This study examines SEO journalism and the presentation of the SEO concept in the Turkish press. The purpose of working in this context; It is the determination of the fields of activity of the SEO journalism concept in terms of threshold celibacy and the examination of how the SEO journalism concept takes place in the Turkish press. The research was limited to 25 keywords and 1250 news that attracted traffic to the news site between 05.05.2022-05.05.2023. In line with the purpose and limitations of the study; SEO news published in newspapers in the Turkish press and on the internet news site, while creating the universe of the study, According to the results of organic search traffic, the internet news sites in the first 10 ’ and SEO news published on these sites are the sample of the study. A purposeful sample selection was applied within the main axis of the research. In the study, the quantitative content analysis method was used, which provides the opportunity to analyze the numerical data of the news to be examined. As a result of the research; It was understood that the newspapers showed a density of 25 keywords that attracted traffic, and it was observed that they kept the readers on the page by these keywords and that users earned advertising revenue based on their time to stay on the page. On the other hand, it has been analyzed that the relevant newspapers SEO editors manage the process and act according to SEO tools. In this context, it is understood that traditional threshold celibacy has transformed and the concepts of both the production of reader-oriented news and the SEO editorial have emerged as a new threshold.
Search engine optimization Threshold watchmaking Turkish press Journalism SEO newsmanship
Bu çalışma, SEO haberciliğini ve SEO kavramının Türk basınındaki sunumunu incelemektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; SEO haberciliği kavramının eşik bekçiliği açısından faaliyet alanlarının belirlenmesi ve SEO haberciliği kavramının Türk basınında nasıl gerçekleştiğinin incelenmesidir. Araştırma, 05.05.2022-05.05.2023 tarihleri arasında, haber sitesine trafik çeken 25 anahtar kelime ve 1250 haber ile sınırlandırılmıştır. Çalışmanın amacı ve sınırlılıkları doğrultusunda; Türk basınında yer alan ve internet haber sitesi bulunan gazetelerde yayınlanan SEO haberleri çalışmanın evrenini oluştururken, organik arama trafiği sonuçlarına göre ilk 10’da yer alan internet haber siteleri ve bu sitelerde yayınlanmış SEO haberleri çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma ana ekseni içerisinde amaçlı örneklem seçimi uygulanmıştır. Çalışmada, incelenecek olan haberlerin sayısal verilerinin ortaya konulması noktasında analiz etme imkânı sunan nicel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Gazetelerin, trafik çeken 25 anahtar kelimeye yoğunluk gösterdikleri anlaşılmış, bu anahtar kelimeler vasıtası ile okuyucuları sayfada tuttukları ve kullanıcıların sayfada kalma sürelerine göre reklam geliri elde ettikleri gözlemlenmiştir. Diğer yandan, ilgili gazetelerin SEO editörlerinin süreci yönettiği ve SEO araçlarına göre hareket ettikleri analiz edilmiştir. Bu kapsamda, geleneksel eşik bekçiliğinin dönüştüğü ve yeni bir eşik olarak hem okur odaklı haberlerin üretilmesi, hem de SEO editörlüğü kavramlarının ortaya çıktığı anlaşılmaktadır.
Arama motoru optimizasyonu Eşik bekçiliği Türk basını Gazetecilik SEO haberciliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik Çalışmaları, Yeni Medya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 37 Sayı: 4 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.