Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ISSUE OF HALKI THEOLOGICAL SCHOOL: POLITICS, INTEREST, PARANOIA AND IMPACTS

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 34 - 47, 01.08.2017
https://doi.org/10.21733/ibad.2090

Öz

Although the Theological School of Halki which was established on the Hill of Hope on Heybeliada in 1844 had gone under Turkish sovereignty following the conquest of İstanbul, this school acted under the direct of control and interest of the Greek Orthodox Patriarchate of İstanbul which the presence was saved by the Otoman Empire. The Theological School of Halki which was closed since 1971, turned out to be a main institutional issue which is the subject of political, legal and cultural disputes and developments, particularly after 1971. Even this issue gained an international status in which the US and the EU recently envolved. The aim of this paper is to analyze and reveal legally its impacts and status regarding Greco-Turkish problems relations with the Greek Orthodox Patriarchate of İstanbul from past to present and policy which the Republic of Turkey, primarily as an law state, could apply regarding the future of the Theological School of Halki inconsistency of thesis of Greece in this respect, who wants to expand her sovereign rights that are transfered by the Greek Orthodox Patriarchate of İstanbul.

Kaynakça

  • afafaf, afa

HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 34 - 47, 01.08.2017
https://doi.org/10.21733/ibad.2090

Öz

1844 yılında Heybeliada’daki Umut Tepesi’nde açılan Heybeliada Ruhban Okulu, İstanbul’un fethi sonrası Türklerin hâkimiyetine girmesine rağmen, Osmanlı İmparatorluğu tarafından varlığı tutulan İstanbul Rum Ortodoks Patrikhanesi’nin doğrudan ilgi ve yetki alanında hareket eden bir kurumdur. Doğu Bloku’nun çöküşü ve küreselleşme süreçleriyle birlikte dinî değerlerin toplumlar nezdinde yükselişe geçmesi, dinin dünya siyasetinde öneminin artıp daha belirgin bir araç olarak kullanılması, Türkiye’de hem İstanbul Rum Ortodoks Patrikhanesi’ni hem de 1971’de kapatılmış olan HRO’yu gündeme taşımıştır. 1971 yılından bu yana kapalı olan Heybeliada Ruhban Okulu, özellikle bu tarihten sonra Türkiye, Yunanistan ve Patrikhane arasında siyasî, hukukî ve kültürel gelişme ve ihtilaflara konu olan temel kurumsal bir sorun konumu kazanmıştır. Hatta bu sorun, son yıllarda ABD ve AB’nin de müdahil olduğu uluslararası bir nitelik
kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı, her şeyden önce bir hukuk devleti olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin Heybeliada Ruhban Okulu’nun geleceği konusunda uygulayabileceği siyasayı, söz konusu okulun geçmişten günümüze İstanbul Rum Ortodoks Patrikhanesi ile ilişkileri, statüleri ve Türk-Yunan sorunlarına etkileri açısından salt hukukî mülahazalar çerçevesinde irdeleyerek ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • afafaf, afa
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mete Kaan Kayapınar Bu kişi benim

Gökhan Ak

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kayapınar, M. K., & Ak, G. (2017). HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(1), 34-47. https://doi.org/10.21733/ibad.2090
AMA Kayapınar MK, Ak G. HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER. IBAD. Ağustos 2017;2(1):34-47. doi:10.21733/ibad.2090
Chicago Kayapınar, Mete Kaan, ve Gökhan Ak. “HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2, sy. 1 (Ağustos 2017): 34-47. https://doi.org/10.21733/ibad.2090.
EndNote Kayapınar MK, Ak G (01 Ağustos 2017) HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2 1 34–47.
IEEE M. K. Kayapınar ve G. Ak, “HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER”, IBAD, c. 2, sy. 1, ss. 34–47, 2017, doi: 10.21733/ibad.2090.
ISNAD Kayapınar, Mete Kaan - Ak, Gökhan. “HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2/1 (Ağustos 2017), 34-47. https://doi.org/10.21733/ibad.2090.
JAMA Kayapınar MK, Ak G. HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER. IBAD. 2017;2:34–47.
MLA Kayapınar, Mete Kaan ve Gökhan Ak. “HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 2, sy. 1, 2017, ss. 34-47, doi:10.21733/ibad.2090.
Vancouver Kayapınar MK, Ak G. HEYBELİADA RUHBAN OKULU (HRO) MESELESİ: SİYASA, MENFAAT, PARANOYA VE ETKİLER. IBAD. 2017;2(1):34-47.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter