Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

THE CONCEPT OF THRESHOLD WATCHING IN TERMS OF JOURNALISM NEWS PRODUCTION PRACTICES AND THE PRESENTATION OF SEO JOURNALISM AS A NEW THRESHOLD IN THE TURKISH PRESS

Yıl 2023, Cilt: 37 Sayı: 4, 1586 - 1609, 31.12.2023
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1356255

Öz

This study examines SEO journalism and the presentation of the SEO concept in the Turkish press. The purpose of working in this context; It is the determination of the fields of activity of the SEO journalism concept in terms of threshold celibacy and the examination of how the SEO journalism concept takes place in the Turkish press. The research was limited to 25 keywords and 1250 news that attracted traffic to the news site between 05.05.2022-05.05.2023. In line with the purpose and limitations of the study; SEO news published in newspapers in the Turkish press and on the internet news site, while creating the universe of the study, According to the results of organic search traffic, the internet news sites in the first 10 ’ and SEO news published on these sites are the sample of the study. A purposeful sample selection was applied within the main axis of the research. In the study, the quantitative content analysis method was used, which provides the opportunity to analyze the numerical data of the news to be examined. As a result of the research; It was understood that the newspapers showed a density of 25 keywords that attracted traffic, and it was observed that they kept the readers on the page by these keywords and that users earned advertising revenue based on their time to stay on the page. On the other hand, it has been analyzed that the relevant newspapers SEO editors manage the process and act according to SEO tools. In this context, it is understood that traditional threshold celibacy has transformed and the concepts of both the production of reader-oriented news and the SEO editorial have emerged as a new threshold.

