Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of International Trade and Logistics Postgraduate Education Process from the Perspective of Faculty Members

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 123 - 148, 30.01.2024

Öz

Postgraduate education aims to train highly qualified human resources who can specialize and develop their research skills beyond their undergraduate degree. To achieve this goal, it is important to provide high-quality education. Evaluating the postgraduate education process and eliminating any problems that arise can pave the way for better postgraduate education. In order to evaluate the process, the opinions of both faculty members and students should be taken into account. The evaluations of faculty members and the issues they face during the postgraduate education process can help eliminate the deficiencies in this field. The research aims to reveal the opinions of faculty members working in the Department of International Trade and Logistics about the postgraduate education process and the problems they encounter. The sample consists of 20 faculty members from different universities in Turkey, selected by purposeful sampling method in the 2022-2023 academic year. In-depth interviews were conducted to collect data, and descriptive and content analysis were used to analyze the data. The research concluded that postgraduate students in the Department of International Trade and Logistics mainly pursue postgraduate education for academic career, professional development, and personal growth. It is important for students to complete their assigned duties on time and communicate effectively with faculty members. Students usually choose an advisor at the end of the first semester, and departments offer both elective and compulsory courses. The thesis topic is determined according to the student's interest, and the advisor helps the student choose the subject where the student has difficulty. Advisors meet with students monthly or as needed. In addition, it has been determined that elements such as the student's failure to fulfill his/her responsibilities on time during the graduate education process, not doing research/knowledge, absenteeism, problems caused by different undergraduate graduations, not giving professional practice-oriented courses and the professors not being field teachers, and clerical errors are often problems.

Kaynakça

  • Akbulut, H.İ., Çepni, S. ve Şahin, Ç. (2013). Doktora tez sürecinde karşılaşılan problemlerin belirlenmesi: eğitim fakültesi örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (20) , 50-69.
  • Akyürek, M.İ. (2022). Lisansüstü eğitim yapılmamasının nedenleri ve üniversitelerden beklentiler: bir fenomenoloji çalışması. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(1), 1-8.
  • Aydemir, S. ve Çam, Ş. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal Of Education, 4 (4), 4-16.
  • Aydın, İ. (2019). Akademik etik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Babacan, M. (2003). Lojistik sektörünün ülkemizdeki gelişimi ve rekabet vizyonu. Ege Academic Review, 3 (1), 8-15.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23–28.
  • Bayar, A. ve Duran, E. (2019). Lisansüstü eğitimde nitelik sorunları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7 (20), 219-240.
  • Baysal, A. ve Hocaoğlu, N. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde G. Ocak (Edt), Nitel araştırma modelleri-desenleri (126-149). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bedlek, P. (2022). Uluslararası ticaret ve lojistik ile uluslararası ticaret ve lojistik yönetimi ana bilim dallarında yazılan tezlerin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Tarsus Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin.
  • Bilgin, T. ve Kazancı Sunaoğlu, Ş. (2022). Lojistik performans ve uluslararası ticaret ilişkisi üzerine alanyazın incelemesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (53), 325-344.
  • Bilim, Y. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: kavramlar, analizler, araştırmalar. İçinde A. Yüksel., A.Yanık ve R.A. Ayazlar (Edt), Görüşme tekniği (235-247). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4 (2), 177-187.
  • Bozyiğit, S. (2016). Türkiye’deki lojistikle ilgili lisans bölümlerinin ders programları üzerine bir içerik analizi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 11 (42), 133-149.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara üniversitesi eğitim bilimleri fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin lisansüstü öğretime öğrenci seçme sürecine ilişkin görüşleri. Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (JFES), 36 (1), 167-174.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2019). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamaları. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Creswell , J. M. (2021). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev: S.B. Demir ve M. Bütün ). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakaloz, B. (2008). Lojistik yönetiminde simülasyon temelli eğitim yaklaşımları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Çelebi, M. ve Orman, F. (2021). Nitel araştırma yöntemleri. İçinde M. Çelebi (Edt), Veri toplama teknikleri (142-163). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çıkmak, S. (2016). Türkiye'de lojistik eğitiminin durumu ve lojistik eğitiminin geliştirilmesine yönelik öneriler. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (3), 1-13.
  • Daud, D. (2012). Logistics educational needs of malaysia: a conceptual study. Academic Research International, 3(3), 336-344.
  • Demirdelen Alrawadıeh, D. ve Yazıt, H. (2021). Doktora deneyiminin öğrenciler ve akademisyenler açısından değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (46), 1229-1245.
  • Dilci, T. (2019). Eğitim bilimleri örnekleminde lisansüstü eğitimin niteliksel boyutuna ilişkin görüşler (nitel bir çalışma). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 (1), 159- 179.
  • Doğrul, H. ve Yanpar Yelken, T. (2022). Öğretim elemanlarının ve lisansüstü öğrencilerinin birbirlerine olan beklentileri ile metaforik algılarının incelenmesi. Turkish Journal Of Educational Studies, 9 (1), 1-22.
  • Ercan, B. ve Özkoç, A.G. (2022). Turizm akademisyenlerinin lisansüstü eğitim gören öğrencilere yönelik beklentilerinin incelenmesi: subü turizm fakültesi’nde bir araştırma. 20. Geleneksel Turizm Sempozyumu, 49.
  • Golafshani, N. (2003). Understanding reliability and validity in qualitative research. The Qualitative Report, 8(4), 597-606.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kahya M. (2022). Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Öğrencilerden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaca, S. (2021) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karadağ, N. ve Özdemir, S. (2017). Türkiye’de doktora eğitimi sürecine ilişkin öğretim üyelerinin ve doktora öğrencilerinin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 267- 281.
  • Karagöz, Y. (2021). SPSS AMOS META uygulamalı nitel-nicel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karakütük, K., Aydın, A., Abalı, G. ve Yıldırım, S. (2010). Lisansüstü öğretimin sorunları konusunda Ankara’daki üniversitelerin lisansüstü enstitü yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 42-53.
  • Karaman, S. ve Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 94-114
  • Kaya, S., Sezgin, G. ve Kavcar, N. (2005). Eğitim bilimleri enstitüsünde lisansüstü eğitimin öğrenci ve öğretim üyesi açısından değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi,17, 321-326.
  • Korkmaz, İ. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde B. Oral ve A. Çoban (Edt), Nicel araştırmalarda evren, örneklem, örnekleme teknikleri (147-159). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Korkut, Y., Yavuz, S. ve Zeren, F. (2021). Uluslararası ticaret ve lojistik arasındaki ilişkinin incelenmesi: G20 ülkeleri örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (30), 77-88.
  • Ocak, G. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde G. Ocak (Edt) Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama yolları (218-268). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • Özkan, R. (2018). Lojistik Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Algılarının İşletme İle İlgili Faktörler Bağlamında İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Tarsus Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin.
  • Özoğlu, B., Senir, G. ve Büyükkeklik, A. (2020). Devlet üniversitelerinde lojistik eğitimine yönelik bir araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4 (2) , 19-35.
  • Sayan, Y. ve Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi - Balıkesir Üniversitesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , (17), 59-66.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye'de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (JFES), 34 (1), 125-137.
  • Sezgin, F., Kavgacı, H. ve Kılınç, A.Ç. (2011). Türkiye'de eğitim yönetimi ve denetimi lisansüstü öğrencilerinin öz değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (3), 161- 169.
  • Şahan H. H ve Uyangör N. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri. İçinde M.Çelebi (Edt), Bilimsel araştırmada örneklem seçimi (112-137). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Şahin, Ç. ve Karakuş, G. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma Yöntemleri. İçinde G. Ocak (Edt), Katılımcıları seçme: Evren ve örneklem (180-214). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Topal, M., Sağlam, H. İ. ve Akgün, Ö. E. (2017). Lisansüstü öğrencilerin ve öğretim elemanlarının gözünde lisansüstü eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. In VIII. International Graduate Education Symposium Proceedings Book (109-117).
  • Turgut, Y. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde A. Tanrıöğen (Edt), Verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması: nitel ve nicel (193-247). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tutar, H. ve Tuncay Erdem, A. (2022). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve SPSS uygulamaları. Ankara: seçkin yayıncılık.
  • Yazar, T. ve Keskin, İ. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde B. Oral ve A. Çoban (Edt), Nitel araştırmada örneklem (229-246). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.basım), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, R. (2008), Türkiye’de lisansüstü öğrenim için öğrenci seçimi: kara harp okulu savunma bilimleri enstitüsünde bir uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü Harekât Araştırması Ana Bilim Dalı, Ankara.

ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK LİSANSÜSTÜ EĞİTİM SÜRECİNİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİN BAKIŞ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 123 - 148, 30.01.2024

Öz

Bireylere lisans derecesinin ötesinde uzmanlaşma ve araştırma becerilerini geliştirme fırsatı sunan lisansüstü eğitimde yüksek nitelikli insan kaynağı yetiştirmek hedeflenmektedir. Bu hedefi gerçekleştirmek için, verilen eğitimin de kaliteli olması gerekmektedir. Bu noktada da lisansüstü eğitim süreci ve bu süreçte yaşananlar önem taşımaktadır. Bu sürecin değerlendirilmesi, varsa sorunların giderilmesi daha iyi bir lisansüstü eğitime zemin hazırlamaktadır. Sürecin değerlendirilmesinde, öğrenciler kadar öğretim üyelerinin görüşleri de dikkate alınmalıdır. Öğretim üyelerinin lisansüstü eğitim süreci ve bu süreçte yaşadıkları sıkıntılar hakkındaki değerlendirmeleri bu alandaki eksikliklerin giderilmesine katkı sağlamaktadır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalında görev alan öğretim üyelerinin lisansüstü eğitim süreci ve bu süreçte karşılaştıkları sorunlar hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin farklı üniversitelerinde amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalında görev alan 20 öğretim üyesi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler derinlemesine görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Toplanan veriler analiz edilirken betimsel analiz ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma neticesinde Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerin en fazla akademik kariyer, mesleki gerekçe ve kişisel gelişim nedeniyle lisansüstü eğitim aldıkları, öğrencilerin verilen görevleri zamanında yapması ve öğretim üyeleriyle iletişim kurarken iletişim biçimlerine dikkat etmesinin önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin genellikle birinci dönem sonunda ve kendi tercihleri doğrultusunda danışman seçtikleri, bölümlerinde hem seçmeli hem de zorunlu derslerin beraber bulunduğu, tez konusu seçilirken öğrencinin ilgi alanına göre konu belirlendiği, öğrencinin zorlandığı yerde danışmanın konu seçiminde yardımcı olduğu, danışmanların aylık ya da ihtiyaç duyulduğunda öğrencileri ile iletişime geçtiği tespit edilmiştir. Ek olarak lisansüstü eğitim sürecinde öğrencinin sorumluluğunu zamanında yerine getirmeme, araştırma yapmama/bilmeme, devamsızlık, farklı lisans mezuniyetlerinin yarattığı sıkıntılar, mesleki uygulamaya dönük derslerin verilmemesi ve hocaların alan hocası olmaması, yazım hataları gibi unsurların çoğunlukla sorun oluşturduğu saptanmıştır.

Etik Beyan

Makale 6-8 Eylül 2023 tarihinde gerçekleştirilen 3. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve Ekonomi Kongresinde özet bildiri olarak sunulmuştur. Tam metni sadece derginize gönderilmiştir.

Kaynakça

  • Akbulut, H.İ., Çepni, S. ve Şahin, Ç. (2013). Doktora tez sürecinde karşılaşılan problemlerin belirlenmesi: eğitim fakültesi örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (20) , 50-69.
  • Akyürek, M.İ. (2022). Lisansüstü eğitim yapılmamasının nedenleri ve üniversitelerden beklentiler: bir fenomenoloji çalışması. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(1), 1-8.
  • Aydemir, S. ve Çam, Ş. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal Of Education, 4 (4), 4-16.
  • Aydın, İ. (2019). Akademik etik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Babacan, M. (2003). Lojistik sektörünün ülkemizdeki gelişimi ve rekabet vizyonu. Ege Academic Review, 3 (1), 8-15.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23–28.
  • Bayar, A. ve Duran, E. (2019). Lisansüstü eğitimde nitelik sorunları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7 (20), 219-240.
  • Baysal, A. ve Hocaoğlu, N. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde G. Ocak (Edt), Nitel araştırma modelleri-desenleri (126-149). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bedlek, P. (2022). Uluslararası ticaret ve lojistik ile uluslararası ticaret ve lojistik yönetimi ana bilim dallarında yazılan tezlerin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Tarsus Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin.
  • Bilgin, T. ve Kazancı Sunaoğlu, Ş. (2022). Lojistik performans ve uluslararası ticaret ilişkisi üzerine alanyazın incelemesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (53), 325-344.
  • Bilim, Y. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: kavramlar, analizler, araştırmalar. İçinde A. Yüksel., A.Yanık ve R.A. Ayazlar (Edt), Görüşme tekniği (235-247). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4 (2), 177-187.
  • Bozyiğit, S. (2016). Türkiye’deki lojistikle ilgili lisans bölümlerinin ders programları üzerine bir içerik analizi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 11 (42), 133-149.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara üniversitesi eğitim bilimleri fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin lisansüstü öğretime öğrenci seçme sürecine ilişkin görüşleri. Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (JFES), 36 (1), 167-174.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2019). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamaları. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Creswell , J. M. (2021). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev: S.B. Demir ve M. Bütün ). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakaloz, B. (2008). Lojistik yönetiminde simülasyon temelli eğitim yaklaşımları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Çelebi, M. ve Orman, F. (2021). Nitel araştırma yöntemleri. İçinde M. Çelebi (Edt), Veri toplama teknikleri (142-163). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çıkmak, S. (2016). Türkiye'de lojistik eğitiminin durumu ve lojistik eğitiminin geliştirilmesine yönelik öneriler. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (3), 1-13.
  • Daud, D. (2012). Logistics educational needs of malaysia: a conceptual study. Academic Research International, 3(3), 336-344.
  • Demirdelen Alrawadıeh, D. ve Yazıt, H. (2021). Doktora deneyiminin öğrenciler ve akademisyenler açısından değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (46), 1229-1245.
  • Dilci, T. (2019). Eğitim bilimleri örnekleminde lisansüstü eğitimin niteliksel boyutuna ilişkin görüşler (nitel bir çalışma). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 (1), 159- 179.
  • Doğrul, H. ve Yanpar Yelken, T. (2022). Öğretim elemanlarının ve lisansüstü öğrencilerinin birbirlerine olan beklentileri ile metaforik algılarının incelenmesi. Turkish Journal Of Educational Studies, 9 (1), 1-22.
  • Ercan, B. ve Özkoç, A.G. (2022). Turizm akademisyenlerinin lisansüstü eğitim gören öğrencilere yönelik beklentilerinin incelenmesi: subü turizm fakültesi’nde bir araştırma. 20. Geleneksel Turizm Sempozyumu, 49.
  • Golafshani, N. (2003). Understanding reliability and validity in qualitative research. The Qualitative Report, 8(4), 597-606.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kahya M. (2022). Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Öğrencilerden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaca, S. (2021) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karadağ, N. ve Özdemir, S. (2017). Türkiye’de doktora eğitimi sürecine ilişkin öğretim üyelerinin ve doktora öğrencilerinin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 267- 281.
  • Karagöz, Y. (2021). SPSS AMOS META uygulamalı nitel-nicel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karakütük, K., Aydın, A., Abalı, G. ve Yıldırım, S. (2010). Lisansüstü öğretimin sorunları konusunda Ankara’daki üniversitelerin lisansüstü enstitü yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 42-53.
  • Karaman, S. ve Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 94-114
  • Kaya, S., Sezgin, G. ve Kavcar, N. (2005). Eğitim bilimleri enstitüsünde lisansüstü eğitimin öğrenci ve öğretim üyesi açısından değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi,17, 321-326.
  • Korkmaz, İ. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde B. Oral ve A. Çoban (Edt), Nicel araştırmalarda evren, örneklem, örnekleme teknikleri (147-159). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Korkut, Y., Yavuz, S. ve Zeren, F. (2021). Uluslararası ticaret ve lojistik arasındaki ilişkinin incelenmesi: G20 ülkeleri örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (30), 77-88.
  • Ocak, G. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde G. Ocak (Edt) Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama yolları (218-268). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • Özkan, R. (2018). Lojistik Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Algılarının İşletme İle İlgili Faktörler Bağlamında İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Tarsus Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin.
  • Özoğlu, B., Senir, G. ve Büyükkeklik, A. (2020). Devlet üniversitelerinde lojistik eğitimine yönelik bir araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4 (2) , 19-35.
  • Sayan, Y. ve Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi - Balıkesir Üniversitesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , (17), 59-66.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye'de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (JFES), 34 (1), 125-137.
  • Sezgin, F., Kavgacı, H. ve Kılınç, A.Ç. (2011). Türkiye'de eğitim yönetimi ve denetimi lisansüstü öğrencilerinin öz değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (3), 161- 169.
  • Şahan H. H ve Uyangör N. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri. İçinde M.Çelebi (Edt), Bilimsel araştırmada örneklem seçimi (112-137). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Şahin, Ç. ve Karakuş, G. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma Yöntemleri. İçinde G. Ocak (Edt), Katılımcıları seçme: Evren ve örneklem (180-214). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Topal, M., Sağlam, H. İ. ve Akgün, Ö. E. (2017). Lisansüstü öğrencilerin ve öğretim elemanlarının gözünde lisansüstü eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. In VIII. International Graduate Education Symposium Proceedings Book (109-117).
  • Turgut, Y. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde A. Tanrıöğen (Edt), Verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması: nitel ve nicel (193-247). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tutar, H. ve Tuncay Erdem, A. (2022). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve SPSS uygulamaları. Ankara: seçkin yayıncılık.
  • Yazar, T. ve Keskin, İ. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. İçinde B. Oral ve A. Çoban (Edt), Nitel araştırmada örneklem (229-246). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.basım), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, R. (2008), Türkiye’de lisansüstü öğrenim için öğrenci seçimi: kara harp okulu savunma bilimleri enstitüsünde bir uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü Harekât Araştırması Ana Bilim Dalı, Ankara.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası Ticaret (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Pınar Bedlek 0000-0002-3457-8279

Sezen Bozyiğit 0000-0002-0951-3588

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 19 Ekim 2023
Kabul Tarihi 12 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bedlek, P., & Bozyiğit, S. (2024). ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK LİSANSÜSTÜ EĞİTİM SÜRECİNİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİN BAKIŞ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 123-148.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.