Bu çalışmanın amacı, okul psikolojik danışmanlarının mesleki yetkinlik inançlarını cinsiyet,
hizmet süresi, çalışılan okul türü, öğrenci sayısı ve sosyal destek kaynağı değişkenleri açısından
incelemektir. Araştırmanın örneklemini, çeşitli ilk ve ortaöğretim kurumlarında çalışan 194 psikolojik
danışman oluşturmuştur. Araştırmada psikolojik danışmanların mesleki yetkinlik inançlarını
değerlendirmek üzere, Yiyit (2001) tarafından geliştirilen “Okul Psikolojik Danışmanı Yetkinlik
Beklentisi Ölçeği (OPD-YBÖ); demografik değişkenlerle ilgili veri toplamak üzere araştırmacılar
tarafından düzenlenen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Okul psikolojik danışmanlarının yetkinlik
inanç puanlarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı ANOVA ve t-testle analiz
edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; cinsiyet, hizmet süresi, sosyal destek kaynağı ve hizmet
verilen öğrenci sayısı değişkenlerine göre okul psikolojik danışmanlarının yetkinlik inançlarının
farklılaştığı görülmüştür.
Anahtar kelimeler: Okul psikolojik danışmanları, yetkinlik inancı, danışman yetkinlik inancı.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.