Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Matematik Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Sayı: 15, 797 - 809, 28.04.2024
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1456565

Öz

Kapsayıcı eğitim, bütün bireylerin topluma etkin olarak dâhil olması için gerekli olan bilgi ve becerileri edineceği bir eğitim felsefesine sahip olma inancına dayanmaktadır. Bu araştırma, Türkiye’de okul öncesi öğretmenlerin kapsayıcı matematik eğitim faaliyetlerine ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 15 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamı kadındır. Çalışma grubu, gönüllülük esaslı uygun örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış form aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında, kodlar ve temalar, MAXQDA 2024 nitel veri analiz programı aracılığıyla oluşturulmuş ve görselleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, okul öncesi öğretmenlerin kapsayıcı matematik eğitimine yönelik farklılaştırılmış ders planı ve içerik hazırlamalarında eksiklikleri bulunmaktadır. Bu kapsamda okul öncesi öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerinin düzenlenerek bu eksikliğin giderilmesi tavsiye edilmektedir. Ayrıca okul öncesinde kapsayıcı matematik eğitim etkinlikleriyle ilgili öğretmenlere yardımcı olacak kılavuz kitapların geliştirilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abercrombie, D. D. (2009). The Effects of Institutional Variables, Teacher Background Variables, Teacher Preparedness, and Teachers' Performance Drivers on Teachers' Attitudes Toward Students with Learning Disabilities in the Inclusive Classroom. Doctoral Dissertation. USA: University of South Alabama.
  • Ağaç, G. & Öztürk, A. (2022). Classroom Teachers' Practices, Competencies, and Problems Concerning Inclusive Mathematics Education. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, (42), 110-132.
  • Ağaç, G. (2023). Reflections of Inclusion in Primary School Mathematics Curricula: A Historical Analysis. Journal of Theory and Practice in Education, 19(1), 60-73.
  • Aydın, D. & Tuğluk, M. N. (2020). Determining the Level of Instructional Adaptations of Preschool Teachers in the Learning Process. Ulakbilge, 47, 423–433.
  • Baykul, Y. (2021). İlkokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Dağlıoğlu, H., Turupcu Doğan, A. & Basit, O. (2017). What are the Teachers Doing to Identify and Develop Children’s Individual Skills in Inclusive Preschool Education Environment?. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(3), 883-910.
  • Erçiçek, B., Günal, Y., & Ünay, E. (2023). Developing Attitude Scale toward Inclusive Education: Validity and Reliability Study. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 332-350.
  • Ergin, B. (2022). Gelişim Dosyaları. R. Akay (Ed). Çocuğu Tanıma Teknikleri (0-18 Yaş Gelişim Yaklaşımı), 35-52. Efeakademi yayınları.
  • Kahriman Pamuk, D. & Bal, M. (2019). Identifying Preschool Teachers’ Opinions on the Language Development Process of Children in Inclusive Education. Millî Eğitim Dergisi, 737-754.
  • Karslı Çalamak, E., Olkun, S. & Sözen Özdoğan, S. (2022). Teaching Mathematics in Culturally and Linguistically Diverse Classrooms: An Examination of Teacher Practices. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(1), 123-155.
  • Kılıç, Ç. & Özcan, Z. Ç. (2020). Opinions of Preschool Teachers’ and Parents about Preschool Mathematics Education. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 46-55.
  • Lemay, H. N. (2017). Administrator and Teacher Attitudes Toward Inclusion. Doctoral Dissertation. USA: East Tennessee State University.
  • Mazı, A. (2023). Kapsayıcı Matematik Eğitimi. Ankara: Nobel Bilimsel.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Sage.
  • Monika, R., Vats, N. & Kour, S. (2015). Inclusive Education: Dimensions of Innovations in Education. (Ed. A. Mathur, S. J. Kaur, Y. Sharma & J. Padmanabhan). Dimension of Innovations in Education. (123-131). New Delhi: New Delhi Publishers.
  • Montague, M., Enders, C. & Dietz, S. (2011). Effects of Cognitive Strategy Instruction on Math Problem Solving of Middle School Students with Learning Disabilities. Learning Disability Quarterly, 34(4), 262–272.
  • Öner, G. (2022). Kapsayıcı Eğitim Yaklaşımıyla Sosyal Bilgiler Öğretimi: Bir Eylem Araştırması. Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Pehlivan, K. & Acar, Y. (2009). Children and the Exclusion from Education. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi. 20(2), 27-38.
  • Rolim, C. L. A., Lima, S. M. A. & Lagares, R. (2017). Atividade Docente em Contexto Inclusivo: Um Olhar Sobre o Ensino de Matemática. HOLOS, 2, 229-238.
  • Şahin, M. G., Ömeroğlu, E., Turupçu Doğan, A., Dağlıoğlu, H. E., Bulut S. S., Sabancı, O., Kukul, V., Kılıç Çakmak, E. & Karataş, S. (2018). Development of the Educational Practice Scale in Inclusive Educational Environments Including Gifted and Talented Students-Elementary School Teacher Form. Turkish Studies Educational Sciences. 13 (11), 1153-1172.
  • Slavkovic, M. & Memisevic, H. (2019). Comparison of Special Education Preschool Program and Inclusive Preschool Program for Math Achievement. Problems of Education in the 21st Century, 77(1), 156.
  • Slee, R. & Allan, J. (2001). Excluding the Included: A Reconsideration of Inclusive Education. International Studies in Sociology of Education, 11(2), 173-191.
  • Tomlinson, S. (2017). A Sociology of Special and Inclusive Education. Exploring the Manufacture of Inability. Newyork: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Tuzcuoğlu, N. & Aydın, D. (2023). Preschool Teachers’ Views, Problems and Proposed Solutions about Inclusive Education. Journal of Research in Elementary Education, 3(1), 27-40.
  • Ünal, R. & Aladağ, S. (2020). Investigation of Problems and Solution Proposals in the context of Inclusive Education Practices. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2(1), 23-42

Investigation of Preschool Teachers’ Views of Inclusive Mathematics Education

Yıl 2024, Sayı: 15, 797 - 809, 28.04.2024
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1456565

Öz

Inclusive education is based on the belief of having an educational philosophy in which all individuals will acquire the knowledge and skills necessary for their effective inclusion in society. This study aims to examine preschool teachers' views on inclusive mathematics education activities in Turkey. Case study design, one of the qualitative research designs, was used in the study. The study group consisted of 15 preschool teachers. All of the teachers participating in the study were female. The study group was formed by convenient sampling method based on volunteerism. The data were collected through a personal information form and a semi-structured form. Content analysis technique was used to analyse the data. During the analysis of the data, codes and themes were created and visualised using MAXQDA 2024 qualitative data analysis software. According to the results obtained, preschool teachers have deficiencies in preparing differentiated lesson plans and content for inclusive mathematics education. In this context, it is recommended to overcome this deficiency by organising in-service training activities for preschool teachers. Additionally, it is recommended to create guidebooks to assist teachers in implementing inclusive mathematics education activities in preschool.

Etik Beyan

Bu çalışmanın etik kurul onayı Necmettin Erbakan Üniversitesi'nden 15.03.2024 tarihinde 2024/248 karar numarası ile alınmıştır. Ayrıca bu makale yapay zeka kullanılmadan yazılmıştır. Araştırma etik kurallara uygun ve herhangi bir ihlal olmaksızın gerçekleştirilmiştir.

