Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yollarda Ararım, Karekodumla Bulurum Seni- GOG10 Uygulaması: Balıkesir Örneği

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: Ek2, 133 - 148, 11.09.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1030845

Öz

Değişen dünyada, turizm sektörünün de yeni duruma uyum sağlamak için güncellenmesi zorunlu hale gelmiştir. Covid 19 pandemisi sebebiyle giderek yaygınlaşan Arkadaş Akraba Ziyareti (AAZ) turizmi, ağırlayıcıların yetersiz bilgi sahibi olması sebebiyle yeterince verimli olmamaktadır. Çalışmada akıllı turizm teknolojilerinden yararlanılmıştır. Yeni Teknolojilerin turizm hizmetlerine uygulanmasıyla, turizm ekosistemindeki farklılaşmalar kaçınılmaz olacaktır ve akıllı turizm kavramı günlük hayatın bir parçası olacaktır. Mobil telefon aplikasyonu için tasarımı yapılan sistem, Balıkesir ili için planlanmıştır. Ayrıca, makalede, daha önce yapılan çalışmalar incelenerek değerlendirme yapılmış, araştırmacılar tarafından, karekodlar oluşturulmuş; GOG10 aplikasyonu adım adım yazılarak cep telefonu aplikasyonu haline getirilmiştir. Böylece şehrin tarihi, kültürel ve otantik ögelerini içeren bir tasarım oluşturulmuştur. Oluşturulan tasarımın Balıkesir şehrinde gerçekleştirilecek uygulaması planlanarak bulgularda sunulmuştur. Şehrin tarihi, kültürel, otantik yerlerinin minyatürleri hazırlanacak ve minyatürler üzerine karekodlar monte edilecektir. Karekodlar da araştırmacılar tarafından hazırlanan GOG10 aplikasyonu ile cep telefonlarından okutulabilecektir. Karekodlu minyatürler şehrin en işlek caddelerine konulacaktır. Kullanıcılar karekodları okutarak minyatürü olan değerler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Kaynakça

  • Adiwibowo, R. S., Widodo, P., & Santosaa, I. (2015). Correlations Between Public Appreciation of Historical Building and Intention to Visit Heritage Building Reused as Retail Store. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 184, 357-364. doi:10.1016/j.sbspro.2015.05.103
  • Akın, T. (2014). Karekod Destekli Öğrenme Materyalinin Erişi ve Kalıcılığa Etkisi. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Aktaş, C., & Çaycı, B. (2013). QR Kodun Mobil Eğitimde Yeni Eğitim Yöntemlerinin Geliştirilmesine Katkısı. Global Media Journal, 4, 1-19.
  • Alshattnawi, S. (2012). Effective use of QR Codes in Religious Tourism. International Conferance on Advanced Computer Science Applications and Technologies (ACSAT), 497-501.
  • Arslaner, E., & Erol, G. (2017). Alternatif Turizmin Bazı Türleri Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 422-438. doi:DOI: 10.21325/jotags.2017.158
  • Ataman, H. (2018). Akıllı Turizm ve Akıllı Destinasyonlar: Edremit Körfezi'ne Yönelik Bir Uygulama. T.C. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir, Türkiye.
  • Backer, E. (2007). VFR Travel: An Examination of the Expenditures of VFR Travellers and their Hosts. Current Issues in Tourism, 10(4), 366-377.
  • Backer, E., & Hay, B. (2014). VFR Travel in Practice: Case Studies from Victoria, Australia. CAUTHE Conference Proceedings, (s. 44-56). Brisbane Australi.
  • Balıkesir Büyükşehir Belediyesi. (2019). Stratejik Plan 2020-2024. Balıkesir: Balıkesir Büyükşehir Belediyesi.
  • Biran, A., Poria, Y., & Reichel, A. (2006). Heritage Site Management: The Link Between Visitors’ Pre-visit Perceptions, Motivations and Expectations. Anatolla: An lntematlonai Joumal of Tourtsm and Hospitality Research, 17(2), 297-304. doi:https://doi.org/10.1080/13032917.2006.9687190
  • Borràs, J., Moreno, A., & Valls, A. (2014). Intelligent Tourism Recommender Systems: A Survey. Expert Systems with Applications, 41, 7370–7389. doi:http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2014.06.007
  • Buonincontri, P., & Micera, R. (2016). The Experience Co-creation in Smart Tourism Destinations: A Multiple Case Analysis of European Destinations. Information Technology & Tourism, 16(3), 285–315. doi:10.1007/s40558-016-0060-5
  • Calzada, I., & Arranz, A. (2017). Translocal Strategies for Experimenting with Smart Tourism Labs in Zumaia: The Case Geopark, Basque Country (Spain). SSRN Electronic Journal. doi:10.2139/ssrn.2920187 of the Basque Coast. UNWTO World Conference on Smart Destinations, (s. 1-14). Murcia.
  • Chhabra, D. (2010). Student Motivations: A Heritage Tourism Perspective. Anatoiia: An international Journal of Tourism and Hospitality Research, 21(2), 249-269. doi:https://doi.org/10.1080/13032917.2010.9687102
  • Chung, T., Wilsey, S., Mykita, A., Lesgold, E., & Bourne, J. (2019). Quick Response Code Scanning for Chidren's Informal Learning. The International Journal of Information and Learning Technology, 36(1), 38-51. doi:10.1108/IJILT-04-2017-0026
  • Cinnioğlu, H., & Demirdelen, D. (2018). Kare Kodların (QR Code) Restoran İşletmelerinde Kullanımının Belirlenmesi: İstanbul Örneği. VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s. 100-108). İskenderun: İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTÜ).
  • Çallı, F. (2021). Turizm Endüstrisinin Dijital Geleceği. Journal of New Tourism Trends (JOINNTT), 2(1), 97-107.
  • Çelik, P., & Topsakal, Y. (2017). Akıllı Turizm Destinasyonları: Antalya Destinasyonunun Akıllı Turizm Uygulamalarının İncelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi/ Journal of Travel and Hospitality Management, 14(3), 149-166.
  • Devine-Wright, P., & Lyons, E. (1997). Remembering Pasts and Representing Places: the Construction of National Identities in Ireland. Journal of Environmental Psychology, 17, 33-45. doi:https://doi.org/10.1006/jevp.1996.0037
  • FlutterDersleri.com. (2021, 11 30). Kaynaklar. Flutter Dersleri: https://flutterdersleri.com/kaynaklar.html adresinden alındı
  • Gretzel, U., Sigala, M., Xiang, Z., & Koo, C. (2015). Smart Tourism: Foundations and Developments. Electron Markets(25), 179-188.
  • Gürbüz, A., & Köşk, Ü. (2017). Ailelerin Tatil Karar Sürecine Gençlerin Etkileri: Ankara İli Örneği. Journal of History Culture and Art Research, 6(3), 630-649. doi:http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v6i3.912
  • Hu, B., & Morrison, A. M. (2002). Tripography: Can Destination Use Patterns Enchance Understanding of the VFR Market? Journal of Vacation Marketing, 8(3), 201–220. doi:https://doi.org/10.1177/135676670200800301
  • Jaafar, M., Noor, S. M., & Rasoolimanesh, S. M. (2015). Perception of Young Local Residents Toward Sustainable Conversation Programmes: A Case Study of the Lenggong World Cultural Heritage Site. Tourism Management, 48, 154-163. doi:http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2014.10.018
  • Kutay, E. L. (2008). Miniatürk Parkı Kullanıcılarının Estetik ve İşlevsel Açıdan Karşılaştıkları Sorunların Saptanması. Tarım Bilimleri Dergisi, 4(14), 436-443. Malkoç, E. (2011). Türkiye'nin İlk Minyatür Parkı: Miniatürk. ADÜ Ziraat Fakültesi Dergisi, 1(8), 1-8.
  • Nabben, A., Wetzel, E., Oldani, E., Huyeng, J., Boel, M., & Fan, Z. (2016). Smart Technologies in Tourism: Case Study on the Influence of iBeacons on Customer Experience During the 2015 SAIL Amsterdam Event. In the International Tourism Student Conference, (s. 1-32). Madrid.
  • Nyaupane, G. P., & Timothy, D. J. (2010). Heritage Awareness and Appreciation Among Community Residents: Perspectives From Arizona, USA. International Journal of Heritage Studies, 16(3), 225–239. doi:https://doi.org/10.1080/13527251003620776
  • Olcay, A., Özekici, Y. K., Toz, N., & Karaçil, G. (2017). Eski Türk Eserlerine Yönelik Eğitimin Kültürel Edinim ve Seyahat Eğilimi Üzerindeki Rolü. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 93-120.
  • Örücü, A. İ. (2013). Bir Vergi Ödeme Aracı Olarak Karekod Teknolojisi. Maliye Dergisi, 163, 259-267.
  • Öztürk, Y., & Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma. ÖZTÜRK Y,YAZICIOĞLU İ (2002). Gelişmekte olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 183 - 195.
  • Peng, R., Lou, Y., Kadoch, M., & Cheriet, M. (2020). A Human-Guided Machine Learning Approach for 5G Smart Tourism IoT. Electronics, 9(6), 974. doi:10.3390/electronics9060947
  • Psiha, M. M., & Vlamos, P. (2017). IoT Applications with 5G Connectivity in Medical Tourism Sector Management: Third-Party Service Scenarios. GeNeDis 2016, Advances in Experimental Medicine, 141-154. doi:10.1007/978-3-319-57348-9_12
  • Say, S., Gökmen, A., & Özel, Ç. A. (2019). Öğretmen Adaylarının Öğretim Materyallerinde Karekod Kullanımına İlişkin Görüşleri. Journal of Current Researches on Educational Studies, 9(2), 1-14.
  • Shiani, A., & Uriely, N. (2012). VFR Tourism The Host Experience. Annals of Tourism Research, 39(1), 421–440.
  • Solima, L., & Izzo, F. (2017). QR Codes in Cultural Heritage Tourism: New Communications Technologies and Future Prospects in Naples and Warsaw. Journal Of Heritage Tourism, 1-13.
  • Şimşek, E., & Cinnioğlu, H. (2020). Akıllı Turizm Destinasyonlarındaki Otellerin Karekod Kullanımı: İstanbul Smart Beyoğlu Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16(3), 675-690.
  • Şimşek, E., & İbiş, S. (2019). Karekod Uygulamalarının Seyahat Acenteleri Açısından Değerlendirilmesi. 20. Ulusal Turizm Kongresi "Şehir Turizmi" (s. 760-768). Eskişehir: T.C. Anadolu Üniverisitesi Turizm Fakültesi.
  • Trinh, T. T., Ryan, C., & Cave, J. (2015). Evaluating Heritage: Tourists and Holiday Visits to Heritage Sites. Journal of Tourism and Cultural Change, 1-21. doi:DOI:10.1080/14766825.2015.1032301
  • Türk Dil Kurumu Başkanlığı. (2021, 11 25). Güncel Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Web Sitesi: https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Vong, L. T.-N. (2015). The Mediating Role of Place Identity in the Relationship Between Residents’ Perceptions of Heritage Tourism and Place Attachment: The Macau Youth Experience. Journal of Heritage Tourism, 10(4), 344-356. doi:10.1080/1743873X.2015.1026908
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

