Bu çalışmada Atatürk Üniversitesi Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler fakültesinde eğitim gören öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Atatürk Üniversitesi Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde Sosyal Hizmet, Bankacılık ve Finans ve İşletme Bölümü öğrencileri ana kütle olarak seçilmiştir. Çalışmada veriler öğrencilere uygulanan anket ile elde edilerek SPSS programına girilerek analiz edilmiştir. Çalışmada ilk olarak anket sorularına verilen cevapların frekansları bulunmuş daha sonra finansal okuryazarlıkla öğrencilerin okudukları bölüm arasındaki ilişki için Ki-Kare analizi yapılmıştır. Finansal okuryazarlıkla cinsiyet, finansal davranışla cinsiyet ve finansal davranışla bölüm arasındaki ilişkiyi incelemek için Mann Whitney U Testi yapılmıştır. Öğrencilerin finansal okuryazarlıkla ilgili verdikleri cevaplar incelendiğinde finansal tablo, faiz, matematiksel işlem ve paranın zaman değeri konularında hazırlanan soruların tümüne öğrencilerin çoğu doğru cevap verirken yatırım, vergi ve mevzuat konularında hazırlanan sorulara yanlış cevap vermişlerdir. Ayrıca, bölüm ve cinsiyetin finansal davranış üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Finansal Okuryazarlık Finansal Davranış Finansal Okuryazarlık Düzeyi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |