Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OTİZMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİYLE İLGİLİ BİR WEB PORTALI TASARIMI

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 32, 137 - 148, 01.10.2016

Öz

Bu makalede amaç, otizmli çocukların sosyalleşmesi, bilgisayar kullanımının
artması, ses ve görüntülere verdiği tepkilerin ölçülüp bilimsel açıdan
değerlendirilebilmesi sağlamaktır. Örnekler engelliler ilgili birçok dernek ve
vakıflardan alınmış, aktif kullanılabilmesi için proje olarak web ortamında
yayınlanmıştır.

Kaynakça

  • Diagnostic Criteria from DSM-5, by American Psychiatric Association Staff and Kernberg (2013, Paperback, Revised) Browder, D. M., & Bambara, L. M. (2000). Home and community. In M. E. Snell & F. Brown (Eds.), Instruction of students with severe disabilities (5th ed., pp. 543–582). Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall. M.E.B. Otistik Çocuklar Eğitim Program􀃕, Milli Eğitim Bas􀃕mevi, Ankara, 2013. Volkmar FR, Carter A, Sparrow SS ve ark. (1993) Quantifying social development in autism. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry, 32:627-632. Olley, J. G. (1999). Curriculum for students with Autism. School Psychology Review, 28, 595-607. Pelios, L., MacDuff, G., & Axelrod, S. (2003). The effects of a treatment package in establishing independent academic work skills in children with autism. Education and Treatment of Children , 26 (1), 1-21. Hume, K., & Odom, S. L. (2007). Effects of a work system on the work and play of children and individuals with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37, 1166–1180. Mesibov, G. B., Shea, V., & Schopler, E. (with Adams, L., Burgess, S., Chapman, S. M., Merkler, E., Mosconi, M., Tanner, C., & Van Bourgondien, M. E.). (2005). The TEACCH approach to autism spectrum disorders. New York: Springer. Tutt, R., Powell, S., & Thornton, M. (2006). Educational approaches in autism: what we know bout what we do. Educational Psychology in Practice, 22(1), 69-8 1. Committee on Educational Interventions for Children with Autism, National Research Council (2011). Dunlap , J.C. ( 1999 ) Molecular bases for circadian clocks. Cell , in press. Howlin, P., Magiati, I., & Charman, T.(2009). Systematic review of early intensive behavioral interventions for children with autism. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 114, 23–41.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özlem Demiral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Demiral, Ö. (2016). OTİZMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİYLE İLGİLİ BİR WEB PORTALI TASARIMI. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(32), 137-148.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png