Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 65 - 74, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • 7. Milli Eğitim Şurası (5-15 Şubat 1962). 8. Milli Eğitim Şurası ( 28 Eylül-3 Ekim 1970). 9. Milli Eğitim Şurası ( 24 Haziran-4 Temmuz 1974) 10. Milli Eğitim Şurası (23-26 Haziran 1981). 11. Milli Eğitim Şurası ( 8-11 Haziran 1982). 12. Milli Eğitim Şurası ( 18-22 Haziran 1988). Akça, N. (2007). Demokrat parti iktidarından 1980 ihtilaline eğitim politikaları ve bu politikaların tarih ders kitaplarına yansıması. Yüksek lisans tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi. Doğan, M. (2005). Büyük Türkçe Sözlük. İstanbul: Pınar. Elban, M. (2015). Tarih ders kitaplarında milli kimlik ile ilişkili görsellerin incelenmesi (1930-2014). Doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Güney, C. A. (2007). Türkiye'nin değişen siyaset ve kamu yönetim anlayışları çerçevesinde meb talim ve terbiye kurulu başkanlığının tarihsel gelişimi. Yüksek lisans tezi. Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi. Hesapçıoğlu, M. (2009). Türkiye’de cumhuriyet döneminde eğitim politikası ve felsefesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (29), 121-138. Karal, E. Z. (1964). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1960), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1966). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1960), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1967). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1968). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1969). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1973). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1974). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1975). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Koçak, K. (-). Cumhuriyet döneminde hükümet programlarının tarih eğitimine yansımaları. https://docplayer.biz.tr/39040311. (erişim tarihi:28.11.2018). Parmaksızoğlu, İ. (1983). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük. Ankara: Milli eğitim. Sakaoğlu, N. (1992). Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi. İstanbul: İletişim. Su, M.K. ve Mumcu, A. (1981). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi. Ankara: Milli eğitim.Su, M.K. ve Mumcu, A. (1984). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi. Ankara: Milli eğitim. Su, M.K. ve Mumcu, A. (1986). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi. Ankara: Milli eğitim. Su, M.K. ve Mumcu, A. (1987). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi. Ankara: Milli eğitim. Tural, N. ve Karakütük, K. (1991). Eğitim Politikası, egitimvebilim.ted.gov.tr/index.php/EB/article/view/6055. (erişim tarihi: 12.10.2018).

1960 VE 1980 ASKERİ DARBE DÖNEMLERİNDE EĞİTİM POLİTİKALARI VE HALİFELİK KURUMUNUN DERS KİTAPLARINA YANSIMASI

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 65 - 74, 31.12.2019

Öz

Bu
makale 1960 ve 1980 askeri darbe
dönemlerinde Milli Eğitim Politikalarını ve Halifelik olgusunun tarih ders
kitaplarına nasıl yansıtıldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Eğitim,
toplumsal ve ekonomik olduğu kadar politik bir girişimdir. Özellikle Türkiye’de
bilinçli ya da bilinçsiz hükümet değişikliklerinde eğitim politikalarının
siyasi eğilimlere göre şekil aldığı görülmektedir. Çünkü hükümetler, amaçları
doğrultusunda siyasi görüşlerini eğitime uyarlamakta ve hedeflenen doğrultuda
“üzerinde çalıştığı hammaddenin toplumdan gelen ve topluma giden insan oluşu”
bilinciyle gelecekte ki konumlarını da garanti alma eğiliminde olmuşlardır.
Böylelikle gelecek nesiller, milli eğitim temelli bir çerçevede hükümetlerin
siyasi görüşleri doğrultusunda şekillendiril
meye çalışılmış, bunu yaparken de
özellikle ders kitaplarına zaman zaman müdahaleler yapılmıştır. 
Bu
çalışmada Türkiye’de Eğitim politikaları ile 1960 ve 1980 askeri darbe
dönemlerinde tarih ders kitaplarında halifelik olgusuna nasıl yaklaşıldığı
irdelenecektir. Bu çalışmada 1960 ve 1980 darbe dönemleri sonrasındaki genel
eğitim politikaları karşılaştırmalı yöntemle ele alınacaktır. Çalışmanın evreni
tarih ders kitaplarıdır. Ancak evrenin külliyetli bir çalışma gerektireceği
düşüncesiyle 1960 ve 1980 dönemi tarih ders kitaplarında halifelik olgusu ele
alınacaktır. Bu kapsamda söz konusu dönemlerde halifelik olgusuna bakış açısı
ile kitaplar arasındaki farklılıklar ve benzerlikler ortaya konulacaktır.

Kaynakça

  • 7. Milli Eğitim Şurası (5-15 Şubat 1962). 8. Milli Eğitim Şurası ( 28 Eylül-3 Ekim 1970). 9. Milli Eğitim Şurası ( 24 Haziran-4 Temmuz 1974) 10. Milli Eğitim Şurası (23-26 Haziran 1981). 11. Milli Eğitim Şurası ( 8-11 Haziran 1982). 12. Milli Eğitim Şurası ( 18-22 Haziran 1988). Akça, N. (2007). Demokrat parti iktidarından 1980 ihtilaline eğitim politikaları ve bu politikaların tarih ders kitaplarına yansıması. Yüksek lisans tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi. Doğan, M. (2005). Büyük Türkçe Sözlük. İstanbul: Pınar. Elban, M. (2015). Tarih ders kitaplarında milli kimlik ile ilişkili görsellerin incelenmesi (1930-2014). Doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Güney, C. A. (2007). Türkiye'nin değişen siyaset ve kamu yönetim anlayışları çerçevesinde meb talim ve terbiye kurulu başkanlığının tarihsel gelişimi. Yüksek lisans tezi. Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi. Hesapçıoğlu, M. (2009). Türkiye’de cumhuriyet döneminde eğitim politikası ve felsefesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (29), 121-138. Karal, E. Z. (1964). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1960), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1966). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1960), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1967). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1968). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1969). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1973). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1974). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Karal, E. Z. (1975). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (1918-1965), Ankara: Milli eğitim. Koçak, K. (-). Cumhuriyet döneminde hükümet programlarının tarih eğitimine yansımaları. https://docplayer.biz.tr/39040311. (erişim tarihi:28.11.2018). Parmaksızoğlu, İ. (1983). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük. Ankara: Milli eğitim. Sakaoğlu, N. (1992). Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi. İstanbul: İletişim. Su, M.K. ve Mumcu, A. (1981). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi. Ankara: Milli eğitim.Su, M.K. ve Mumcu, A. (1984). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi. Ankara: Milli eğitim. Su, M.K. ve Mumcu, A. (1986). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi. Ankara: Milli eğitim. Su, M.K. ve Mumcu, A. (1987). Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi. Ankara: Milli eğitim. Tural, N. ve Karakütük, K. (1991). Eğitim Politikası, egitimvebilim.ted.gov.tr/index.php/EB/article/view/6055. (erişim tarihi: 12.10.2018).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hacer Kadı 0000-0002-5093-7155

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kadı, H. (2019). 1960 VE 1980 ASKERİ DARBE DÖNEMLERİNDE EĞİTİM POLİTİKALARI VE HALİFELİK KURUMUNUN DERS KİTAPLARINA YANSIMASI. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 65-74.

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı