Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Aile Eğitim Programının Evli Annelerin Evlilik Doyumu, Evlilikte Sorun Çözme Becerisi ve Psikolojik İyi Oluşuna Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 19, 01.08.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, bir aile eğitim programının evli annelerin evlilik doyumu, evlilikte sorun çözme becerisi ve psikolojik iyi oluşuna etkisini incelemektir. Araştırmanın modeli öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu seçkisiz desendir. Deney ve kontrol grubu toplam 22 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada katılımcıların, sosyodemografik ve evlilikle ilgili özellikleri ‘Kişisel Bilgi Formu’ ile, evlilik doyumu düzeyleri ‘Evlilik Doyum Ölçeği’ ile, sorun çözme becerileri ‘Evlilikte Sorun Çözme Ölçeği’ ile, psikolojik iyi oluş düzeyleri ise ‘Psikolojik İyi Olma Ölçekleri’ ile ölçülmüştür. 11 kişilik deney grubuna her biri 120 dakika süren 9 oturumluk aile eğitim programı toplam 9 haftada uygulanmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon Eşleştirilmiş Çiftler İşaretlenmiş Sıra Sayıları Testi kullanılmıştır.

Yapılan araştırma sonrasında, aile eğitim programının evli annelerin, evlilik doyumlarını, evlilikte sorun çözme becerilerini ve psikolojik iyi oluş düzeylerini geliştirdiği görülmüştür. 

Kaynakça

  • Akgün, R. ve Polat Uluocak, G.(2010). Evlilikte etkili iletişim ve problem çözme: bir toplum merkezindeki kadınlarla gerçekleştirilen grup çalışması. Aile ve Toplum Dergisi, 6(23), 9-22.
  • Petty, J.R. (1983) The effects of marital expectation training on communication style and problem solving ability of couples. (Unpublished Doctoral Dissertation). The Florida State University, Florida

The Effect of A Family Education Program on Marital Satisfaction of Married Mothers, Marital Problem Solving Skill and Psychological WellBeing

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 19, 01.08.2017

Öz

The aim of this research is to analyse the effect of a family education program on the marital satisfaction
of married women, marital problem solving skill and psychological well-being. The model of this
research is random figure pretest-posttest matched, with control groups. Test and control groups consist
of 22 people. In this research the socio-demoghraphic and marital characteristics of participants are
tested with ‘Individual Information Form’, the level of marital satisfaction is tested with ‘The Marital
Satisfaction Scale’, marital problem solving skill are tested with ‘Marital Problem Solving Scale’ and
the level of psychological well-being is tested with ‘Scales of Psychological Well-Being’. Nine-session
family education program is applied on the groups consisting of 11 people, in 9 seances during totally 9
weeks; each seance takes 120 minutes. In the analysis of data, Mann-Whitney U Test and Wilcoxon
Matched-Pairs Signed-Rank Test are used.
As a result of the research it can be seen that family education program improves the marital satisfaction
of married mothers, marital problem solving skill and the psychological well-being.  

Kaynakça

  • Akgün, R. ve Polat Uluocak, G.(2010). Evlilikte etkili iletişim ve problem çözme: bir toplum merkezindeki kadınlarla gerçekleştirilen grup çalışması. Aile ve Toplum Dergisi, 6(23), 9-22.
  • Petty, J.R. (1983) The effects of marital expectation training on communication style and problem solving ability of couples. (Unpublished Doctoral Dissertation). The Florida State University, Florida
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Akça Koca Bu kişi benim

Müge Yukay Yüksel

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akça Koca, D., & Yukay Yüksel, M. (2017). Bir Aile Eğitim Programının Evli Annelerin Evlilik Doyumu, Evlilikte Sorun Çözme Becerisi ve Psikolojik İyi Oluşuna Etkisi. International Journal of Field Education, 3(1), 1-19.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030