Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Mathematics Teaching Enriched by Technological Activities on Mathematics Achievement of Gifted Students: An Experimental Study

Yıl 2023, Cilt: 19 Sayı: 2, 355 - 369, 31.12.2023
https://doi.org/10.17244/eku.1264051

Öz

The main purpose of the study is to examine the effects of mathematics teaching program enriched with technology-assisted activities prepared based on the educational needs of the gifted students on their mathematics achievement. For that purpose experimental design as a kind of quantitative research method was used. 36 fifth grade students who were identified as gifted and taking education in the teaching program of realizing of individual abilities in a sciences and art center situated in the southern part of Turkey in the second term of 2020-2021 academic year, participated in the present study. The students in the study attended to the program of enriched mathematics teaching with technology assisted activities lasting 8 weeks. The data were collected using the mathematics achievement test developed by the researchers. SPSS 22.0 Statistic Program was used in the data analysis and imposed on related samples tests and Kolmogorov-Smirnov Test, Wilcoxon signed rank test. Based on the findings of the study, it has been established that using enriched mathematics program with technology-assisted activities increased the gifted students’ mathematics achievement remarkably and it is beneficial in gifted students’ education.

Kaynakça

  • Ak, B. (2008). Verilerin Düzenlenmesi ve Gösterimi. Kalaycı Şeref (Ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri içinde (s. 3-47). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altun, M. (2004). İlköğretim İkinci Kademe (6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Basım Yayım.
  • Akkoç, H. (2012). Bilgisayar destekli ölçme-değerlendirme araçlarının matematik öğretimine entegrasyonuna yönelik hizmet öncesi eğitim uygulamaları ve matematik öğretmen adaylarının gelişimi, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(2), 99-114.
  • Ataman, A. (2004). Üstün zekâlı ve üstün özel yetenekli çocuklar. Üstün yetenekli çocuklar, 158-159.
  • Aydın, M., Laçin, S. ve Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies,2(3), 1-11.
  • Ayvacı, H. Ş., ve Bebek, G. (2019). Türkiye’de üstün zekâlılar ve özel yetenekliler konusunda yürütülmüş tezlerin tematik incelenmesine yönelik bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(45), 267-292.
  • Baki, A., Güven, B., ve Karataş, İ. (2002). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Keşfederek Öğrenme. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
  • Büyükkarcı, A. (2019). Kodlama ile Zenginleştirilmiş 5E Modelinin 4.Sınıf Matematik Başarısına, Kalıcılığına ve Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 27. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Brooks G. & M G. Books. (1999). The Courage to be Constructivist. Educational Leadership, November, 18-24.
  • Can, A. (2019). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cengiz, N. (2017). Teknoloji Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik başarısına ve Matematik Kaygısına Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Clark, B. (1992). Growing up gifted: Developing the potential of children at home and at school. New York: Macmillan Publishing.
  • Cutts, N. E., ve Moseley, N. (2004). Üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi (İsmail Ersevim, Çev.). İstanbul: Özgür Yayınları.
  • Çağlar, D. (2004). Üstün zekâlı çocukların eğitim modelleri, Şirin M. R., Kulaksızoğlu A., Bilgili A. E. (Ed.). Üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı içinde (s. 316–334), İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Davis, G. A. (2014). Üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi. (Müjde Işık Koç, Çev.). İstanbul:Özgür Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem.
  • Deniz, S. (2019). Teknoloji Destekli Öğretimin Matematik ve Geometri Alanlarında Başarı ve Tutuma Etkisi Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Erişti, B. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin öğrenme, öğretme, öğretmenlik mesleği ve öğretmen özellikleri ile ilgili görüşleri. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 18-36.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-I: Teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 54.
  • Ertürk, S. (2016). Eğitimde Program Geliştirme. İstanbul: Edge.
  • Galiç, S. (2020). Oyun Ögeleri ile Zenginleştirilmiş Matematik Etkinliklerinin, Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Motivasyonları Üzerine Etkisinin İncelenmesi Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gentry, M., Moran, C., ve Reis, S. M. (1999). Expanding Enrichment Program Opportunities to All Students: The Story of the World. Gifted Child Today, 22(4), 36-48.
  • Gökdere, M., ve Çepni, S. (2003). Üstün yetenekli çocuklara verilen değerler eğitiminde öğretmenin rolü. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(2), 93-103.
  • Gündüz, S. ve Kutluca, T. (2019). A Meta-Analysis Study on the Effect of the Use of Smart Board in the Teaching of Mathematics and Science to Students’ Academic Achievements, Journal of Computer and Education Research, 7(13), 183-204.
  • Gürlen, E. (2018). Üstün yetenekli çocuklar ve eğitim uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., ve Tatham, R. L. (2013). Multivariate Data Analysis. Essex, England.
  • Heddens, J, W. ve Speer, R.W. (1997). Today’s Mathematics (9.Edition), New Jersey: Merrill an Imprint of Prentice-Hall., 336.
  • Jonassen D H., K. L Peck ve B G. Wilson (1999). Learning With Technology: A. Constructivisit Perspective. New Jersey, Prentice Hall.
  • Kaul, C. R. (2014). Long-term effects of a summer enrichment program on low-income gifted students (Order No. 1566278). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (1620439606). Retrieved from https://search.proquest.com/dissertations-theses/long-term-effects-summer-enrichment-program-on/docview/1620439606/se-2?accountid=191718
  • Kaleli Yılmaz, G., Ertem, E. ve Güven, B. (2010). Dinamik geometri yazılımı Cabri’nin 11.sınıf öğrencilerinin trigonometri konusundaki öğrenmelerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(2), 200-216.
  • Karaduman, G. B. (2010). Üstün yetenekli öğrenciler için uygulanan farklılaştırılmış matematik eğitim programları. HAYEF Journal of Education, 7(1), 1-12.
  • Kebritchi, M., Hirumi, A. ve Bai, H. (2010). Theeffects ofmodern mathematics computergames on mathematics achievement and class motivation. Computers &Education, 55(2), 427–443.
  • Kepceoğlu, İ. ve Yavuz, İ. (2017). Dinamik Geometri Yazılımlarıyla Gerçekleştirilen Matematik Derslerinin Ölçme ve Değerlendirme Örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 373-384.
  • Keskin, M. (2019). Teknoloji Destekli Öğretim Etkinliklerinin 5E Modeline Göre Matematik Öğretimine Entegrasyonunun Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Kırıkkaya, E. B., ve Şentürk, M. (2018). Güneş Sistemi ve Ötesi Ünitesinde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 181.
  • Kim, M. (2016). A meta-analysis of the effects of enrichment programs on gifted students. Gifted Child Quarterly, 60(2), 102-116.
  • Kök, B. (2012). Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrencilerde Farklılaştırılmış Geometri Öğretiminin Yaratıcılığa, Uzamsal Yeteneğe ve Başarıya Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Levent, F. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları El Kitabı: Ana baba ve öğretmenler için. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Matthews, D. J., ve Foster, J. F. (2005). Mystery to mastery: Shifting paradigms in gifted education. Roeper Review, 28(2), 64-69.
  • Norton, M. S. (1959). Current Provisions for the Gifted. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 33(7), 425-428.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. Ilkogretim Online, 12(4).
  • Özçelik, T. (2017). Üstün yetenekli öğrenciye yönelik olarak farklılaştırılmış matematik dersi öğretim programı etkililiği. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, S. (2012). Effects of a mathematics instruction enriched with portfolio activities on seventh grade students' achievement, motivation and learning strategies. ODTÜ, Ankara.
  • Özdemir, G. (2017). Üstün yetenekli öğrencilere yönelik zenginleştirilmiş öğretim programının bilimsel süreç becerilerine ve başarıya katkısına ilişkin eylem araştırması. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Pellerito, F. L. (2011). The effects of technology enriched mathematics instruction on at-risk secondary school students (Order No. 3458228). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (874962672). Retrieved from https://www.proquest.com/dissertations-theses/effects-technology-enriched-mathematics/docview/874962672/se-2?accountid=191718
  • Reis, S. M., Gentry, M., ve Maxfield, L. R. (1998). The application of enrichment clusters to teachers' classroom practices. Journal for the Education of the Gifted, 21(3), 310-334.
  • Reis, S. M., Gentry, M., ve Park, S. (1995). Extending the pedagogy of gifted education to all students. Storrs, CT: National Research Center on the Gifted and Talented.
  • Reis, S. M., ve Renzulli, J. S. (2009). Myth 1: The gifted and talented constitute one single homogeneous group and giftedness is a way of being that stays in the person over time and experiences. Gifted Child Quarterly, 53(4), 233-235.
  • Reis, S. M., Schader, R., Milne, H., ve Stephens, R. (2003). Music & minds: Using a talent development approach for young adults with Williams syndrome. Exceptional Children, 69(3), 293-313.
  • Renzulli, J. S. (2012). Reexamining the role of gifted education and talent development for the 21st century: A four-part theoretical approach. Gifted Child Quarterly, 56(3), 150-159.
  • Robert, J.L. (2005). Enrichment opportunities for gifted learners. USA: Prufrock Press Inc.
  • Shadaan, P., ve Leong , K. E. (2013). Effectiveness of using Geogebra on students’ understanding in learning circles. The Malaysian Online Journal of Educational Technology, 1(4), 1-11. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1086434.pdf.
  • Turgut, F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M., (1997). İlköğretim Fen öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Uluç, E. (2019). Zenginleştirilmiş eğitim programının geometri ders ve görsel algı başarısı ile matematik tutumuna etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Ünüvar, E. (2019). Matematik Öğretiminde Karikatürlerle Zenginleştirilmiş Eğitsel Matematik Hikayelerinin Kullanılmasının Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • VanTassel-Baska, J., ve Brown, E. F. (2007). Toward best practice: An analysis of the efficacy of curriculum models in gifted education. Gifted child quarterly, 51(4), 342-358.
  • Wheatley, G.H. (2004). A Mathematics Curriculum for the Gifted and Talented. In: Joyce VanTassel-Baska (Ed). Curriculum for the Gifted and Talented Students. California: Corwin Press.
  • Wiest, L. R., 2001. The Role of Computers in Mathematics Teaching and Learning (Ed:Took, J&Handerson N.). Using Information Technology in Mathematics Education, The Howarth Press, 41-55.
  • Yemen, S. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Analitik Geometri Öğretiminde Teknoloji Destekli Öğretimin Öğrencilerin Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.

Teknoloji Destekli Etkinliklerle Zenginleştirilmiş Matematik Öğretiminin Özel Yetenekli Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi: Deneysel Çalışma

Yıl 2023, Cilt: 19 Sayı: 2, 355 - 369, 31.12.2023
https://doi.org/10.17244/eku.1264051

Öz

Çalışmanın temel amacı, özel yetenekli öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış olan teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının özel yetenekli öğrencilerin matematik başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen kullanılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılının ikinci yarısında Türkiye’nin Akdeniz Bölgesi’nde bulunan bir Bilim ve Sanat Merkezinde özel yetenekli olarak tanılanmış olan 5. sınıf bireysel yetenekleri fark ettirme programında (BYFP) öğrenim gören 36 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan öğrenciler 8 hafta boyunca teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretimi programına katılmışlardır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen matematik başarı testi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmış, Kolmogorov- Smirnov testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve ilişkili örneklem t- testinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının özel yetenekli öğrencilerin matematik öğretiminde kullanılmasının faydalı olduğu, öğrencilerin matematik başarısını anlamlı düzeyde artmasını desteklediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ak, B. (2008). Verilerin Düzenlenmesi ve Gösterimi. Kalaycı Şeref (Ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri içinde (s. 3-47). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altun, M. (2004). İlköğretim İkinci Kademe (6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Basım Yayım.
  • Akkoç, H. (2012). Bilgisayar destekli ölçme-değerlendirme araçlarının matematik öğretimine entegrasyonuna yönelik hizmet öncesi eğitim uygulamaları ve matematik öğretmen adaylarının gelişimi, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(2), 99-114.
  • Ataman, A. (2004). Üstün zekâlı ve üstün özel yetenekli çocuklar. Üstün yetenekli çocuklar, 158-159.
  • Aydın, M., Laçin, S. ve Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies,2(3), 1-11.
  • Ayvacı, H. Ş., ve Bebek, G. (2019). Türkiye’de üstün zekâlılar ve özel yetenekliler konusunda yürütülmüş tezlerin tematik incelenmesine yönelik bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(45), 267-292.
  • Baki, A., Güven, B., ve Karataş, İ. (2002). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Keşfederek Öğrenme. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
  • Büyükkarcı, A. (2019). Kodlama ile Zenginleştirilmiş 5E Modelinin 4.Sınıf Matematik Başarısına, Kalıcılığına ve Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 27. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Brooks G. & M G. Books. (1999). The Courage to be Constructivist. Educational Leadership, November, 18-24.
  • Can, A. (2019). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cengiz, N. (2017). Teknoloji Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik başarısına ve Matematik Kaygısına Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Clark, B. (1992). Growing up gifted: Developing the potential of children at home and at school. New York: Macmillan Publishing.
  • Cutts, N. E., ve Moseley, N. (2004). Üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimi (İsmail Ersevim, Çev.). İstanbul: Özgür Yayınları.
  • Çağlar, D. (2004). Üstün zekâlı çocukların eğitim modelleri, Şirin M. R., Kulaksızoğlu A., Bilgili A. E. (Ed.). Üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı içinde (s. 316–334), İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Davis, G. A. (2014). Üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi. (Müjde Işık Koç, Çev.). İstanbul:Özgür Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem.
  • Deniz, S. (2019). Teknoloji Destekli Öğretimin Matematik ve Geometri Alanlarında Başarı ve Tutuma Etkisi Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Erişti, B. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin öğrenme, öğretme, öğretmenlik mesleği ve öğretmen özellikleri ile ilgili görüşleri. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 18-36.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-I: Teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 54.
  • Ertürk, S. (2016). Eğitimde Program Geliştirme. İstanbul: Edge.
  • Galiç, S. (2020). Oyun Ögeleri ile Zenginleştirilmiş Matematik Etkinliklerinin, Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Motivasyonları Üzerine Etkisinin İncelenmesi Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gentry, M., Moran, C., ve Reis, S. M. (1999). Expanding Enrichment Program Opportunities to All Students: The Story of the World. Gifted Child Today, 22(4), 36-48.
  • Gökdere, M., ve Çepni, S. (2003). Üstün yetenekli çocuklara verilen değerler eğitiminde öğretmenin rolü. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(2), 93-103.
  • Gündüz, S. ve Kutluca, T. (2019). A Meta-Analysis Study on the Effect of the Use of Smart Board in the Teaching of Mathematics and Science to Students’ Academic Achievements, Journal of Computer and Education Research, 7(13), 183-204.
  • Gürlen, E. (2018). Üstün yetenekli çocuklar ve eğitim uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., ve Tatham, R. L. (2013). Multivariate Data Analysis. Essex, England.
  • Heddens, J, W. ve Speer, R.W. (1997). Today’s Mathematics (9.Edition), New Jersey: Merrill an Imprint of Prentice-Hall., 336.
  • Jonassen D H., K. L Peck ve B G. Wilson (1999). Learning With Technology: A. Constructivisit Perspective. New Jersey, Prentice Hall.
  • Kaul, C. R. (2014). Long-term effects of a summer enrichment program on low-income gifted students (Order No. 1566278). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (1620439606). Retrieved from https://search.proquest.com/dissertations-theses/long-term-effects-summer-enrichment-program-on/docview/1620439606/se-2?accountid=191718
  • Kaleli Yılmaz, G., Ertem, E. ve Güven, B. (2010). Dinamik geometri yazılımı Cabri’nin 11.sınıf öğrencilerinin trigonometri konusundaki öğrenmelerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(2), 200-216.
  • Karaduman, G. B. (2010). Üstün yetenekli öğrenciler için uygulanan farklılaştırılmış matematik eğitim programları. HAYEF Journal of Education, 7(1), 1-12.
  • Kebritchi, M., Hirumi, A. ve Bai, H. (2010). Theeffects ofmodern mathematics computergames on mathematics achievement and class motivation. Computers &Education, 55(2), 427–443.
  • Kepceoğlu, İ. ve Yavuz, İ. (2017). Dinamik Geometri Yazılımlarıyla Gerçekleştirilen Matematik Derslerinin Ölçme ve Değerlendirme Örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 373-384.
  • Keskin, M. (2019). Teknoloji Destekli Öğretim Etkinliklerinin 5E Modeline Göre Matematik Öğretimine Entegrasyonunun Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Kırıkkaya, E. B., ve Şentürk, M. (2018). Güneş Sistemi ve Ötesi Ünitesinde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 181.
  • Kim, M. (2016). A meta-analysis of the effects of enrichment programs on gifted students. Gifted Child Quarterly, 60(2), 102-116.
  • Kök, B. (2012). Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrencilerde Farklılaştırılmış Geometri Öğretiminin Yaratıcılığa, Uzamsal Yeteneğe ve Başarıya Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Levent, F. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları El Kitabı: Ana baba ve öğretmenler için. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Matthews, D. J., ve Foster, J. F. (2005). Mystery to mastery: Shifting paradigms in gifted education. Roeper Review, 28(2), 64-69.
  • Norton, M. S. (1959). Current Provisions for the Gifted. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 33(7), 425-428.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. Ilkogretim Online, 12(4).
  • Özçelik, T. (2017). Üstün yetenekli öğrenciye yönelik olarak farklılaştırılmış matematik dersi öğretim programı etkililiği. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, S. (2012). Effects of a mathematics instruction enriched with portfolio activities on seventh grade students' achievement, motivation and learning strategies. ODTÜ, Ankara.
  • Özdemir, G. (2017). Üstün yetenekli öğrencilere yönelik zenginleştirilmiş öğretim programının bilimsel süreç becerilerine ve başarıya katkısına ilişkin eylem araştırması. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Pellerito, F. L. (2011). The effects of technology enriched mathematics instruction on at-risk secondary school students (Order No. 3458228). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (874962672). Retrieved from https://www.proquest.com/dissertations-theses/effects-technology-enriched-mathematics/docview/874962672/se-2?accountid=191718
  • Reis, S. M., Gentry, M., ve Maxfield, L. R. (1998). The application of enrichment clusters to teachers' classroom practices. Journal for the Education of the Gifted, 21(3), 310-334.
  • Reis, S. M., Gentry, M., ve Park, S. (1995). Extending the pedagogy of gifted education to all students. Storrs, CT: National Research Center on the Gifted and Talented.
  • Reis, S. M., ve Renzulli, J. S. (2009). Myth 1: The gifted and talented constitute one single homogeneous group and giftedness is a way of being that stays in the person over time and experiences. Gifted Child Quarterly, 53(4), 233-235.
  • Reis, S. M., Schader, R., Milne, H., ve Stephens, R. (2003). Music & minds: Using a talent development approach for young adults with Williams syndrome. Exceptional Children, 69(3), 293-313.
  • Renzulli, J. S. (2012). Reexamining the role of gifted education and talent development for the 21st century: A four-part theoretical approach. Gifted Child Quarterly, 56(3), 150-159.
  • Robert, J.L. (2005). Enrichment opportunities for gifted learners. USA: Prufrock Press Inc.
  • Shadaan, P., ve Leong , K. E. (2013). Effectiveness of using Geogebra on students’ understanding in learning circles. The Malaysian Online Journal of Educational Technology, 1(4), 1-11. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1086434.pdf.
  • Turgut, F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M., (1997). İlköğretim Fen öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Uluç, E. (2019). Zenginleştirilmiş eğitim programının geometri ders ve görsel algı başarısı ile matematik tutumuna etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Ünüvar, E. (2019). Matematik Öğretiminde Karikatürlerle Zenginleştirilmiş Eğitsel Matematik Hikayelerinin Kullanılmasının Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • VanTassel-Baska, J., ve Brown, E. F. (2007). Toward best practice: An analysis of the efficacy of curriculum models in gifted education. Gifted child quarterly, 51(4), 342-358.
  • Wheatley, G.H. (2004). A Mathematics Curriculum for the Gifted and Talented. In: Joyce VanTassel-Baska (Ed). Curriculum for the Gifted and Talented Students. California: Corwin Press.
  • Wiest, L. R., 2001. The Role of Computers in Mathematics Teaching and Learning (Ed:Took, J&Handerson N.). Using Information Technology in Mathematics Education, The Howarth Press, 41-55.
  • Yemen, S. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Analitik Geometri Öğretiminde Teknoloji Destekli Öğretimin Öğrencilerin Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seçil Çırak 0000-0002-9878-2623

Tuğba Uygun 0000-0001-5431-4011

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 12 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çırak, S., & Uygun, T. (2023). Teknoloji Destekli Etkinliklerle Zenginleştirilmiş Matematik Öğretiminin Özel Yetenekli Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi: Deneysel Çalışma. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 19(2), 355-369. https://doi.org/10.17244/eku.1264051