BibTex RIS Kaynak Göster

Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Anayasal İçerik Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 88 - 105, 01.08.2017

Öz

Toplum hayatının gerektirdiği aktif vatandaşlık bilincinin oluşturulmasında sosyal bilgiler dersi önemli bir role sahiptir. Aktif vatandaşlığa ilişkin farkındalık düzeyi yüksek öğrenciler yetiştirebilmek amacıyla sosyal bilgiler ders kitaplarında anayasa konusunun öğrenci düzeyine indirgenerek verilmesi önemlidir. Bu araştırmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabında anayasa konularının nasıl ele alındığını ortaya koymaktır. Nitel araştırmanın benimsendiği araştırmanın verileri doküman incelemesi vasıtasıyla toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan anayasa ile ilgili konuları ders kitabının yeterince yansıttığı, sosyal bilgiler ders kitabının öğrenme ve öğretme ilkelerine uygun olduğu belirlenmiştir. Buna karşın, sosyal bilgiler ders kitabında anayasayla ilgili müstakil bir bölüm ya da konuya yer verilmemesi, anayasa kavramı ve içeriği tanıtılmadan doğrudan anayasa konularına girilmesi, hazırlık ve değerlendirme sorularının anayasa ile ilişkisinin düşük düzeyde olması, öğrencileri düşünmeye ve araştırmaya sevk edici sorulara yer verilmemesinin ise karşılaşılan temel sorunlar olduğu tespit edilmiştir.

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 88 - 105, 01.08.2017

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Küçük Bu kişi benim

Hilmi Demirkaya

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Küçük, B., & Demirkaya, H. (2017). Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Anayasal İçerik Açısından Değerlendirilmesi. International Journal of Field Education, 3(1), 88-105.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030