BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Psikolojik Danışmanlarında Mesleki Yetkinlik İnancı

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 0 - , 05.11.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, okul psikolojik danışmanlarının mesleki yetkinlik inançlarını cinsiyet,
hizmet süresi, çalışılan okul türü, öğrenci sayısı ve sosyal destek kaynağı değişkenleri açısından
incelemektir. Araştırmanın örneklemini, çeşitli ilk ve ortaöğretim kurumlarında çalışan 194 psikolojik
danışman oluşturmuştur. Araştırmada psikolojik danışmanların mesleki yetkinlik inançlarını
değerlendirmek üzere, Yiyit (2001) tarafından geliştirilen “Okul Psikolojik Danışmanı Yetkinlik
Beklentisi Ölçeği (OPD-YBÖ); demografik değişkenlerle ilgili veri toplamak üzere araştırmacılar
tarafından düzenlenen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Okul psikolojik danışmanlarının yetkinlik
inanç puanlarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı ANOVA ve t-testle analiz
edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; cinsiyet, hizmet süresi, sosyal destek kaynağı ve hizmet
verilen öğrenci sayısı değişkenlerine göre okul psikolojik danışmanlarının yetkinlik inançlarının
farklılaştığı görülmüştür.
Anahtar kelimeler: Okul psikolojik danışmanları, yetkinlik inancı, danışman yetkinlik inancı.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Gündüz & Öner Çelikkaleli

Yayımlanma Tarihi 5 Kasım 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA & Öner Çelikkaleli, B. G. (2011). Okul Psikolojik Danışmanlarında Mesleki Yetkinlik İnancı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1). https://doi.org/10.17860/efd.72142

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.