Bu çalışmada öğrencilerin kimyasal reaksiyonlar konusunda anlamalarına
işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini
fen bilgisi öğretmenliği birinci sınıfında öğrenim gören toplam 65 öğrenci
oluşturmaktadır. Çalışmada ön test–son test uygulamalı yarı deneysel yöntem
kullanılmıştır. Çalışmada gruplar işbirlikli öğrenme grubu (İÖG, N=20), işbirlikli
model grubu (İMG, N=22) ve kontrol grubu (KG, N=23) şeklinde belirlenmiştir. Veri
toplamak amacıyla kimyasal reaksiyonlar konusuyla ilgili açık uçlu maddenin
tanecikli yapısı çizim testi (MTYT) kullanılmıştır. MTYT’deki soruların
geçerliği için uzman görüşüne başvurulmuş, güvenirliği için cevaplayıcı
tutarlılığına bakılmıştır. MTYT uygulamadan önce ön test olarak, uygulamadan sonra
son test olarak uygulanmıştır. ANOVA sonuçlarına göre ön testte gruplar
arasında anlamlı bir farklılık belirlenmezken (p>0,05); son testte İMG ile
KG arasında İMG lehine ve İÖG ile KG arasında İÖG lehine anlamlı bir farklılık
belirlenmiştir (p<0,05). Ayrıca bazı öğrencilerin uygulamadan önce var olan
kavram yanılgılarını sürdürdükleri tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 44 |