In this study, the use of Twitter in local and global online activity management organized to create a sense of community by the Ministry of Culture and Tourism during the COVID-19 pandemic process was analyzed. The ministry's Twitter posts were analyzed using the thematic analysis method between March 11 and June 30, 2020. The Ministry has implemented many local and global activities, which are planned to be conducted in accordance with social distance and hygiene rules, through virtual environments during the COVID-19 pandemic process. These online activities are planned and managed online with both national and international cooperation to increase positive emotions and thoughts in society and reducing the spread of negative emotions caused by the COVID-19 epidemic. In this context, it is seen that the Ministry has undertaken a task of organizing online events that entertain the public since the COVID-19 epidemic started and making informative sharing by using the official Twitter account of the Ministry. Because of the research, it was determined that the correct planning and implementation of online activities within the framework of the corporate vision and mission aroused interest in the target audience and increased the number of followers of the ministry's Twitter account.
Social Media, Ministry of Culture and Tourism, Online Event Management Public Relations, Covid-19 Pandemic
Bu araştırmada Covid-19 pandemisi sürecinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın topluluk duygusu oluşturarak birliktelik sağlamak için düzenlenen yerel ve küresel ölçekteki online etkinlik yönetiminde Twitter kullanımı analiz edilmiştir. Bu amaçla 11 Mart-30 Haziran 2020 tarihleri arasında bakanlığın, Twitter paylaşımları tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Bakanlığın Covid-19 pandemisi sürecinde sosyal mesafe ve hijyen kuralları gereğince yapılması planlanan yerel ve küresel ölçekteki birçok etkinliği sanal ortamlar aracılığıyla hayata geçirdiği belirlenmiştir. Topluluğun eğlendirilmesini amaçlayan bu online etkinlikler, Covid-19 salgınının oluşturduğu negatif duygu yayılımının azalmasını sağlamasıyla birlikte toplumda pozitif duygu ve düşünceleri artırmak amacıyla gerek ulusal gerekse uluslararası iş birliğiyle online olarak planlanıp yönetildiği bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın resmi Twitter hesabından yararlanarak Covid-19 salgının başladığı süreçten itibaren kamuoyunu eğlendiren online etkinlikler organize eden ve bilgilendirici paylaşımlar yapan bir görev üstlendiği görülmektedir. Araştırma sonucunda online etkinliklerin kurumsal vizyon ve misyon çerçevesinde doğru planlanıp uygulamaya konulması hedef kitlede ilgi uyandırarak bakanlığın Twitter hesabının takipçi sayısında artış sağladığı tespit edilmiştir.
Halkla İlişkiler, Online Etkinlik Yönetimi Sosyal Medya Kültür ve Turizm Bakanlığı, Covid-19 Pandemi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Yabancı Dillerdeki Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |