Kapsayıcı eğitim, bütün bireylerin topluma etkin olarak dâhil olması için gerekli olan bilgi ve becerileri edineceği bir eğitim felsefesine sahip olma inancına dayanmaktadır. Bu araştırma, Türkiye’de okul öncesi öğretmenlerin kapsayıcı matematik eğitim faaliyetlerine ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 15 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamı kadındır. Çalışma grubu, gönüllülük esaslı uygun örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış form aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında, kodlar ve temalar, MAXQDA 2024 nitel veri analiz programı aracılığıyla oluşturulmuş ve görselleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, okul öncesi öğretmenlerin kapsayıcı matematik eğitimine yönelik farklılaştırılmış ders planı ve içerik hazırlamalarında eksiklikleri bulunmaktadır. Bu kapsamda okul öncesi öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerinin düzenlenerek bu eksikliğin giderilmesi tavsiye edilmektedir. Ayrıca okul öncesinde kapsayıcı matematik eğitim etkinlikleriyle ilgili öğretmenlere yardımcı olacak kılavuz kitapların geliştirilmesi önerilmektedir.
Inclusive education is based on the belief of having an educational philosophy in which all individuals will acquire the knowledge and skills necessary for their effective inclusion in society. This study aims to examine preschool teachers' views on inclusive mathematics education activities in Turkey. Case study design, one of the qualitative research designs, was used in the study. The study group consisted of 15 preschool teachers. All of the teachers participating in the study were female. The study group was formed by convenient sampling method based on volunteerism. The data were collected through a personal information form and a semi-structured form. Content analysis technique was used to analyse the data. During the analysis of the data, codes and themes were created and visualised using MAXQDA 2024 qualitative data analysis software. According to the results obtained, preschool teachers have deficiencies in preparing differentiated lesson plans and content for inclusive mathematics education. In this context, it is recommended to overcome this deficiency by organising in-service training activities for preschool teachers. Additionally, it is recommended to create guidebooks to assist teachers in implementing inclusive mathematics education activities in preschool.
Inclusive education mathematics education preschool teacher.
Bu çalışmanın etik kurul onayı Necmettin Erbakan Üniversitesi'nden 15.03.2024 tarihinde 2024/248 karar numarası ile alınmıştır. Ayrıca bu makale yapay zeka kullanılmadan yazılmıştır. Araştırma etik kurallara uygun ve herhangi bir ihlal olmaksızın gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Çok Kültürlü Eğitim, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 15 |