Öğretmenlerin derslerini tasarım süreci, ders planlamasi, teknoloji entegrasyonu ve meslektaslari ile işbirliğini içeren çok boyutlu bir yapidir. Ancak, öğretmenlerin tasarım becerilerine ilişkin geliştirilmiş bir ölçme aracı alan yazında bulunmamaktadır. Tasarımcı öğretmen rolünün kavramsallaştırılması ve Tasarımcı Öğretmen Ölçeği’nin geliştirilmesini içeren bu çalışma, keşfedici karma araştırma desenine göre çok aşamalı bir süreç takip edilerek gerçekleştirilmiştir. Kapsamlı bir alan yazın taramasından sonra akademisyenlerle, okul yöneticileriyle ve öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş ve ölçek ile ilgili madde havuzu oluşturulmuştur. Daha sonra, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmış ve ölçeğin beş boyuta yayılan yapısına ilişkin yapı geçerliği kanıtları sunulmuştur. Bu çalışma sonucunda boyutları ayrı ayrı ya da tek bir ana boyut olarak kullanılabilecek Tasarımcı Öğretmen Ölçeği’nin geliştirilmesi süreci tamamlanmıştır. Son olarak, Tasarımcı Öğretmen Ölçeği’nin, öğretmenlerin tasarım ve geliştirmeyle ilgili uygulama ve davranışlarını ortaya çıkarabilmek için kullanılabilecek bir ölçek olabileceği tartışılmıştır.
Tasarımcı öğretmen Ölçek geliştirme Öğretim tasarımı Keşfedici karma araştırma
TÜBİTAK
218K522
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 218K522 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 41 Sayı: 3 |