Kaynakça

  • Alemdar, K., & Uzun, R. (2019). Herkes için gazetecilik. Siyasal Kitapevi.
  • Alver, F. (2011). Gazetecilik bilimi ve kuramları. Kalkedon Yayınları.
  • Ata , F. (2018). Yeni medyada gerçeğin yeni inşacıları:Okurlar. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 835-836. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.399628
  • Aziz, A. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Nobel Yayınları.
  • Barışkan, G. (2011). SEO ve ötesi. Dikeksen Yayınları.
  • Belsey, A., & Chadwick, R. (2011). Medya ve gazetecilikte etik sorunlar. (N. Türkoğlu, Çev.) Ayrıntı Yayınları.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi. Siyasal Kitabevi.
  • Binark, M., & Bayraktutan, G. (2013). Ayın karanlık yüzü: Yeni medya ve etik. Kalkedon Yayınları.
  • Bulut, S. (2019). Dijital medyada haber: Gazetecilikte aramam motoru optimizasyonu uygulaması üzerine bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(4), 1087-1105. https://doi.org/10.16953/deusosbil.507546
  • BuzzSumo Uygulaması. (2023, Mayıs 27). BuzzSumo SEO Uygylaması. https://buzzsumo.com/
  • Büker , B. (2013). Televizyon teknolojisi ve yeni medya. M. Demir içinde, Yeni Medya Üzerine İletişim Teknolojileri. Literatürk Yayınevi.
  • Bülbül, A. R. (2000). Genel gazetecilik bilgileri. Nobel Yayınları.
  • Castells, M. (2008). Enformasyon çağı: ekonomi, toplum ve kültür- ağ toplumunun yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Cereci , S. (2003). Medya etiği. Metropol Yayınları.
  • Crowley, D., & Heyer, P. (2019). İletişim tarihi: Taş devri sembollerinden sosyal medyaya. (B. Ersöz, Çev.) Siyasal Kitapevi.
  • Çağlak, E. (2013). Kitle iletişim araçlarındaki teknolojik gelişmelerin haber üzerine etkileri. Doktora Tezi.
  • Deniz , Ş., & Özel, K. E. (2018a). Bana okurunu söyle, sana manşetini söyleyeyim: Gazetelerin, içerik hiyerarşisini ve gündem belirlemede okurun değişen rolüne bakışı. Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 17(3), 916- 940. https://doi.org/10.21547/jss.400156
  • Deniz , Ş., & Özel, K. E. (2018b). Yeni eşik bekçisi olarak okur: Dijitalleşen gazetecilikte okur davranışlarının haber üretimine etkisi ve gazetecilerin konuya bakışı. Gece Akademi.
  • Deniz, Ş., & Özel, K. E. (2018c). Google gazeteciliği: Dijital çağda bir 'Gerekli Kötü' olarak SEO haberleri ve haberin 'Tık' uğruna deformasyonu. İstanbul Üniversitesi İletişim Bilimleri Dergisi, 55, 77-112.
  • Dick, M. (2011). Search engine optimization in UK news production. Journalism Practice, 5(4), 462-477.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni medya kavramı çerçevesinde internet günlükleri: Bloglar ve gazeteciliğe yansımaları. Marmara İletişim Dergisi, 1(2), 115-116.
  • Duman, K. (2018). Arama motorları ve internet haberciliğine etkileri: Türk internet haber medyası örneği. Selçuk İletişim, 11(1), 257-287. https://doi.org/10.18094/josc.344522
  • Edson , C. (2015). Why web analytics click. Journalism Studies, 16(6), 782-799.
  • Eldeniz, L. (2010). Siyasal iletişimin yeni açılımı: Semantik web ya da WEB 3.0. E. İnan (Dü.) içinde, Seçenlere ve Seçilenlere Politik Dünya (s. 199-207). Referans Akademik Kitaplar.
  • Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist metodoloji ve ötesi. Erk Yayınları.
  • Ferraz, R. (2017). Accessibility and search engine optimization on scalable vector graphics. In 2017 IEEE 4th International Conference on Soft Computing & Machine Intelligence (ISCMI) (s. 94-98). IEEE.
  • Gans, H. J. (2004). Deciding what’s news: A study of CBS evening news, NBC nightly news, newsweek, and time, Illinois. Nortwestern University Press.
  • George, A. L. (2003). İçerik çözümlemesinde nicel ve nitel yaklaşımlar. M. S. Çebi (Dü.) içinde, İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi. Alternatif Yayınları.
  • Giommelakis, D., & Veglis, A. (2016). Investigating search engine optimization factors in media websites. Digital Journalism, 4(3), 379-400.
  • Girgin, A. (2005). Haber yazmak. Der Yayınları.
  • Google. (2023, Nisan 05). Google Hakkında Makaleleri. https://about.google/?hl=TR
  • Google Ads. (2023, Haziran 17). Yardım Kılavuzu. https://support.google.com/google-ads/? hl=tr#topic=10286612
  • Google Adsense. (2023, Mayıs 28). Google Adsense Yardım Kılavuzu. https://support.google.com/adsense/? hl=tr&_ga=2.39474976.229590761.1694074064-1688401294.1693690881#topic=3373519
  • Google Analytics. (2023, Mayıs 30). Google Analytics Yardım Kılavuzu. https://analytics.google.com/analytics/web/? utm_source=demoaccount&utm_medium=demoaccount&utm_campaign=demoaccount&ghstartflowid=6 314546&authuser=0#/a232336135w332488927p275676732/report/discover
  • Google News. (2023, Haziran 06). Google News Yardım Kılavuzu. https://support.google.com/googlenews? p=web&hl=tr&authuser=0#topic=7688381
  • Google Publisher Center. (2023, Haziran 20). Yardım Kılavuzu. https://publishercenter.google.com/? publication=CAowkq2_Cw
  • Google Search Console. (2023, Mayıs 27). Google Search Console Yardım Formu Makaleleri. https://support.google.com/webmasters/community?hl=tr&visit_id=638296707211152376-3980340741&rd=1
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi kuramsal ve pratik bilgiler. Siyasal Kitabevi.
  • Gönenç, Ö. (1993). İletişimin tarihi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal (18).
  • Gülten, K., & Kolci, E. (2019). Sorularla SEO. Ceres Yayınları.
  • Gürcan, H. İ. (1999). Sanal gazetecilik. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Hansen, A. (2003). İçerik çözümlemesi. M. S. ÇEBİ (Dü.) içinde, İletişim araştırmalarında içerik çözümlemesi. Alternatif Yayınları.
  • Herbert, J. (2000). Journalism in the digital age. Focal Press.
  • İlal, E. (1997). Yığınsal iletişim araçları ve toplum. Der Yayınları.
  • İnuğur, M. N. (2005). Basın ve yayın tarihi. Der Yayınları.
  • İrvan, S. (1994). Normatif medya kuramları. İletişim Dergisi, 1(2), 120.
  • Kılıç, D. (2005). Haber yapma sürecinin belirleyici unsurları ve basın ahlakı. Selçuk İletişim, 3(4), 142-151.
  • Kutup, N. (2010). İnternet ve sanat, yeni medya ve net art. Muğla Üniversitesi Akademik Bilişim Konferans Bildirileri. Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Küçüközyiğit, U. (2014). Haber üretim sürecinde ‘Haber Kararı’ ve karar aşamasında öne çıkan faktörler. Doktora Tezi.
  • Laidlaw, E. B. (2010). A framework for identifying internet information gatekeepers. International Review of Law, Computers & Technology, 3(24), 263-276.
  • Lewin, K. (1943). Forces behind food habits and methods of change. in The Problem of Changing Food Habits: Bulletin of The National Research Council. 108, s. 35-65. National Research Council and National Academy of Sciences.
  • Mcquail, D., & Windahl, S. (2005). Kitle iletişim çalısmalarında iletişim modelleri. (K. Yumlu, Çev.) İmge Yayınları.
  • Moz. (2023, Ağustos 09). Moz. Moz SEO Uygulaması: https://moz.com/login
  • Mumford, L. (1947). Art and technics. Columbia University Press.
  • Narmanlıoğlu, H. (2016). İnternet haber sitelerinde eşik bekçiliği/gatekeeping at online news sites. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1).
  • Özbay, C. (2007). Haberden yayına gazetecilik. Der Yayınları.
  • Özçetin, B. (2018). Kitle iletişim kuramları. İletişim Yayınları.
  • Postegram Net. (2023, Mayıs 11). Postegramnet Haber Sitesi: https://www.postegram.net/
  • Postman, N. (2017). Televizyon öldüren eğlence. (O. Akınhay, Çev.) Ayrıntı Yayınları.
  • Scolari, C. A., Aguado, J. M., & Feijo, C. (2012). Mobile media: Towards a definition and taxonomy of contents and applications. İjım, 6(2), 29.
  • Semrush Akademi. (2023, Mart 07). Eğitim Makaleleri. Semrush Academi (Çevrim İçi),: https://www.semrush.com/academy/
  • Semrush Uygulaması. (2023, Temmuz 10). Semrush SEO Uygulaması. https://www.semrush.com/
  • Severin, W. J., & Tankard, J. W. (1994). İletişim kuramları: Kökenleri, yöntemleri ve kitle iletişim araçlarında kullanımları. (A. A. Bir, & N. S. Sever, Çev.) Kibele Sanaat Merkezi Yayını.
  • Tayfur, G. (2018). Haber toplam yazma ve tayınlama teknikleri. Eğitim Yayınevi.
  • Tekçam, T., & Akderin, F. (2007). Arkeoloji sözlüğü. İnkılap Yayınevi.
  • Tokgöz, O. (2017). Temel gazetecilik. İmge Kitapevi.
  • Ünlü, A. (2022). Röportaj hayatım. Geçit Yayınevi.
  • Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. (Ö. Sakin, Çev.) Epsilon Yayıncılık.
  • Yüksel , E., & Gürcan, H. İ. (2001). Habercinin el rehberi. Anadolu Üniversitesi Yayınları.

GAZETECİLİK HABER ÜRETİM PRATİKLERİ AÇISINDAN EŞİK BEKÇİLİĞİ KAVRAMI VE YENİ BİR EŞİK OLARAK SEO HABERCİLİĞİNİN TÜRK BASININDAKİ SUNUMU

Yıl 2023, Cilt: 37 Sayı: 4, 1586 - 1609, 31.12.2023
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1356255

Öz

Bu çalışma, SEO haberciliğini ve SEO kavramının Türk basınındaki sunumunu incelemektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; SEO haberciliği kavramının eşik bekçiliği açısından faaliyet alanlarının belirlenmesi ve SEO haberciliği kavramının Türk basınında nasıl gerçekleştiğinin incelenmesidir. Araştırma, 05.05.2022-05.05.2023 tarihleri arasında, haber sitesine trafik çeken 25 anahtar kelime ve 1250 haber ile sınırlandırılmıştır. Çalışmanın amacı ve sınırlılıkları doğrultusunda; Türk basınında yer alan ve internet haber sitesi bulunan gazetelerde yayınlanan SEO haberleri çalışmanın evrenini oluştururken, organik arama trafiği sonuçlarına göre ilk 10’da yer alan internet haber siteleri ve bu sitelerde yayınlanmış SEO haberleri çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma ana ekseni içerisinde amaçlı örneklem seçimi uygulanmıştır. Çalışmada, incelenecek olan haberlerin sayısal verilerinin ortaya konulması noktasında analiz etme imkânı sunan nicel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Gazetelerin, trafik çeken 25 anahtar kelimeye yoğunluk gösterdikleri anlaşılmış, bu anahtar kelimeler vasıtası ile okuyucuları sayfada tuttukları ve kullanıcıların sayfada kalma sürelerine göre reklam geliri elde ettikleri gözlemlenmiştir. Diğer yandan, ilgili gazetelerin SEO editörlerinin süreci yönettiği ve SEO araçlarına göre hareket ettikleri analiz edilmiştir. Bu kapsamda, geleneksel eşik bekçiliğinin dönüştüğü ve yeni bir eşik olarak hem okur odaklı haberlerin üretilmesi, hem de SEO editörlüğü kavramlarının ortaya çıktığı anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Alemdar, K., & Uzun, R. (2019). Herkes için gazetecilik. Siyasal Kitapevi.
  • Alver, F. (2011). Gazetecilik bilimi ve kuramları. Kalkedon Yayınları.
  • Ata , F. (2018). Yeni medyada gerçeğin yeni inşacıları:Okurlar. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 835-836. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.399628
  • Aziz, A. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Nobel Yayınları.
  • Barışkan, G. (2011). SEO ve ötesi. Dikeksen Yayınları.
  • Belsey, A., & Chadwick, R. (2011). Medya ve gazetecilikte etik sorunlar. (N. Türkoğlu, Çev.) Ayrıntı Yayınları.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi. Siyasal Kitabevi.
  • Binark, M., & Bayraktutan, G. (2013). Ayın karanlık yüzü: Yeni medya ve etik. Kalkedon Yayınları.
  • Bulut, S. (2019). Dijital medyada haber: Gazetecilikte aramam motoru optimizasyonu uygulaması üzerine bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(4), 1087-1105. https://doi.org/10.16953/deusosbil.507546
  • BuzzSumo Uygulaması. (2023, Mayıs 27). BuzzSumo SEO Uygylaması. https://buzzsumo.com/
  • Büker , B. (2013). Televizyon teknolojisi ve yeni medya. M. Demir içinde, Yeni Medya Üzerine İletişim Teknolojileri. Literatürk Yayınevi.
  • Bülbül, A. R. (2000). Genel gazetecilik bilgileri. Nobel Yayınları.
  • Castells, M. (2008). Enformasyon çağı: ekonomi, toplum ve kültür- ağ toplumunun yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Cereci , S. (2003). Medya etiği. Metropol Yayınları.
  • Crowley, D., & Heyer, P. (2019). İletişim tarihi: Taş devri sembollerinden sosyal medyaya. (B. Ersöz, Çev.) Siyasal Kitapevi.
  • Çağlak, E. (2013). Kitle iletişim araçlarındaki teknolojik gelişmelerin haber üzerine etkileri. Doktora Tezi.
  • Deniz , Ş., & Özel, K. E. (2018a). Bana okurunu söyle, sana manşetini söyleyeyim: Gazetelerin, içerik hiyerarşisini ve gündem belirlemede okurun değişen rolüne bakışı. Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 17(3), 916- 940. https://doi.org/10.21547/jss.400156
  • Deniz , Ş., & Özel, K. E. (2018b). Yeni eşik bekçisi olarak okur: Dijitalleşen gazetecilikte okur davranışlarının haber üretimine etkisi ve gazetecilerin konuya bakışı. Gece Akademi.
  • Deniz, Ş., & Özel, K. E. (2018c). Google gazeteciliği: Dijital çağda bir 'Gerekli Kötü' olarak SEO haberleri ve haberin 'Tık' uğruna deformasyonu. İstanbul Üniversitesi İletişim Bilimleri Dergisi, 55, 77-112.
  • Dick, M. (2011). Search engine optimization in UK news production. Journalism Practice, 5(4), 462-477.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni medya kavramı çerçevesinde internet günlükleri: Bloglar ve gazeteciliğe yansımaları. Marmara İletişim Dergisi, 1(2), 115-116.
  • Duman, K. (2018). Arama motorları ve internet haberciliğine etkileri: Türk internet haber medyası örneği. Selçuk İletişim, 11(1), 257-287. https://doi.org/10.18094/josc.344522
  • Edson , C. (2015). Why web analytics click. Journalism Studies, 16(6), 782-799.
  • Eldeniz, L. (2010). Siyasal iletişimin yeni açılımı: Semantik web ya da WEB 3.0. E. İnan (Dü.) içinde, Seçenlere ve Seçilenlere Politik Dünya (s. 199-207). Referans Akademik Kitaplar.
  • Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist metodoloji ve ötesi. Erk Yayınları.
  • Ferraz, R. (2017). Accessibility and search engine optimization on scalable vector graphics. In 2017 IEEE 4th International Conference on Soft Computing & Machine Intelligence (ISCMI) (s. 94-98). IEEE.
  • Gans, H. J. (2004). Deciding what’s news: A study of CBS evening news, NBC nightly news, newsweek, and time, Illinois. Nortwestern University Press.
  • George, A. L. (2003). İçerik çözümlemesinde nicel ve nitel yaklaşımlar. M. S. Çebi (Dü.) içinde, İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi. Alternatif Yayınları.
  • Giommelakis, D., & Veglis, A. (2016). Investigating search engine optimization factors in media websites. Digital Journalism, 4(3), 379-400.
  • Girgin, A. (2005). Haber yazmak. Der Yayınları.
  • Google. (2023, Nisan 05). Google Hakkında Makaleleri. https://about.google/?hl=TR
  • Google Ads. (2023, Haziran 17). Yardım Kılavuzu. https://support.google.com/google-ads/? hl=tr#topic=10286612
  • Google Adsense. (2023, Mayıs 28). Google Adsense Yardım Kılavuzu. https://support.google.com/adsense/? hl=tr&_ga=2.39474976.229590761.1694074064-1688401294.1693690881#topic=3373519
  • Google Analytics. (2023, Mayıs 30). Google Analytics Yardım Kılavuzu. https://analytics.google.com/analytics/web/? utm_source=demoaccount&utm_medium=demoaccount&utm_campaign=demoaccount&ghstartflowid=6 314546&authuser=0#/a232336135w332488927p275676732/report/discover
  • Google News. (2023, Haziran 06). Google News Yardım Kılavuzu. https://support.google.com/googlenews? p=web&hl=tr&authuser=0#topic=7688381
  • Google Publisher Center. (2023, Haziran 20). Yardım Kılavuzu. https://publishercenter.google.com/? publication=CAowkq2_Cw
  • Google Search Console. (2023, Mayıs 27). Google Search Console Yardım Formu Makaleleri. https://support.google.com/webmasters/community?hl=tr&visit_id=638296707211152376-3980340741&rd=1
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi kuramsal ve pratik bilgiler. Siyasal Kitabevi.
  • Gönenç, Ö. (1993). İletişimin tarihi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal (18).
  • Gülten, K., & Kolci, E. (2019). Sorularla SEO. Ceres Yayınları.
