Son yıllarda geliştirilen kullanıcı arayüz tasarım kılavuzları, genel
olarak yetişkinler için tasarlanmakta, fiziksel ve bilişsel gelişimleri
nedeniyle özel bir ilgiye ihtiyacı olan çocuklar ise göz ardı edilebilmektedir.
Çocuklar, yetişkinlere özel tasarlanan kullanıcı arayüzü tasarım unsurlarını
kullanırken algı konusunda zorluklarla karşılaşabilmektedir. Bu yüzden
çocuklara yönelik tasarlanan mobil uygulamalarda, onların kolaylıkla
algılayabileceği ve kullanabileceği arayüz tasarım unsurlarına yer verilmelidir.
Bu anlamda özellikle ikonlar, çocuklara sezgisel kullanıcı arayüzleri sunmak
için gerekli tasarım unsurlarıdır. Fakat günümüzde çocukların algılamakta
zorlanabileceği ikonların kullanıldığı birçok mobil eğitim uygulamasına
rastlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında, 9-11 yaş aralığındaki çocuklara yönelik,
eğitim kategorisinde bulunan üç adet tablet uygulaması ikon kullanımları
bakımından incelenmiştir. Araştırma kapsamında incelenen tablet uygulamalarının
kullanıcı arayüzü tasarımlarında çocukların algılamakta zorlanabilecekleri ikonların
yer aldığı tespit edilmiştir. Elde edilen bilgiler ışığında eğitim
uygulamalarındaki genel ikon kullanımı sorunları saptanmış ve bu sorunlara
yönelik çözüm öneriler sunulmuştur.
Kulanıcı Arayüzü Tasarımı İkon Çocuk Merkezli Tasarım Çocuk-Bilgisayar Etkileşimi Tablet Uygulamaları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.