Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

New Media and Nostalgia: An Evaluation on TRT Archive

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 24, 116 - 129, 30.06.2021
https://doi.org/10.38155/ksbd.821277

Öz

Nostalgia, which was conceptualized primarily as the longing for the country in the historical process, began to differentiate semantically and began to turn to the past. In the framework of nostalgia, individuals often turn to the past and idealize the past. So, it should be stated that the functionality of the nostalgic perspective is essential in the idealization of the past and devaluation of the present. The development of new media Technologies constitutes an important threshold fort he visibility of the nostalgic perspective in daily life. Thanks to new media tools, the past can often spread to the present. In this study, it is aimed to reveal the appearance of the nostalgic perspective in the new media. In this paper, the contents shared by TRT Archive on YouTube channel were determined by judical sampling technique, and the comments made for these videos were analyzed by netnography method. The data obtained were evaluated within the framework of idealizing the past and making the present meaningless. As the data examined within the scope of the study show, the nostalgic perspective emerges as a result of a dialectical process between the past and the present, and while the past is idealized; the present is devalued.

Kaynakça

  • Binark, M. (2007). Yeni medya çalışmaları. M. Binark, (Ed.), Yeni medya çalışmalarında yeni sorular ve yöntem sorunu içinde (s. 21-45). Ankara: Dost Yayınları.
  • Bonnett, A. (2010). Left in the past: Radicalism and the politics of nostalgia. New York: Continuum Press.
  • Boyer, D. (2010). Post-Communist nostalgia. M. Todorova ve Z. Gille, (Ed.), From algos to autonomos: Nostalgic eastern Europe as postimperial mania içinde (s. 17-29). New York: Berghahn Books.
  • Boym, S. (2009). Nostaljinin geleceği (F. B. Aydar, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Cassin, B. (2018). Nostalji: İnsan ne zaman evindedir? (S. Kıvrak, Çev.). İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Cook, P. (2005). Screening the past: Memory and nostalgia in cinema. New York: Routledge Press.
  • Cross, G. (2015). Consumed nostalgia: Memory in the age of fast capitalism. New York: Columbia University Press.
  • Davis, F. (1979). Yearning of yesterday: A sociology of nostalgia. New York: The Free Press.
  • Gibson, M. ve Garden, C. (2018). Living and dying in a virtual world: Digital kinships, nostalgia, and mourning in second life. London: Palgrave Macmillan.
  • Kozinets, R. (1998). On netnography: Initial reflections on consumer research investigations of cyberculture. Advances in Consumer Research, 25, 366-371.
  • Lizardi, R. (2014). Mediated nostalgia: Individual memory and contemporary mass media. London: Lexington Books.
  • Löwenthal, D. (1975). Past Time Present Place: Landscape and Memory. Geographical Rewiev, 65(1), 1-36.
  • Özbölük, T. ve Dursun, Y. (2015). Pazarlama araştırmalarında paradigmal dönüşüm ve etnografinin dijitale evrimi: Netnografi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 46, 227-249.
  • Postman, N. (2012). Televizyon: Öldüren eğlence. (O. Akınhay, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Routledge, C. (2016). Nostalgia: A psychological resource. New York: Routledge Press.
  • Schrey, D. (2014). Analogue nostalgia and the aesthetics of digital remediation. K. Niemeyer (Ed,), Media and nostalgia: Yearning for the past, present and future içinde (s. 27-39). London: Palgrave Macmillan.
  • Timisi, N. (2003). Yeni iletişim teknolojileri ve demokrasi. Ankara: Dost Yayınları.
  • Tonta, Y. (2009). Dijital yerliler, sosyal ağlar ve kütüphanelerin geleceği. Türk Kütüphaneciliği Dergisi, 23(4), 742-768

Yeni Medya ve Nostalji: TRT Arşiv Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 24, 116 - 129, 30.06.2021
https://doi.org/10.38155/ksbd.821277

Öz

Tarihsel süreçte öncelikli olarak yurda duyulan özlem olarak kavramsallaştırılan nostalji, anlamsal olarak farklılaşmaya başlamış ve geçmiş zamana yönelmeye başlamıştır. Nostalji çerçevesinde bireyler sıkça geçmişe yönelirler ve geçmişi idealize ederler. Bu çerçevede nostaljik bakış açısının işlerliğinin temelde geçmişin idealize edilmesi ve şimdiki zamanın değersizleştirilmesi noktasında önemli olduğunu belirtmek gerekmektedir. Nostaljik bakış açısının gündelik hayattaki görünürlüğü noktasında yeni medya teknolojilerinin gelişim göstermesi önemli bir eşik oluşturmaktadır. Yeni medya araçları sayesinde geçmiş, bugüne sıklıkla sirayet edebilmektedir. Bu çerçevede yapılmış olan çalışmada, nostaljik bakış açısının yeni medyadaki görünümlerini ortaya çıkartmak amaçlanmaktadır. Çalışmada TRT Arşiv’in YouTube kanalı üzerinden paylaşmış olduğu içerikler, yargısal örnekleme tekniği ile belirlenmiş olup bu videolara yönelik olarak yapılmış olan yorumlar, netnografi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler, geçmişin idealize edilmesi ve şimdiki zamanın anlamsızlaştırılması çerçevesinde değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında incelenen verilerin de göstermiş olduğu üzere nostaljik bakış açısı, geçmiş ve şimdiki zaman arasında bir diyalektik sürecin sonucunda ortaya çıkmaktadır ve geçmiş idealize edilirken; şimdiki zaman değersizleştirilmektedir.

Kaynakça

  • Binark, M. (2007). Yeni medya çalışmaları. M. Binark, (Ed.), Yeni medya çalışmalarında yeni sorular ve yöntem sorunu içinde (s. 21-45). Ankara: Dost Yayınları.
  • Bonnett, A. (2010). Left in the past: Radicalism and the politics of nostalgia. New York: Continuum Press.
  • Boyer, D. (2010). Post-Communist nostalgia. M. Todorova ve Z. Gille, (Ed.), From algos to autonomos: Nostalgic eastern Europe as postimperial mania içinde (s. 17-29). New York: Berghahn Books.
  • Boym, S. (2009). Nostaljinin geleceği (F. B. Aydar, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Cassin, B. (2018). Nostalji: İnsan ne zaman evindedir? (S. Kıvrak, Çev.). İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Cook, P. (2005). Screening the past: Memory and nostalgia in cinema. New York: Routledge Press.
  • Cross, G. (2015). Consumed nostalgia: Memory in the age of fast capitalism. New York: Columbia University Press.
  • Davis, F. (1979). Yearning of yesterday: A sociology of nostalgia. New York: The Free Press.
  • Gibson, M. ve Garden, C. (2018). Living and dying in a virtual world: Digital kinships, nostalgia, and mourning in second life. London: Palgrave Macmillan.
  • Kozinets, R. (1998). On netnography: Initial reflections on consumer research investigations of cyberculture. Advances in Consumer Research, 25, 366-371.
  • Lizardi, R. (2014). Mediated nostalgia: Individual memory and contemporary mass media. London: Lexington Books.
  • Löwenthal, D. (1975). Past Time Present Place: Landscape and Memory. Geographical Rewiev, 65(1), 1-36.
  • Özbölük, T. ve Dursun, Y. (2015). Pazarlama araştırmalarında paradigmal dönüşüm ve etnografinin dijitale evrimi: Netnografi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 46, 227-249.
  • Postman, N. (2012). Televizyon: Öldüren eğlence. (O. Akınhay, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Routledge, C. (2016). Nostalgia: A psychological resource. New York: Routledge Press.
  • Schrey, D. (2014). Analogue nostalgia and the aesthetics of digital remediation. K. Niemeyer (Ed,), Media and nostalgia: Yearning for the past, present and future içinde (s. 27-39). London: Palgrave Macmillan.
  • Timisi, N. (2003). Yeni iletişim teknolojileri ve demokrasi. Ankara: Dost Yayınları.
  • Tonta, Y. (2009). Dijital yerliler, sosyal ağlar ve kütüphanelerin geleceği. Türk Kütüphaneciliği Dergisi, 23(4), 742-768
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emin Satır 0000-0001-5353-8742

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 4 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Satır, M. E. (2021). Yeni Medya ve Nostalji: TRT Arşiv Üzerine Bir Değerlendirme. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(24), 116-129. https://doi.org/10.38155/ksbd.821277

Cited By