  • Gürcan, H. İ. (1999). Sanal gazetecilik. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Hansen, A. (2003). İçerik çözümlemesi. M. S. ÇEBİ (Dü.) içinde, İletişim araştırmalarında içerik çözümlemesi. Alternatif Yayınları.
  • Herbert, J. (2000). Journalism in the digital age. Focal Press.
  • İlal, E. (1997). Yığınsal iletişim araçları ve toplum. Der Yayınları.
  • İnuğur, M. N. (2005). Basın ve yayın tarihi. Der Yayınları.
  • İrvan, S. (1994). Normatif medya kuramları. İletişim Dergisi, 1(2), 120.
  • Kılıç, D. (2005). Haber yapma sürecinin belirleyici unsurları ve basın ahlakı. Selçuk İletişim, 3(4), 142-151.
  • Kutup, N. (2010). İnternet ve sanat, yeni medya ve net art. Muğla Üniversitesi Akademik Bilişim Konferans Bildirileri. Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • Küçüközyiğit, U. (2014). Haber üretim sürecinde ‘Haber Kararı’ ve karar aşamasında öne çıkan faktörler. Doktora Tezi.
  • Laidlaw, E. B. (2010). A framework for identifying internet information gatekeepers. International Review of Law, Computers & Technology, 3(24), 263-276.
  • Lewin, K. (1943). Forces behind food habits and methods of change. in The Problem of Changing Food Habits: Bulletin of The National Research Council. 108, s. 35-65. National Research Council and National Academy of Sciences.
  • Mcquail, D., & Windahl, S. (2005). Kitle iletişim çalısmalarında iletişim modelleri. (K. Yumlu, Çev.) İmge Yayınları.
  • Moz. (2023, Ağustos 09). Moz. Moz SEO Uygulaması: https://moz.com/login
  • Mumford, L. (1947). Art and technics. Columbia University Press.
  • Narmanlıoğlu, H. (2016). İnternet haber sitelerinde eşik bekçiliği/gatekeeping at online news sites. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1).
  • Özbay, C. (2007). Haberden yayına gazetecilik. Der Yayınları.
  • Özçetin, B. (2018). Kitle iletişim kuramları. İletişim Yayınları.
  • Postegram Net. (2023, Mayıs 11). Postegramnet Haber Sitesi: https://www.postegram.net/
  • Postman, N. (2017). Televizyon öldüren eğlence. (O. Akınhay, Çev.) Ayrıntı Yayınları.
  • Scolari, C. A., Aguado, J. M., & Feijo, C. (2012). Mobile media: Towards a definition and taxonomy of contents and applications. İjım, 6(2), 29.
  • Semrush Akademi. (2023, Mart 07). Eğitim Makaleleri. Semrush Academi (Çevrim İçi),: https://www.semrush.com/academy/
  • Semrush Uygulaması. (2023, Temmuz 10). Semrush SEO Uygulaması. https://www.semrush.com/
  • Severin, W. J., & Tankard, J. W. (1994). İletişim kuramları: Kökenleri, yöntemleri ve kitle iletişim araçlarında kullanımları. (A. A. Bir, & N. S. Sever, Çev.) Kibele Sanaat Merkezi Yayını.
  • Tayfur, G. (2018). Haber toplam yazma ve tayınlama teknikleri. Eğitim Yayınevi.
  • Tekçam, T., & Akderin, F. (2007). Arkeoloji sözlüğü. İnkılap Yayınevi.
  • Tokgöz, O. (2017). Temel gazetecilik. İmge Kitapevi.
  • Ünlü, A. (2022). Röportaj hayatım. Geçit Yayınevi.
  • Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. (Ö. Sakin, Çev.) Epsilon Yayıncılık.
  • Yüksel , E., & Gürcan, H. İ. (2001). Habercinin el rehberi. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gazetecilik Çalışmaları, Yeni Medya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Ünlü 0000-0002-9646-6731

Hakan Aydın 0000-0003-4873-0988

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 7 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 37 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ünlü, A., & Aydın, H. (2023). GAZETECİLİK HABER ÜRETİM PRATİKLERİ AÇISINDAN EŞİK BEKÇİLİĞİ KAVRAMI VE YENİ BİR EŞİK OLARAK SEO HABERCİLİĞİNİN TÜRK BASININDAKİ SUNUMU. Erciyes Akademi, 37(4), 1586-1609. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1356255

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.