The
purpose of this study is to determine the viewpoints of teacher candidates on
empathy and examine the empathy-based activities they have developed for Life Studies
Course. In the study using qualitative research method. It was specified a
total of 46 people consisting of 3rd and 4th grade from Pre-Service Classroom
Teacher Education Department. Open-ended questionnaires and interviews were
conducted on the teacher candidates to identify the concept of empathy and the courses
of Life Studies. Those who have been involved in the empathic activities of the
subjects in the 3rd grade Life Studies text books of the primary school were
identified, and then the candidates were asked for alternative event
developments regarding the achievements of these subjects. In terms of the data
obtained, it has been seen that the prospective teachers generally regard
empathy as important, and that it is important to use it in other subjects,
especially at this course. It has been seen that teacher candidates have
developed activities related to the topic by using methods such as case study,
drama, picture drawing, six hat thinking, letter and diary writing. Teacher
candidates think that the empathy-based activities create are very important
for the students to be active in Life Studies Courses.
Empathy Life Studies Course Pre-Service Classroom Teachers Activities
Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının empati hakkındaki görüşlerini belirlemek ve Hayat Bilgisi dersine yönelik geliştirdikleri empati temelli etkinlikleri incelemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. ve 4. sınıf öğretmen adaylarından oluşan toplam 46 kişi belirlenmiştir. Öğretmen adaylarına empati kavramı ve Hayat Bilgisi derslerinde empatinin önemi hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik sorulardan oluşan açık uçlu anket ve görüşme uygulanmıştır. Ayrıca İlkokul 3. sınıf Hayat Bilgisi ders kitabında bulunan konulardan empatik etkinliklere yer verilmiş olanlar tespit edilmiş, ardından öğretmen adaylarının bu konuların kazanımlarıyla ilgili olarak alternatif etkinlikler geliştirmeleri istenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda öğretmen adaylarının genel olarak empatiyi önemsedikleri, Hayat Bilgisi başta olarak diğer derslerde de kullanılmasının önemli olduğunu düşündükleri görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının geliştirdikleri etkinliklerde örnek olay incelemesi, drama, resim çizme, altı şapkalı düşünme, mektup ve günlük yazma gibi yöntemler kullanarak konuyla ilgili etkinlikler oluşturdukları görülmüştür. Öğretmen adayları oluşturdukları empati temelli etkinliklerin Hayat Bilgisi dersinde öğrencilerin aktif olmaları için oldukça önemli olduğunu düşünmektedirler.
Empati Hayat Bilgisi Dersi Sınıf Öğretmeni Adayları Etkinlikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 46 |