Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyada Müşteri Etkileşimi ve Firmalar Açısından Önemi

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 5 - 22, 15.06.2013

Öz

Web 2.0 teknolojilerinin ortaya çıkısıyla hayatımıza giren sosyal medya tüketiciler arasında kısa zamanda popülarite kazanmış ve kullanımı yaygınlaşmıştır. Tüketiciler, sosyal medya ağlarında içerik yaratarak, bilgi ve fikirlerini paylaşarak etkileşim haline girerek, daha aktif bireylere dönüşmüş ve hem diğer tüketiciler, hem de firmalar açısından deger yaratan konuma gelmiştir. Dolayısıyla sosyal medya konusunda stratejik kararlar almak ve tüketici tarafından tarafsız biçimde ifade edilen bilgi akısını ve etkileşimi izleyerek, avantaja çevirmek firmalar için oldukça önemli hale gelmiştir. Bu çalısmada sosyal medyada müşteri etkileşimi ve sosyal medyada firmalara yönelik algı, sosyal medya kullanıcıları ile Facebook, Twitter ve Linkedin ağlarında yapılan bir anket ile ölçülmüs; veri analiz yöntemi olarak faktör analizi kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Berthon, Pierre R.; Pitt, Leyland F.; Plangger, Kirk; Shaphiro, Daniel. (2012). “Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy.” Business Horizons, 50(4): 6-30.
  • Dichter, Ernest. (1966). “How word-of-mouth advertising works?” Harward Business Review. 44. s:147-157.
  • Engel, James F. ve Blackwell, Roger D., Miniard, Paul W. (1993). Consumer Behavior. Fort Ward:Dreyden Press. 8th edition.
  • Evans, Dave ve Mckee, Jake. (2010). Social Media Marketing: The next generation of Business Enagegement. Indiana: Wiley Publishing.
  • Hennig-Thurau, Thorsten; Gwinner, Kevin; Walsh, Gianfranco; Gremler, Dwayne D. (2004). “Electronic Word-of-mouth via consumer-opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the internet?” Journal of Interactive Marketing. 18(1), s:38-52.
  • Georgi, Dominik ve Mink, Moritz. (2013). “eCCiq: The quality of electronic customer to customer interaction.” Journal of Retailing and Consumer Services. 20:11-19.
  • Gossieaux, Francois ve Moran, Ed. (2010). The Hyper Social Organization. McGraw Hill.
  • Kietzmann, Jan H.; Hermkens, Kristopher; Mccarthy, Ian P.; Silvestre, Bruno S. (2011). “Socia media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media.” Business Horizons, 54(1): 241-251
  • MarketingPower. (2013). Dictionary: http://www.marketingpower.com/_layouts/ dictionary. aspx
  • Martin, Charles L. ve Clark, Terry. (1996). “Networks of customer to customer relationships in marketing. In. Lacobucci D. (Ed.). Networks in Marketing. Sage Publications, London. s:342-366.
  • Muniz, Albert M. ve Schau, Hope J. (2011). “How to inspire value-laden collaborative consumer-generated content”. Business Horizon. 53 (3). s:209-217
  • Needham, Andrew. (2008). “Word of mouth, youth and their brands,” Young Consumers, 9(1),s. 60-62.
  • Özdamar, Kazım. (2004). Paket Programlar le statistiksel Veri Analizi, Eskisehir: Kaan Kitabevi.
  • Petouhoff, Natalie. (2011) “Crowd Service: Customers Helping Other Customers” White paper, Peppers, D., Rogers, M. (2011). Managing Customer Realationships: A Strategic Framework içinde. John Wiley & Sons Inc, New Jersey. Second Edition.
  • Peppers, Don ve Rogers, Martha. (2011). Managing Customer Realationships: A Strategic Framework. John Wiley & Sons Inc, New Jersey. Second Edition.
  • Ramaswamy, Venkat (2008). “Co-creating value through customers’ experiences: the Nike Case,” Strategy & Leadership, 36(5),s: 9-14.
  • Ramaswamy, Venkat. “Customer to Customer Interactions”: http://www.g-cem.org/eng/ content _details.jsp?contentid=2121&subjectid =101. Görülme tarihi: 26.02.2013
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Ayşen Akyüz

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyüz, A. (2013). Sosyal Medyada Müşteri Etkileşimi ve Firmalar Açısından Önemi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 5-22.