun, İ. C. 1982. İşletmecilik ve İletişim, Eskişehir İktisadi Ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 18 (1): 1-19.
  • Bakan, İ. ve Büyükbeşe, T. 2004. “Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler için Bir Alan Araştırması”, Akdeniz Üniversitesi, İİBF Dergisi, 4(7): 1-30.
  • Berberoğlu, G. 1997. Yönetsel Başarıda İletişim Davranışının Önemi, A.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, 13 (1–2):71–80.
  • Berberoğlu, G. N. 1990. Örgüt Kültürü ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı, AÜ İİBF Dergisi, 8(1-2): 153-161.
  • Durgun, M., Serin, H., Şahin, Y. 2015. Strategic Management Process at Furniture Firms (A sample of Mersin province). Forthcoming, 3. Ulusal Mobilya Kongresi (UMK-2015) Konya, Turkey.
  • Ergun, T. 2004. Kamu Yönetimi Kuram/Siyasa/Uygulama, TODAİE, Ankara.
  • Geçikli F. 2004. Örgütsel İletişimin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi ve Örgütsel İletişimin Yönetimi, Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 20 (1): 107-116.
  • Gökçe, O. 2007. İletişim Bilimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm İç Anadolu’da Ağaçlandırma Çalışmaları
Yazarlar

Hasan Serin Bu kişi benim

Yunus Şahin

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Serin, H., & Şahin, Y. (2016). Mobilya İşletmelerinde Üst Yönetim ile Alt Bölümler Arasindaki İlişki Düzeyinin Belirlenmesi. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Ormancılık Dergisi, 12(2), 222-230.

........