The object of this research is to determine the
inclusion of current issues in textbooks of social studies. For
this purpose, a total of 9 (5th - 6th and 7th grade) social studies textbooks
were examined. In the research,
document review method was used among the qualitative research methods.
Textbooks were used as document. After the level of giving the current
topics in the textbooks was determined, evaluations were made on these obtained
data.As a result, it has been found that the current topics are not evenly
distributed in the units.This leads to the need for regulations that provide
more up-to-date information in social studies textbooks to ensure that students
are sensitive to current events.
Bu
araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler ders kitaplarında güncel konulara yer
verilme durumunu tespit etmektir. Bu amaçla toplam 9 adet (5. - 6. ve 7. sınıf) Sosyal bilgiler ders kitabı
incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme
kullanılmıştır. Doküman olarak ders kitaplarından yararlanılmıştır. Ders
kitaplarında güncel konulara yer verilme düzeyi tespit edildikten sonra, elde
edilen bu veriler ışığında değerlendirmeler yapılmıştır. Bulgular sonucunda,
güncel konuların ünitelerde eşit şekilde dağılımının olmadığı tespit
edilmiştir. Bu durum, öğrencilerin güncel olaylara karşı duyarlı olmalarını
sağlamak amacıyla sosyal bilgiler ders kitaplarında daha fazla güncel olaya yer
veren düzenlemelerin gerekliliği ortaya çıkarmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 2 |