Bu çalışmanın amacı, Yatılı Bölge Ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin müzik dersine karşı olan tutumlarını belirlenmek ve öğrencilerin bu tutumlarının sınıf, cinsiyet, başarı durumu ve seçmeli müzik uygulamaları dersi alma durumu değişkenlerine göre ortaya çıkabilecek farklılıkları belirlemektir. Betimsel yönteme göre yapılan bu araştırmanın örneklemini , 2013-2014 eğitim öğretim yılı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kars ili içerisinde yer alan Susuz ilçesi 100. Yıl Yatılı Bölge Ortaokulunda, Merkez Şehit Albay Karaibrahimoğlanoğlu Yatılı Bölge Ortaokulunda ve Merkez köyde yer alan Başgedikler 60. Yıl Yatılı Bölge Ortaokulunda öğrenim gören gönüllü 495 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket ile geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Nacakcı (2006) tarafından yapılan ” Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin 30 adedi kayıp veri grubuna girmiş ve veriler 465 ölçek üzerinden elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde. SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde: frekans, yüzde, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü vanyans analizi Anova, Tukey HSD kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda, müzik dersine yönelik tutum ile başarı puanı değişkeni arasında anlamlı bir ilişki olmadığı; seçmeli müzik uygulamaları dersi , cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin anlamlı ilişkiler oluşturduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 37 |