Kaynakça

  • Abercrombie, D. D. (2009). The Effects of Institutional Variables, Teacher Background Variables, Teacher Preparedness, and Teachers' Performance Drivers on Teachers' Attitudes Toward Students with Learning Disabilities in the Inclusive Classroom. Doctoral Dissertation. USA: University of South Alabama.
  • Ağaç, G. & Öztürk, A. (2022). Classroom Teachers' Practices, Competencies, and Problems Concerning Inclusive Mathematics Education. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, (42), 110-132.
  • Ağaç, G. (2023). Reflections of Inclusion in Primary School Mathematics Curricula: A Historical Analysis. Journal of Theory and Practice in Education, 19(1), 60-73.
  • Aydın, D. & Tuğluk, M. N. (2020). Determining the Level of Instructional Adaptations of Preschool Teachers in the Learning Process. Ulakbilge, 47, 423–433.
  • Baykul, Y. (2021). İlkokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Dağlıoğlu, H., Turupcu Doğan, A. & Basit, O. (2017). What are the Teachers Doing to Identify and Develop Children’s Individual Skills in Inclusive Preschool Education Environment?. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(3), 883-910.
  • Erçiçek, B., Günal, Y., & Ünay, E. (2023). Developing Attitude Scale toward Inclusive Education: Validity and Reliability Study. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 332-350.
  • Ergin, B. (2022). Gelişim Dosyaları. R. Akay (Ed). Çocuğu Tanıma Teknikleri (0-18 Yaş Gelişim Yaklaşımı), 35-52. Efeakademi yayınları.
  • Kahriman Pamuk, D. & Bal, M. (2019). Identifying Preschool Teachers’ Opinions on the Language Development Process of Children in Inclusive Education. Millî Eğitim Dergisi, 737-754.
  • Karslı Çalamak, E., Olkun, S. & Sözen Özdoğan, S. (2022). Teaching Mathematics in Culturally and Linguistically Diverse Classrooms: An Examination of Teacher Practices. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(1), 123-155.
  • Kılıç, Ç. & Özcan, Z. Ç. (2020). Opinions of Preschool Teachers’ and Parents about Preschool Mathematics Education. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 46-55.
  • Lemay, H. N. (2017). Administrator and Teacher Attitudes Toward Inclusion. Doctoral Dissertation. USA: East Tennessee State University.
  • Mazı, A. (2023). Kapsayıcı Matematik Eğitimi. Ankara: Nobel Bilimsel.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Sage.
  • Monika, R., Vats, N. & Kour, S. (2015). Inclusive Education: Dimensions of Innovations in Education. (Ed. A. Mathur, S. J. Kaur, Y. Sharma & J. Padmanabhan). Dimension of Innovations in Education. (123-131). New Delhi: New Delhi Publishers.
  • Montague, M., Enders, C. & Dietz, S. (2011). Effects of Cognitive Strategy Instruction on Math Problem Solving of Middle School Students with Learning Disabilities. Learning Disability Quarterly, 34(4), 262–272.
  • Öner, G. (2022). Kapsayıcı Eğitim Yaklaşımıyla Sosyal Bilgiler Öğretimi: Bir Eylem Araştırması. Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Pehlivan, K. & Acar, Y. (2009). Children and the Exclusion from Education. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi. 20(2), 27-38.
  • Rolim, C. L. A., Lima, S. M. A. & Lagares, R. (2017). Atividade Docente em Contexto Inclusivo: Um Olhar Sobre o Ensino de Matemática. HOLOS, 2, 229-238.
  • Şahin, M. G., Ömeroğlu, E., Turupçu Doğan, A., Dağlıoğlu, H. E., Bulut S. S., Sabancı, O., Kukul, V., Kılıç Çakmak, E. & Karataş, S. (2018). Development of the Educational Practice Scale in Inclusive Educational Environments Including Gifted and Talented Students-Elementary School Teacher Form. Turkish Studies Educational Sciences. 13 (11), 1153-1172.
  • Slavkovic, M. & Memisevic, H. (2019). Comparison of Special Education Preschool Program and Inclusive Preschool Program for Math Achievement. Problems of Education in the 21st Century, 77(1), 156.
  • Slee, R. & Allan, J. (2001). Excluding the Included: A Reconsideration of Inclusive Education. International Studies in Sociology of Education, 11(2), 173-191.
  • Tomlinson, S. (2017). A Sociology of Special and Inclusive Education. Exploring the Manufacture of Inability. Newyork: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Tuzcuoğlu, N. & Aydın, D. (2023). Preschool Teachers’ Views, Problems and Proposed Solutions about Inclusive Education. Journal of Research in Elementary Education, 3(1), 27-40.
  • Ünal, R. & Aladağ, S. (2020). Investigation of Problems and Solution Proposals in the context of Inclusive Education Practices. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2(1), 23-42
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Çok Kültürlü Eğitim, Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Mazı 0000-0001-9188-8583

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 21 Mart 2024
Kabul Tarihi 17 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Mazı, A. (2024). Investigation of Preschool Teachers’ Views of Inclusive Mathematics Education. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(15), 797-809. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1456565

 Dergimiz

* Uluslararası Hakemli Dergidir (International Peer Reviewed Journal)
* Yılda 6 sayı yayımlanmaktadır (Published 6 times a year)
* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler yayımlanmaktadır.
* Dergi açık erişimli bir dergidir.
* Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License