BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 41, 09.08.2016

Öz

Amaç: Teorik ve uygulamadan oluşan hemşirelik eğitiminde temel ilke, öğrencilerin etkili ve uygun bakımı sağlamak üzere hazırlanmalarıdır. Hemşirelik eğitimi oldukça stres yüklü bir eğitimdir. Hemşirelik öğrencileri eğitimleri sırasında bir üniversite öğrencisi olarak yaşadıkları çatışmaların yanı sıra, okul ve hastane çevresinin yarattığı bir takım sorunlarla da karşılaşmaktadırlar. Bu sorunlar yoğun ve stresli ortamlar olan hastanelerde staja çıkma, hasta ve ölümcül bireylerle uğraşma, eğitimcilerle ve hastane çalışanları ile iletişim sorunları vs. olarak sıralanabilir. Bilgiler ışığında bu çalışma ile Samsun Sağlık Yüksek Okulu Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin eğitimleri esnasında yaşadıkları stresin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Metod: Tanımlayıcı desende yürütülen bu çalışmanın örneklemini toplam 430 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, Katılımcı Bilgi Formu ve Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ile Aralık 2014-Şubat 2015 tarihleri arasında elde edilmiştir. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin hemşirelik eğitimleri esnasında yüksek düzeyde stres yaşadığı; fakat yaşanılan stresin akademik ve uygulama alt boyutlarında eşit derecede olduğu söylenebilir.

Sonuçlar: Bu araştırma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin genel olarak eğitimleri esnasında stres yaşadığı ve bu stresin genellikle eğitimin uygulamalı bölümünden kaynaklandığı kaydedilmiştir.

Klinik katkı: Bu çalışma hemşirelik eğitimi esnasında öğrencilerin karşılaştığı stresörlerin belirlenmesi, bu stresörlerin elimine edilmesi ve rahat öğrenme ortamının oluşturulması açısından klinik eğitime katkıda sağladığı söylenebilir.

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 41, 09.08.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme
Yazarlar

Seval Ağaçdiken

Nuran Mumcu Boğa Bu kişi benim

Afitap Özdelikara

Yayımlanma Tarihi 9 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ağaçdiken, S., Mumcu Boğa, N., & Özdelikara, A. (2016). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 25-41.
AMA Ağaçdiken S, Mumcu Boğa N, Özdelikara A. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ. JSHS. Ağustos 2016;1(1):25-41.
Chicago Ağaçdiken, Seval, Nuran Mumcu Boğa, ve Afitap Özdelikara. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 1, sy. 1 (Ağustos 2016): 25-41.
EndNote Ağaçdiken S, Mumcu Boğa N, Özdelikara A (01 Ağustos 2016) HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 1 1 25–41.
IEEE S. Ağaçdiken, N. Mumcu Boğa, ve A. Özdelikara, “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ”, JSHS, c. 1, sy. 1, ss. 25–41, 2016.
ISNAD Ağaçdiken, Seval vd. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 1/1 (Ağustos 2016), 25-41.
JAMA Ağaçdiken S, Mumcu Boğa N, Özdelikara A. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ. JSHS. 2016;1:25–41.
MLA Ağaçdiken, Seval vd. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 25-41.
Vancouver Ağaçdiken S, Mumcu Boğa N, Özdelikara A. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HEMŞİRELİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI STRES DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ. JSHS. 2016;1(1):25-41.

Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.