Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yerel Yönetimlerin Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Örneği Üzerinden Bir İnceleme

Yıl 2024, Cilt: 21 Sayı: 1, 373 - 381, 30.04.2024

Öz

Günümüz dünyası her alanda hızlı ve etkili iletişimi zorunlu kılmaktadır. Hızlı ve etkili iletişimin her alanda kazandığı önem, özel ya da kamu olsun kurumsal yapıları da yakından ilgilendirmektedir. Bilgiye erişimin kolay olması, sosyal medya platformlarından olumlu ya da olumsuz herhangi bir haberin hızla yayılması kurum ve kuruluşlar nezdinde algı oluşturmaktadır. Bu algının olumsuz olması durumunda düzeltici çalışmalar gerekmektedir. Kurum ve kuruluşlar kendilerine dair hem olumlu algı oluşturmak hem de kamuoyunu etkilemek amacıyla iletişim faaliyetlerine önem vermektedirler. Özellikle yerel yönetimler seçimle göreve geldiklerinden ve bir sonraki seçime hazırlanmak durumunda olduklarından iletişim ve/veya halkla ilişkiler faaliyetlerine daha fazla yoğunlaşmaktadırlar. Bu çalışmada Kahramanmaraş’ta bulunan yerel yönetimlerden Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesinin halkla ilişkiler yapılanması ve çalışmaları incelenmekte ve yönetim-vatandaş iletişimi bağlamında yapılanlar ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • Asna, A. (2006). Kuramda ve uygulamada halkla ilişkiler, Pozitif Yayınları.
  • Bilgin, L. (2010). Olumlu imaj yaratmak halkla ilişkiler, Kum Saati Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2008). Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Pozitif Matbaacılık.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2019). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2019-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2020). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2020-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2021). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2021-yili-faaliyet-raporu.
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (2022). 2019 yılı faaliyet raporu. Erişim Adresi: https://kahramanmaras.bel.tr/kurumsal/faaliyet-raporlari/2022-yili-faaliyet-raporu.
  • Kazancı, M. (1997). Kamuda ve özel sektörde halkla ilişkiler, Turhan Kitabevi.
  • Oktay, M. (2002). Politikada halkla ilişkiler, Derin Yayınları.
  • Topal, A., Gürel Dönük, G. (2022). Dijitalleşme ve kurumsal iletişim, Dijital halkla ilişkilerde güncel yaklaşımlar, (Ed.Engin Coşkun, Emrah Başer), Eğitim Yayınevi.
  • Tufan Emini, F. & Sancak, E. (2018). Yerel yönetişim ve halkla ilişkiler: Yerel yönetimlerin tanıma ve tanıtma yöntemleri üzerine bir derleme. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (1), 79-90.
  • Tunç, A. (2016). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler uygulamaları: Kilis belediyesi örneği Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (2), 77-88.
  • Yatkın, A. (2003). Halkla ilişkiler ve iletişim, Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yerel Yönetimler, Halkla İlişkiler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Hilkmet Zabun 0000-0003-3783-8168

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2023
Kabul Tarihi 7 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zabun, A. H. (2024). Yerel Yönetimlerin Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Örneği Üzerinden Bir İnceleme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 373-381.

.