Bilimsel hikâyeler fen kavramlarının yaşamla bağdaştırılmasını sağlamaktadır. Bilimsel hikâye yazma hem fen öğrenmeyi hem de yazma becerilerinin gelişimini sağlamaktadır. Bilimsel hikayeler öğrencilerin fen öğrenmeye motivasyon ve tutumunu da olumlu yönde etkilemektedir. Araştırmanın amacı; bilimsel hikâyelerin hücre ve organeller konusunda 6.sınıf öğrencilerinin; akademik başarılarına ve bilimin doğasını anlamalarına etkisini incelemektir. Çalışma nicel olarak tasarlanmış, nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Beyoğlu ilçesinde bir devlet ortaokulunda okuyan 15’i deney, 15’i kontrol grubu olmak üzere 30 ortaokul 6.sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada nitel veri araçları olarak Akademik Başarı Testi ve Bilimin Doğası Ölçekleri kullanılmıştır. Ayrıca hikâyelerle ilgili öğrenci görüşleri için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada bilimsel hikayeler 5E ders planının derinleştirme aşamasında uygulanmıştır. Veriler SPSS 25.0 programı ile analiz edilmiştir. Çalışma Sonucunda bilimsel hikayelerin öğrencilerin akademik başarılarını istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde arttırdığı görülmüştür. Bilimin doğasını anlamada ise istatistiksel olarak anlamlı bir gelişme görülememiştir.
Scientific stories enable science concepts to be reconciled with life. Scientific story writing provides both the learning of science and the development of writing skills. Scientific stories have positive effects on students' motivation and attitude towards learning science. Purpose of the research is to examine the impact of scientific stories about cells and organelles on the 6th grade students' academic achievement and understanding of the nature of science. In this research, experimental design with pretest-posttest control group was used. The study group of the study consisted of sixth grade students, attending a public secondary school in Beyoğlu district of Istanbul in 2017-2018 academic year that 15 of them were experimental and 15 of them were control group. In the research, Academic Achievement Test and Nature of Science Scale were used as data collection tools. Scientific stories were applied during the deepening phase of the 5E lesson plan. Data were analyzed with SPSS 25.0 program. As a result of the study, it was seen that scientific stories increased students' academic achievement statistically. There was no statistically significant improvement in understanding the nature of science.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Yaz |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences