Tüm dünyada Toplam Kalite Yönetimi anlayışının malların üretiminde elde ettiği başarılar bu anlayışınhizmetler alanında,özellikle de kamu hizmetlerinde uygulanabilirliğini gündeme getirmiştir. Kamu hizmetlerinin etkinliğinin artırılması, israfın önlenmesi ve müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik uygulamalar ile sağlanabilecek kazanımlar Türk Kamu Sistemi içinde de popüler bir tartışma konusudur. Bu çalışma ile TKY anlayışına yönelik çalışanların bakış açısı ve yaşanan kurumsal sorunlar belirlenmesi amacıyla; Türkiye’de TKY uygulayan kurumlardan birisi olan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesindekibir bölgede çalışanlarla yapılan yüzyüzemülakat ileelde edilen niteliksel veriler değerlendirilmiştir. Katılımcıların %52,5’ininTürk Kamu Sisteminin TKY için uygun olmadığını belirtikleri görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |