Bu
makale 1960 ve 1980 askeri darbe
dönemlerinde Milli Eğitim Politikalarını ve Halifelik olgusunun tarih ders
kitaplarına nasıl yansıtıldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Eğitim,
toplumsal ve ekonomik olduğu kadar politik bir girişimdir. Özellikle Türkiye’de
bilinçli ya da bilinçsiz hükümet değişikliklerinde eğitim politikalarının
siyasi eğilimlere göre şekil aldığı görülmektedir. Çünkü hükümetler, amaçları
doğrultusunda siyasi görüşlerini eğitime uyarlamakta ve hedeflenen doğrultuda
“üzerinde çalıştığı hammaddenin toplumdan gelen ve topluma giden insan oluşu”
bilinciyle gelecekte ki konumlarını da garanti alma eğiliminde olmuşlardır.
Böylelikle gelecek nesiller, milli eğitim temelli bir çerçevede hükümetlerin
siyasi görüşleri doğrultusunda şekillendirilmeye çalışılmış, bunu yaparken de
özellikle ders kitaplarına zaman zaman müdahaleler yapılmıştır. Bu
çalışmada Türkiye’de Eğitim politikaları ile 1960 ve 1980 askeri darbe
dönemlerinde tarih ders kitaplarında halifelik olgusuna nasıl yaklaşıldığı
irdelenecektir. Bu çalışmada 1960 ve 1980 darbe dönemleri sonrasındaki genel
eğitim politikaları karşılaştırmalı yöntemle ele alınacaktır. Çalışmanın evreni
tarih ders kitaplarıdır. Ancak evrenin külliyetli bir çalışma gerektireceği
düşüncesiyle 1960 ve 1980 dönemi tarih ders kitaplarında halifelik olgusu ele
alınacaktır. Bu kapsamda söz konusu dönemlerde halifelik olgusuna bakış açısı
ile kitaplar arasındaki farklılıklar ve benzerlikler ortaya konulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.