I Search You on the Roads, I Find You with my QR Code-GOG10 Application: Balıkesir Case

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: Ek2, 133 - 148, 11.09.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1030845

Öz

In the changing world, it has become necessary to update the tourism sector in order to adapt to the new situation. Friend Visiting Relatives (AAZ) tourism, which has become increasingly widespread due to the Covid-19 pandemic, is not efficient enough due to insufficient information from the hosts. Smart tourism technologies were used in the study. With the application of new technologies to tourism services, differentiations in the tourism ecosystem will be inevitable and the concept of smart tourism will be a part of daily life. The system designed for mobile phone application is planned for Balıkesir province. In addition, in the article, previous studies were examined and evaluated, data matrix codes were created by the researchers; The GOG10 application has been written step by step and turned into a mobile phone application. Thus, a design was created that includes the historical, cultural and authentic elements of the city. The application of the created design to be realized in Balıkesir is planned and presented in the findings. Miniatures of the historical, cultural and authentic places of the city will be prepared and data matrix will be mounted on the miniatures. QR codes can also be read from mobile phones with the GOG10 application prepared by the researchers. Miniatures with a data matrix will be placed on the busiest streets of the city. Users will have information about the miniature values by reading the QR codes.

Kaynakça

  • Adiwibowo, R. S., Widodo, P., & Santosaa, I. (2015). Correlations Between Public Appreciation of Historical Building and Intention to Visit Heritage Building Reused as Retail Store. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 184, 357-364. doi:10.1016/j.sbspro.2015.05.103
  • Akın, T. (2014). Karekod Destekli Öğrenme Materyalinin Erişi ve Kalıcılığa Etkisi. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Aktaş, C., & Çaycı, B. (2013). QR Kodun Mobil Eğitimde Yeni Eğitim Yöntemlerinin Geliştirilmesine Katkısı. Global Media Journal, 4, 1-19.
  • Alshattnawi, S. (2012). Effective use of QR Codes in Religious Tourism. International Conferance on Advanced Computer Science Applications and Technologies (ACSAT), 497-501.
  • Arslaner, E., & Erol, G. (2017). Alternatif Turizmin Bazı Türleri Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 422-438. doi:DOI: 10.21325/jotags.2017.158
  • Ataman, H. (2018). Akıllı Turizm ve Akıllı Destinasyonlar: Edremit Körfezi'ne Yönelik Bir Uygulama. T.C. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir, Türkiye.
  • Backer, E. (2007). VFR Travel: An Examination of the Expenditures of VFR Travellers and their Hosts. Current Issues in Tourism, 10(4), 366-377.
  • Backer, E., & Hay, B. (2014). VFR Travel in Practice: Case Studies from Victoria, Australia. CAUTHE Conference Proceedings, (s. 44-56). Brisbane Australi.
  • Balıkesir Büyükşehir Belediyesi. (2019). Stratejik Plan 2020-2024. Balıkesir: Balıkesir Büyükşehir Belediyesi.
  • Biran, A., Poria, Y., & Reichel, A. (2006). Heritage Site Management: The Link Between Visitors’ Pre-visit Perceptions, Motivations and Expectations. Anatolla: An lntematlonai Joumal of Tourtsm and Hospitality Research, 17(2), 297-304. doi:https://doi.org/10.1080/13032917.2006.9687190
  • Borràs, J., Moreno, A., & Valls, A. (2014). Intelligent Tourism Recommender Systems: A Survey. Expert Systems with Applications, 41, 7370–7389. doi:http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2014.06.007
  • Buonincontri, P., & Micera, R. (2016). The Experience Co-creation in Smart Tourism Destinations: A Multiple Case Analysis of European Destinations. Information Technology & Tourism, 16(3), 285–315. doi:10.1007/s40558-016-0060-5
  • Calzada, I., & Arranz, A. (2017). Translocal Strategies for Experimenting with Smart Tourism Labs in Zumaia: The Case Geopark, Basque Country (Spain). SSRN Electronic Journal. doi:10.2139/ssrn.2920187 of the Basque Coast. UNWTO World Conference on Smart Destinations, (s. 1-14). Murcia.
  • Chhabra, D. (2010). Student Motivations: A Heritage Tourism Perspective. Anatoiia: An international Journal of Tourism and Hospitality Research, 21(2), 249-269. doi:https://doi.org/10.1080/13032917.2010.9687102
  • Chung, T., Wilsey, S., Mykita, A., Lesgold, E., & Bourne, J. (2019). Quick Response Code Scanning for Chidren's Informal Learning. The International Journal of Information and Learning Technology, 36(1), 38-51. doi:10.1108/IJILT-04-2017-0026
  • Cinnioğlu, H., & Demirdelen, D. (2018). Kare Kodların (QR Code) Restoran İşletmelerinde Kullanımının Belirlenmesi: İstanbul Örneği. VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s. 100-108). İskenderun: İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTÜ).
  • Çallı, F. (2021). Turizm Endüstrisinin Dijital Geleceği. Journal of New Tourism Trends (JOINNTT), 2(1), 97-107.
  • Çelik, P., & Topsakal, Y. (2017). Akıllı Turizm Destinasyonları: Antalya Destinasyonunun Akıllı Turizm Uygulamalarının İncelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi/ Journal of Travel and Hospitality Management, 14(3), 149-166.
  • Devine-Wright, P., & Lyons, E. (1997). Remembering Pasts and Representing Places: the Construction of National Identities in Ireland. Journal of Environmental Psychology, 17, 33-45. doi:https://doi.org/10.1006/jevp.1996.0037
  • FlutterDersleri.com. (2021, 11 30). Kaynaklar. Flutter Dersleri: https://flutterdersleri.com/kaynaklar.html adresinden alındı
  • Gretzel, U., Sigala, M., Xiang, Z., & Koo, C. (2015). Smart Tourism: Foundations and Developments. Electron Markets(25), 179-188.
  • Gürbüz, A., & Köşk, Ü. (2017). Ailelerin Tatil Karar Sürecine Gençlerin Etkileri: Ankara İli Örneği. Journal of History Culture and Art Research, 6(3), 630-649. doi:http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v6i3.912
  • Hu, B., & Morrison, A. M. (2002). Tripography: Can Destination Use Patterns Enchance Understanding of the VFR Market? Journal of Vacation Marketing, 8(3), 201–220. doi:https://doi.org/10.1177/135676670200800301
  • Jaafar, M., Noor, S. M., & Rasoolimanesh, S. M. (2015). Perception of Young Local Residents Toward Sustainable Conversation Programmes: A Case Study of the Lenggong World Cultural Heritage Site. Tourism Management, 48, 154-163. doi:http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2014.10.018
  • Kutay, E. L. (2008). Miniatürk Parkı Kullanıcılarının Estetik ve İşlevsel Açıdan Karşılaştıkları Sorunların Saptanması. Tarım Bilimleri Dergisi, 4(14), 436-443. Malkoç, E. (2011). Türkiye'nin İlk Minyatür Parkı: Miniatürk. ADÜ Ziraat Fakültesi Dergisi, 1(8), 1-8.
  • Nabben, A., Wetzel, E., Oldani, E., Huyeng, J., Boel, M., & Fan, Z. (2016). Smart Technologies in Tourism: Case Study on the Influence of iBeacons on Customer Experience During the 2015 SAIL Amsterdam Event. In the International Tourism Student Conference, (s. 1-32). Madrid.
  • Nyaupane, G. P., & Timothy, D. J. (2010). Heritage Awareness and Appreciation Among Community Residents: Perspectives From Arizona, USA. International Journal of Heritage Studies, 16(3), 225–239. doi:https://doi.org/10.1080/13527251003620776
  • Olcay, A., Özekici, Y. K., Toz, N., & Karaçil, G. (2017). Eski Türk Eserlerine Yönelik Eğitimin Kültürel Edinim ve Seyahat Eğilimi Üzerindeki Rolü. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 93-120.
  • Örücü, A. İ. (2013). Bir Vergi Ödeme Aracı Olarak Karekod Teknolojisi. Maliye Dergisi, 163, 259-267.
  • Öztürk, Y., & Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma. ÖZTÜRK Y,YAZICIOĞLU İ (2002). Gelişmekte olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 183 - 195.
  • Peng, R., Lou, Y., Kadoch, M., & Cheriet, M. (2020). A Human-Guided Machine Learning Approach for 5G Smart Tourism IoT. Electronics, 9(6), 974. doi:10.3390/electronics9060947
  • Psiha, M. M., & Vlamos, P. (2017). IoT Applications with 5G Connectivity in Medical Tourism Sector Management: Third-Party Service Scenarios. GeNeDis 2016, Advances in Experimental Medicine, 141-154. doi:10.1007/978-3-319-57348-9_12
  • Say, S., Gökmen, A., & Özel, Ç. A. (2019). Öğretmen Adaylarının Öğretim Materyallerinde Karekod Kullanımına İlişkin Görüşleri. Journal of Current Researches on Educational Studies, 9(2), 1-14.
  • Shiani, A., & Uriely, N. (2012). VFR Tourism The Host Experience. Annals of Tourism Research, 39(1), 421–440.
  • Solima, L., & Izzo, F. (2017). QR Codes in Cultural Heritage Tourism: New Communications Technologies and Future Prospects in Naples and Warsaw. Journal Of Heritage Tourism, 1-13.
  • Şimşek, E., & Cinnioğlu, H. (2020). Akıllı Turizm Destinasyonlarındaki Otellerin Karekod Kullanımı: İstanbul Smart Beyoğlu Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16(3), 675-690.
  • Şimşek, E., & İbiş, S. (2019). Karekod Uygulamalarının Seyahat Acenteleri Açısından Değerlendirilmesi. 20. Ulusal Turizm Kongresi "Şehir Turizmi" (s. 760-768). Eskişehir: T.C. Anadolu Üniverisitesi Turizm Fakültesi.
  • Trinh, T. T., Ryan, C., & Cave, J. (2015). Evaluating Heritage: Tourists and Holiday Visits to Heritage Sites. Journal of Tourism and Cultural Change, 1-21. doi:DOI:10.1080/14766825.2015.1032301
  • Türk Dil Kurumu Başkanlığı. (2021, 11 25). Güncel Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Web Sitesi: https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Vong, L. T.-N. (2015). The Mediating Role of Place Identity in the Relationship Between Residents’ Perceptions of Heritage Tourism and Place Attachment: The Macau Youth Experience. Journal of Heritage Tourism, 10(4), 344-356. doi:10.1080/1743873X.2015.1026908
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Altuncan Huban Gülen 0000-0002-3560-2971

Berk Gür Bu kişi benim 0000-0003-3083-8480

Enis Zorbazer Bu kişi benim 0000-0001-6316-0528

Rabiye Kahraman 0000-0002-4045-0861

Yayımlanma Tarihi 11 Eylül 2022
Kabul Tarihi 31 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: Ek2

Kaynak Göster

APA Gülen, A. H., Gür, B., Zorbazer, E., Kahraman, R. (2022). Yollarda Ararım, Karekodumla Bulurum Seni- GOG10 Uygulaması: Balıkesir Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(Ek2), 133-148. https://doi.org/10.32572/guntad.1030845

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.