Kamu yönetimi sistemleri, küreselleşmenin neoliberal etkileriyle büyük bir değişim ve dönüşüm geçirmiştir. Bu dönüşüm sürecinde devlet mekanizmasındaki değişim kadar, vatandaş odaklı kurumların yapıları ve işlevleri de dikkat çekmektedir.
Ombudsmanlık, vatandaşla idare arasında bir köprü işlevi görmesi açısından önemli kurumlardandır. Türkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumu da, Avrupa’daki kurumsallaşmış muadilleriyle kıyaslandığında oldukça genç olmasına karşın faaliyetleriyle göz doldurmaktadır. Kamu Denetçiliği Kurumu, vatandaşın hak arama süreçlerinin güçlendirilmesi açısından günden güne önemli bir konuma gelmektedir.
Bu çalışmada kamu yönetiminin dönüşüm süreci bağlamında Ombudsmanlık Kurumu ele alınmıştır. Bu çerçevede İsveç, İngiltere ve Fransa’daki Ombudsmanlık tecrübelerinden hareketle Türkiye’deki Kamu Denetçiliği Kurumu’nun faaliyetlerinin değerlendirilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler ışığında Kamu Denetçiliği Kurumu’na yönelik öneriler sunulmuştur.
Kamu Yönetimi yeni kamu yönetimi dönüşüm kamu denetçiliği türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, Mart, Temmuz ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.
Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.